KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    V Karlovarském kraji zatím žádná trať nezmizí, jen některé spoje

V Karlovarském kraji zatím žádná trať nezmizí, jen některé spoje

Publikováno: 17.11.2010, Aktualizováno: 22.11.2010 10:17
Rubrika: 2010

V Karlovarském kraji by v příštím roce zatím žádná z regionálních železničních tratí neměla zmizet z jízdních řádů, redukce se dotkne pouze některých spojů. Méně vlaků bude jezdit například v Karlových Varech mezi Dolním a Horním nádražím. Dopravcům na železnici, což jsou České dráhy a v omezené míře firma Viamont, má kraj příští rok zaplatit za prokázané ztráty asi 195,5 milionu korun. Tedy o necelá dvě procenta více než letos, řekl ČTK náměstek hejtmana Petr Navrátil.

Částka navrhovaná do rozpočtu pro dopravce na železnici, kteří zajišťují pro kraj spoje v takzvané základní dopravní obslužnosti, podle Navrátila vzroste v podstatě pouze o inflaci, což vychází z dlouhodobé smlouvy. Kterých spojů se v regionu případně dotkne omezení, bude zveřejněno v nových jízdních řádech. Vstoupí v platnost 12. prosince. Náměstek podotkl, že ale půjde pouze o drobné úpravy. "Patrně nejzásadnější bude omezení počtu spojů mezi oběma nádražími v Karlových Varech," poznamenal Navrátil.

Karlovarský kraj zachová železniční spojení mezi Horním a Dolním nádražím v Karlových Varech poté, co České dráhy tuto trasu přestávají pro osobní dopravu provozovat. Provoz vlaků mezi Horním a Dolním nádražím vykazovaly dráhy jako manipulační jízdy. Nevztahovala se na ně tudíž krajská dotace. Letos ovšem ČD zrušily depo kolejových vozidel v prostoru za Dolním nádražím a manipulační jízdy ztratily opodstatnění. Karlovarský kraj proto jízdy mezi oběma stanicemi u ČD objedná, ovšem v menším rozsahu, uvedl náměstek.

Správní řízení týkající se zrušení železničních tratí je nyní vedeno podle Navrátila pouze u železnice v úseku Aš - státní hranice a Loket předměstí - Horní Slavkov. Dosud nebyla skončena a Navrátil poznamenal, že kraj jejich zrušení nepodporuje i přesto, že na nich v posledních letech není pravidelná doprava provozována. "Toto řízení se ale vzhledem k tomu, že tratě nejsou nyní v provozu, cestujících nedotýká. O úsek mezi Aší a státní hranicí se zajímá i německá strana," konstatoval náměstek.

Počet dopravců na regionálních tratí zůstane i v příštím roce stejný. Kraj se sice zabýval například nabídkou firmy RegioJet, kterou vlastní společnost Student Agency podnikatele Radima Jančury, ovšem nakonec ji odmítl. Nabídka na tratě Karlovy Vary - Merklín, Nová Role - Chodov - Loket a Cheb - Luby u Chebu podle Navrátila vycházela z toho, že budou ministerstvem dopravy zrušeny a ČD by ji neprovozovaly. "To se nestalo. Museli bychom proto vypovědět ČD smlouvu, což by bylo velmi problematické," dodal náměstek.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (47x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku  Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku (32x)
Titulem Stavba roku Kolínska se může pyšnit lávka pro pěší přes kolejiště v zastávce Kolín. Mostek je součástí stavby &b...
Proběhl druhý ročník odborné konference HLUK 2010Proběhl druhý ročník odborné konference HLUK 2010 (26x)
Druhý ročník odborné konference HLUK 2010 se uskutečnil 10. listopadu 2010 v pražském Konferenčním centru na Pankráci. S...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice