V Hradci Králové má vzniknout záchytné parkoviště pro 400 aut
Rubrika: 2010
Společnost ISP (dříve Atol), která v Hradci Králové provozuje parkovací systém, připravuje výstavbu záchytného parkoviště pro 400 aut. Má vyrůst příští rok v Jungmannově ulici na příjezdu do města od Pardubic. Mělo by jít o vůbec první parkoviště ve městě typu P+R (Park and Ride) s navázáním na městskou hromadnou dopravu. Novinářům to dnes řekl předseda představenstva ISP Dušan Čížek.
Celodenní parkovné by mělo být deset korun včetně jízdenky na městskou dopravu. Firma ISP už podle Čížka jednala s městským dopravním podnikem o posílení autobusových spojů od parkoviště do centra města v ranních hodinách. "Od Pardubic je velký příjezd vozidel. Je to jediné místo pro P+R, které v Hradci dává smysl," řekl Čížek. Přes noc by nové parkoviště sloužilo obyvatelům sídliště ve čtvrti Farářství.
ISP provozuje parkovací systém v Hradci Králové od roku 2007. Z výnosů z parkovného má ISP ve městě postavit parkovací domy s nejméně tisícovkou míst, které mají ulehčit auty přetíženému centru města. Chystané parkoviště P+R v Jungmannově ulici se do závazku 1000 míst podle Čížka počítat nebude.
Zatím ISP ze závazku splnila polovinu, když loni v září otevřela v centru města parkovací dům Katschnerka s 500 místy. Další parkovací domy v centru by podle plánů ISP mohly v dalších letech vyrůst na náměstí 5. května, na Ulrichově náměstí a v Labské kotlině.
Působení ISP ve městě vyvolává velké diskuse. Například hradečtí lidovci označují ceny parkování za předražené a tvrdí, že ISP jde jen o maximalizaci zisku. Zrušení smlouvy s ISP žádají komunisté.
Čížek dnes odmítl názor o předraženém parkování. Argumentoval výsledky nedávného průzkumu společnosti Empirica, která srovnávala parkovací systémy ve 12 středně velkých českých městech. Z výzkumu vyplynulo, že průměrná cena první hodiny parkovaní je v Hradci Králové 15 korun a je ve srovnávaných městech čtvrtá nejnižší.
Systém parkování je jedním z hlavních témat v Hradci Králové před nadcházejícími komunálními volbami. Změny připouští i na radnici dosud vládnoucí ODS, která systém v režii soukromé společnosti ISP dosud hájila. Změnou by prý mohlo být například zavedení krátkého parkování jen za pět korun. Podle ISP je však otázkou, zda by snížením ceny byla zachována schopnost systému regulovat parkování.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.