V Karlovarském kraji zatím žádná trať nezmizí, jen některé spoje
Rubrika: 2010
V Karlovarském kraji by v příštím roce zatím žádná z regionálních železničních tratí neměla zmizet z jízdních řádů, redukce se dotkne pouze některých spojů. Méně vlaků bude jezdit například v Karlových Varech mezi Dolním a Horním nádražím. Dopravcům na železnici, což jsou České dráhy a v omezené míře firma Viamont, má kraj příští rok zaplatit za prokázané ztráty asi 195,5 milionu korun. Tedy o necelá dvě procenta více než letos, řekl ČTK náměstek hejtmana Petr Navrátil.
Částka navrhovaná do rozpočtu pro dopravce na železnici, kteří zajišťují pro kraj spoje v takzvané základní dopravní obslužnosti, podle Navrátila vzroste v podstatě pouze o inflaci, což vychází z dlouhodobé smlouvy. Kterých spojů se v regionu případně dotkne omezení, bude zveřejněno v nových jízdních řádech. Vstoupí v platnost 12. prosince. Náměstek podotkl, že ale půjde pouze o drobné úpravy. "Patrně nejzásadnější bude omezení počtu spojů mezi oběma nádražími v Karlových Varech," poznamenal Navrátil.
Karlovarský kraj zachová železniční spojení mezi Horním a Dolním nádražím v Karlových Varech poté, co České dráhy tuto trasu přestávají pro osobní dopravu provozovat. Provoz vlaků mezi Horním a Dolním nádražím vykazovaly dráhy jako manipulační jízdy. Nevztahovala se na ně tudíž krajská dotace. Letos ovšem ČD zrušily depo kolejových vozidel v prostoru za Dolním nádražím a manipulační jízdy ztratily opodstatnění. Karlovarský kraj proto jízdy mezi oběma stanicemi u ČD objedná, ovšem v menším rozsahu, uvedl náměstek.
Správní řízení týkající se zrušení železničních tratí je nyní vedeno podle Navrátila pouze u železnice v úseku Aš - státní hranice a Loket předměstí - Horní Slavkov. Dosud nebyla skončena a Navrátil poznamenal, že kraj jejich zrušení nepodporuje i přesto, že na nich v posledních letech není pravidelná doprava provozována. "Toto řízení se ale vzhledem k tomu, že tratě nejsou nyní v provozu, cestujících nedotýká. O úsek mezi Aší a státní hranicí se zajímá i německá strana," konstatoval náměstek.
Počet dopravců na regionálních tratí zůstane i v příštím roce stejný. Kraj se sice zabýval například nabídkou firmy RegioJet, kterou vlastní společnost Student Agency podnikatele Radima Jančury, ovšem nakonec ji odmítl. Nabídka na tratě Karlovy Vary - Merklín, Nová Role - Chodov - Loket a Cheb - Luby u Chebu podle Navrátila vycházela z toho, že budou ministerstvem dopravy zrušeny a ČD by ji neprovozovaly. "To se nestalo. Museli bychom proto vypovědět ČD smlouvu, což by bylo velmi problematické," dodal náměstek.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.