KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    V Královehradeckém kraji byly dokončeny dvě rekonstrukce na silnici I/16

V Královehradeckém kraji byly dokončeny dvě rekonstrukce na silnici I/16

Publikováno: 31.7.2006, Aktualizováno: 20.1.2010 00:34
Rubrika: Aktuality

Ředitelství silnic a dálnic ČR zprovoznilo nově zrekonstruované komunikace – kolem města Jičín a u obce Chotěvice. Řidiči tak mohou znovu začít využívat dva opravené mosty původně vybudované v sedmdesátých letech minulého století. Vedle úpravy mostních objektů realizovalo ŘSD ČR také rekonstrukci obchvatu Jičína a několik vedlejších komunikací.

Rekonstrukce mostních objektů a obchvatu kolem Jičína probíhala od června 2005 do července 2006. 'Oprava byla prováděna po polovinách s vedením jednosměrné objížďky. Bylo rekonstruováno celkem 13 polí mostů o celkové délce 500 m. Rekonstrukce spočívala v kompletní obnově odvodnění, nové ztužující desky, izolací, říms, zábradlí, svodidel a živičných vrstev. Na spodní stavbě byla provedena a ještě se provádí kompletní sanace povrchů s nátěrem, obnova odvodnění, zádlažeb,' říká ředitel správy ŘSD ČR v Hradci Králové Marek Novotný. Součástí stavby byla i rekonstrukce komunikací na obchvatu kolem Jičína o celkové délce 4800 m. Součástí objektů je obnova svislého a vodorovného značení, nové krajnice, částečná obnova svodidel.

Vzhledem k tomu, že při provádění prací byl 6 měsíců veden provoz silnic I/35, I/16 a I/32 po objízdných trasách silnic II a III. tříd, byla současně s rekonstrukcí mostů a obchvatu provedena obnova poškozených povrchů v obcích Jičíněves, Slatiny, Popovice a Kacákova Lhota. 'Oprava si vyžádala náklady za celkem 104 miliony korun. Lidé tak mohou komunikace bezpečně využívat s výrazně menším rizikem poškození svých vozidel,' doplňuje Marek Novotný z ŘSD ČR.

Druhá úprava na silnici I/16 byla dokončena mezi Vestřevem a Chotěvicemi a prováděla se od července 2004 do srpna 2006 z důvodu nevyhovujících směrových poměrů a havarijnímu stavu mostu přes řeku Labe v celkové délce 120 m. Součástí stavby byly i přeložky sítí, úpravy místních komunikací, opěrné zdi, bezpečnostní zařízení, vodorovné a svislé dopravní značení, sadové úpravy a hlásič náledí na mostě. Současně jako práce navíc byly provedeny úpravy objízdných tras silnic II. a III. třídy a oprava propustku v havarijním stavu realizovaném ještě před začátkem stavby na silnici I/16. Celkové náklady dosáhly výše 165 milionů korun.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (61x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (52x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (41x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice