KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    V Ostravě-Svinově začíná demolice železobetonového „plata“

V Ostravě-Svinově začíná demolice železobetonového „plata“

Publikováno: 30.8.2010, Aktualizováno: 31.8.2010 17:03
Rubrika: 2010

Nedaleko vlakového nádraží v Ostravě-Svinově dnes začala s nejméně ročním zpožděním demolice železobetonového objektu přezdívaného svinovské plato. Bourání pomocí těžké techniky začne v úterý, řekl ČTK ředitel ostravské divize OHL ŽS Jiří Navrátil. Plato, v němž byla donedávna tržnice, zcela zmizí do osmi týdnů. Uvolní tak místo pro stavbu moderního dopravního terminálu a nákupní galerie, která se napojí na stávající nádraží.

Společnost OHL ŽS musela nejprve odstranit ocelové konstrukce, těžkou techniku nasadí až na samotný železobeton. "Použijeme těžkou pásovou techniku s výškovým dosahem 28 metrů, CAT 345 má i obří nůžky a hydraulické kladivo," upřesnil ředitel. Celý objekt bude zbořen včetně základů do bezmála dvoumetrové hloubky. Město Ostrava za jeho demolici zaplatí zhruba 21 milionů korun.

Staveniště převzala firma již začátkem srpna; samotnou demolici však poté musela odložit kvůli nečekanému vybudování provizorní vodovodní přípojky. Bourání plata, kterým začíná přeměna celého přednádražního prostoru, však mělo začít už loni na podzim. Město se muselo nejprve dohodnout na výměně potřebných pozemků s rodinou hokejového trenéra Aloise Hadamczika. Roční prodlevu si vyžádalo hlavně vyjednávání s dalším majitelem tamních pozemků Maxmiliánem Šimkem.

Do proměny celého prostoru vloží město téměř 620 milionů korun, z Evropské unie na to získalo bezmála 570 milionů. Moravskoslezský kraj uhradí zhruba 180 milionů Kč. Plánovaný dopravní terminál propojí stávající Svinovské mosty s vlakovým nádražím, což se doposud nepodařilo, protože plato ze 70. let minulého století nebylo nikdy dokončeno. Svinovské mosty se promění v moderní přestupní uzel podle návrhu ostravského architekta Václava Filandra, který stojí i za prosklenou dostavbou svinovského nádraží. Tomu ale bude nejprve předcházet zprovoznění průjezdu pod mosty prodloužením Peterkovy ulice. Rekonstrukce se dočká Bílovecká ulice, kde vzniknou dvě kruhové křižovatky.

Kromě dopravních staveb vyroste mezi Svinovskými mosty a nádražím nový polyfunkční dům; developerská společnost SVINOV CENTRUM za něj zaplatí až 1,2 miliardy korun. Přes třípatrovou nákupní galerii s restauracemi a kavárnami se cestující dostanou z nádraží na tramvajovou a autobusovou zastávku "suchou nohou". Na střeše obchodního centra i na úrovni ulice vznikne zhruba 250 parkovacích míst. Developer má záměr postavit i dvanáctipodlažní administrativní budovu.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Diskuse

V Ostravě-Svinově začíná demolice železobetonového „plata“

Něco se děje
Že by se i v Ostravě zese začalo něco dít? Karolína frčí a teď Svinov. Jen tak dále, akorát bych nezapomínal na infrastrukturu. Je super mít nové budovy, obchodní centra,...
počet příspěvků: 1 | poslední příspěvek: 1.9.2010 14:27vstup do diskuse >>

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (126x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (34x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (28x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice