KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    V Brně přibývají BUS pruhy, dnes je jich přes sedm kilometrů

V Brně přibývají BUS pruhy, dnes je jich přes sedm kilometrů

Publikováno: 22.9.2010, Aktualizováno: 24.9.2010 09:57
Rubrika: 2010

V Brně za posledních sedm let přibyly na silnicích vyhrazené jízdní pruhy pro autobusy a trolejbusy městské hromadné dopravy. Dnes dosahují délky 7,5 kilometru. Podle mluvčí Dopravního podniku města Brna (DPMB) Hany Pohanové pomáhají zabránit zpožděním MHD a snižují provozní náklady. Takzvané BUS pruhy má i Praha, jejich celková délka dosahuje 11,4 kilometru. Podle Pavla Skládaného z Centra dopravního výzkumu se česká města postupným zřizováním vyhrazených jízdních pruhů postupně přibližují trendům, které už desetiletí funguje v západní Evropě.

"Od roku 2003, kdy bylo v Brně necelých 1,5 kilometru vyhrazených jízdních pruhů pro trolejbusy a autobusy MHD, přibylo v Brně dalších šest kilometrů těchto pruhů," sdělila ČTK Pohanová. "Pro zajištění plynulého pohybu vozidel MHD je potřebná určitá míra preference před ostatní dopravou ve městě," doplnila.

V Brně se začalo se zřizováním BUS pruhů v Křížové ulici poblíž Mendlova náměstí. Zatím poslední pruhy vznikly nedávno na Nových sadech u hlavního nádraží, kde je společný pruh pro autobusy a cyklisty.

V Praze jsou BUS pruhy například na Jižním Městě, ve Vršovicích nebo v Modřanech a mohou je využívat i cyklisté.

Pasažéři MHD obecně většinou vyhrazené jízdní pruhy vítají, proti některým se občas ozývají řidiči s tím, že jsou zbytečné a zpomalují automobilový provoz. Devětadvacetiletý Petr z Brna, který v Brně jezdí autem i využívá MHD, uvádí, že by se město mělo spíš soustředit na vytváření nových parkovišť.

Pavel Skládaný z Centra dopravního výzkumu ČTK řekl, že zřizování vyhrazených jízdních pruhů se musí dělat chytře a podle potřeby. "Tam, kde je provoz plynulý, nemá smysl zřizovat vyhrazené pruhy," řekl. Podle něj v Brně není jejich potřeba tak velká jako třeba v některých západoevropských městech, protože páteří městské hromadné dopravy v Brně je podle něj tramvaj a autobusy jezdí hlavně na okraji města.

První vyhrazený jízdní pruh na světě vznikl v Chicagu v roce 1939, v Evropě v roce 1962 v německém Hamburku.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (126x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (34x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (28x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice