KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    V Karlovarském kraji zatím žádná trať nezmizí, jen některé spoje

V Karlovarském kraji zatím žádná trať nezmizí, jen některé spoje

Publikováno: 17.11.2010, Aktualizováno: 22.11.2010 10:17
Rubrika: 2010

V Karlovarském kraji by v příštím roce zatím žádná z regionálních železničních tratí neměla zmizet z jízdních řádů, redukce se dotkne pouze některých spojů. Méně vlaků bude jezdit například v Karlových Varech mezi Dolním a Horním nádražím. Dopravcům na železnici, což jsou České dráhy a v omezené míře firma Viamont, má kraj příští rok zaplatit za prokázané ztráty asi 195,5 milionu korun. Tedy o necelá dvě procenta více než letos, řekl ČTK náměstek hejtmana Petr Navrátil.

Částka navrhovaná do rozpočtu pro dopravce na železnici, kteří zajišťují pro kraj spoje v takzvané základní dopravní obslužnosti, podle Navrátila vzroste v podstatě pouze o inflaci, což vychází z dlouhodobé smlouvy. Kterých spojů se v regionu případně dotkne omezení, bude zveřejněno v nových jízdních řádech. Vstoupí v platnost 12. prosince. Náměstek podotkl, že ale půjde pouze o drobné úpravy. "Patrně nejzásadnější bude omezení počtu spojů mezi oběma nádražími v Karlových Varech," poznamenal Navrátil.

Karlovarský kraj zachová železniční spojení mezi Horním a Dolním nádražím v Karlových Varech poté, co České dráhy tuto trasu přestávají pro osobní dopravu provozovat. Provoz vlaků mezi Horním a Dolním nádražím vykazovaly dráhy jako manipulační jízdy. Nevztahovala se na ně tudíž krajská dotace. Letos ovšem ČD zrušily depo kolejových vozidel v prostoru za Dolním nádražím a manipulační jízdy ztratily opodstatnění. Karlovarský kraj proto jízdy mezi oběma stanicemi u ČD objedná, ovšem v menším rozsahu, uvedl náměstek.

Správní řízení týkající se zrušení železničních tratí je nyní vedeno podle Navrátila pouze u železnice v úseku Aš - státní hranice a Loket předměstí - Horní Slavkov. Dosud nebyla skončena a Navrátil poznamenal, že kraj jejich zrušení nepodporuje i přesto, že na nich v posledních letech není pravidelná doprava provozována. "Toto řízení se ale vzhledem k tomu, že tratě nejsou nyní v provozu, cestujících nedotýká. O úsek mezi Aší a státní hranicí se zajímá i německá strana," konstatoval náměstek.

Počet dopravců na regionálních tratí zůstane i v příštím roce stejný. Kraj se sice zabýval například nabídkou firmy RegioJet, kterou vlastní společnost Student Agency podnikatele Radima Jančury, ovšem nakonec ji odmítl. Nabídka na tratě Karlovy Vary - Merklín, Nová Role - Chodov - Loket a Cheb - Luby u Chebu podle Navrátila vycházela z toho, že budou ministerstvem dopravy zrušeny a ČD by ji neprovozovaly. "To se nestalo. Museli bychom proto vypovědět ČD smlouvu, což by bylo velmi problematické," dodal náměstek.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (34x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (33x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice