KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    V Nymburku zítra otevřou novou ekologickou betonárnu

V Nymburku zítra otevřou novou ekologickou betonárnu

Publikováno: 15.10.2006, Aktualizováno: 21.3.2010 23:51
Rubrika: Aktuality

Tuzemský výrobce transportbetonu, holdingová společnost Českomoravský beton, rozšiřuje své aktivity v dalším regionu České republiky. V Nymburku v úterý 17. října společnost otevře novou betonárnu. Díky investici, blížící se 20 milionům korun, budou vytvořena čtyři nová pracovní místa.

„Od roku 1991 se nám již podařilo vybudovat síť 55 betonáren, která rovnoměrně pokrývá skoro celou Českou republiku. Otevřením nové betonárny v Nymburku se oblasti, ve kterých zatím jako Českomoravský beton nepůsobíme, zúží právě o region Nymburska,“ říká Jan Čížek, ředitel společnosti TBG Čechy a Morava, která je největší dceřinou společností holdingu a bude betonárnu provozovat. Tato dceřiná firma provozuje 20 betonáren.

Betonárna Nymburk bude vyrábět všechny druhy betonů, zdící maltu Malmix, lité podlahové směsi Anhyment a zajišťovat prostřednictvím sesterské společnosti Betonpumpy logistiku výrobků z betonárny přímo až do místa uložení na stavbě. Vedle autodomíchávačů a mnoha druhů čerpadel na beton bude využívat největšího čerpadla v České a Slovenské republice s dosahem čerpání až na vzdálenost 52 metrů.

Kvalita bude dozorována akreditovanou laboratoří společnosti Betotech, která je rovněž součástí holdingu. „Při výběru vhodné lokality pro stavbu betonárny jsme využili možnosti spolupráce s rodinnou firmou Building SP, která pro svůj nový závod na výrobu prefabrikace řešila potřebu zajistit dodávku betonu. Betonárna proto bezprostředně sousedí s výrobnou prefabrikace, do které dodáváme část naší produkce. Betonárna je navíc maximálně šetrná k životnímu prostředí.

„Do ekologie jsme investovali nemalé prostředky. Kromě speciálních filtrů na cementových silech a míchačce máme uzavřený zásobník kameniva a recyklační zařízení na zpracování zbytkového betonu,“ uvádí Jan Čížek s tím, že hodinová produkce betonárny je až 70 metrů krychlových betonu. Od roku 1991 přitom jeden z největších světových výrobců stavebních hmot skupina HeidelbergCement, jejíž je Českomoravský beton součástí, investovala do transportbetonu v České republice již přes jednu miliardu korun.

„Mnoho našich betonáren jsme kupovali od bývalých stavebních podniků z doby minulého režimu ve velmi špatném technickém stavu. Tyto betonárny prošly rozsáhlými modernizacemi nebo byly zbourány a na jejich místě byly postaveny nové moderní betonárny. V současnosti všechny naše betonárny splňují ta nejpřísnější ekologická kritéria a jsou vybaveny moderní technikou,“ říká Zdeněk Gärtner, ředitel společnosti Českomoravský beton.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice