KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Ústavní soud odmítl stížnost Brna týkající se chystané R43

Ústavní soud odmítl stížnost Brna týkající se chystané R43

Publikováno: 16.9.2010, Aktualizováno: 24.9.2010 09:30
Rubrika: 2010

Brněnská radnice u Ústavního soudu neuspěla se svou stížností týkající se chystané silnice R43 na Svitavsko. Nejvyšší správní soud letos zrušil část brněnského územního plánu, kde byla silnice zakreslená, a radnice to napadla u Ústavního soudu. Soud však stížnost odmítl. Meritem věci se nezabýval; město Brno nemělo pravomoc vystupovat jako nositel základních lidských práv a svobod, řekl dnes ČTK za soud Vlastimil Göttinger. O rozhodnutí informoval server Aktuálně.cz.

"Není to příjemná zpráva pro město," řekl dnes ČTK v komentáři k rozhodnutí primátor Roman Onderka (ČSSD). Podle něj verdikt prodlouží termín projednávání nového územního plánu. Mrzí ho prý také, že rozhodnutí změnilo několik let staré usnesení městského zastupitelstva. Vedení magistrátu ale bude rozhodnutí soudu respektovat.

Stížnost k Ústavnímu soudu podal Onderka jako nejvyšší představitel města. Podání další, jinak formulované stížnosti mělo schválit brněnské zastupitelstvo. Právník zastupující magistrát přikládal právě této, druhé stížnosti větší naději na úspěch. Na prázdninovém zasedání zastupitelstva však návrh neprošel, a to zejména kvůli nižší účasti. Proti hlasovali z koalice zelení. "Udělal jsem vše pro to, aby i ta druhá (stížnost) byla podaná," řekl k tomu dnes Onderka.

Zelení dnes rozhodnutí Ústavního soudu uvítali. Podle nich potvrdilo, že rozsudek Nejvyššího správního soudu byl vynesen v souladu s principy českého právního řádu. Zdůraznili, že nový brněnský územní plán je třeba připravit kvalitně, důkladně ho projednat s veřejností a ne prosazovat silově proti vůli obyvatel. "Nebýt schváleného návrhu zelených změnit zadání územního plánu a zapracovat do něj ještě variantu bez R43 na území města, byly by nyní prostředky na dosavadní přípravu dokumentů zmařené. Účet ve výši 40 milionů korun by šel na vrub minulého vedení města v čele s ODS," uvedla dnes strana v tiskové zprávě.

Nový územní plán, který měl platit původně od roku 2010, ale jehož příprava se zdržela, obsahoval v původním návrhu pouze varianty se silnicí R43 přes městskou část Bystrc. Zelení to před čtyřmi lety jako nová koaliční strana zvrátili a navrhli zpracování další varianty bez silnice R43 v městském katastru. Podle kritiků tak zpozdili přípravu dokumentu a zbrzdili rozvoj města.

Silnice R43 patří k nejkontroverznějším dopravním stavbám v kraji. Část obyvatel Brna i okolních obcí ji odmítá kvůli zátěži, jíž by doprava lidem bydlícím v okolí způsobila. Prosazují takzvanou trasu Boskovickou brázdou; silnice by Brno obešla a fungovala jako obchvat. Podle odpůrců této varianty by však představovala dopravně horší trasu a jezdilo by po ní míň řidičů.

Naopak po stavbě silnice volají obce na sever od Brna. S krajským městem mají špatné spojení; současná silnice I/43 není na intenzivní dopravní zátěž stavěná a často se tam stávají vážné nehody. Přezdívá se jí silnice smrti.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (126x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (34x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (28x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice