KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Unikátní výstava o Dopravním uzlu Pardubice je k vidění v letištním terminálu

Unikátní výstava o Dopravním uzlu Pardubice je k vidění v letištním terminálu

Publikováno: 4.9.2018
Rubrika: Zajímavosti

Všechny čtyři mody dopravy má propojit Dopravní uzel Pardubice. Multimodální centrum v Pardubicích se stane křižovatkou silniční, železniční, vodní a letecké dopravní sítě a bude jediné svého typu v celé České republice. Cílem projektu je zefektivnit a zlevnit nákladní dopravu, dobudovat dopravní infrastrukturu a napojit tak Českou republiku prostřednictvím železničního uzlu a veřejného přístavu v Pardubicích na Evropskou dopravní síť TNT.

Projekt Dopravního uzlu Pardubice teď veřejnosti přibližuje výstava, která je instalována v novém terminálu pardubického letiště a odkud by se měla na konci září letošního roku přestěhovat do nádražní budovy v Pardubicích. Expozice je určena široké veřejnosti, která má jedinečnou příležitost seznámit se zblízka s jednotlivými plánovanými projekty na železnici, silnici, vodě i ve vzduchu. Výstava je přístupná každý den v době provozu letištního terminálu.

Slavnostního otevření se na pardubickém letišti zúčastnil kromě 1. místopředsedkyně Senátu Miluše Horské i ministr dopravy Dan Ťok, a to v rámci výjezdního zasedání Vlády ČR v Pardubickém kraji. „Multimodální uzly chceme podporovat. Propojení železnice, vody, silnice a v tomto případě i vzduchu může být zajímavé. Jsem přesvědčený, že to má svůj smysl a že to bude fungovat,“ řekl při návštěvě letištního terminálu a otevření výstavy Dan Ťok. „Přiznám se, že u regionálních letišť jsem mírným skeptikem. Tato letiště to totiž nemají v České republice jednoduché. Nicméně v tomto kraji, kde poprvé letěl Jan Kašpar, létání tradici má. Pardubice jsou pro mě neodmyslitelně důležitým železničním uzlem a splavnění Labe až do Pardubic je naší prioritou a doufám, že se to brzo povede,“ shrnul svůj pohled na Dopravní uzel Pardubice ministr dopravy.

Náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu Michal Kortyš vidí v letecké dopravě budoucnost. „Moje vize je jasná. Kromě cestujících za dovolenou oslovit i průmysl, zaměřit se na cargo dopravu. Pokud se nám to podaří a dokážeme u nás ve středu republiky vybudovat překladiště zboží z vody na koleje a z kolejí do vzduchu, bude to skvělé.“

Nedílnou součástí multimodálního centra je ale i silniční infrastruktura. Projekt počítá nejen s výstavbou obchvatů krajské metropole, ale i dalších měst a s přeložkami a budováním nových silnic. Modernizovány mají být i silnice II. a III. třídy ve vlastnictví Pardubického kraje a vzniknou i nové cyklostezky. Samotné multimodální centrum a veřejný přístav na stávající silniční síť napojí nová silnice III. třídy. Umožní také napojení průmyslové zóny Semtín. Projekt počítá se zkapacitněním místních komunikací a s vybudováním záchytných parkovišť.

Budoucnost v multimodálním centru jednoznačně vidí primátor města Pardubice Martin Charvát: „Město Pardubice je jedinečné svojí polohou v centru České republiky a v podstatě v srdci Evropy. A vzhledem k tomu, že se tu potkávají všechny druhy dopravy, je na více než jasné, že budoucnost a konkurenční výhoda je právě v multimodálním logistickém centru, v dopravním uzlu, který propojí všechny dopravní obory. Díky dopravnímu uzlu se pardubický region stane ještě více vyhledávaným místem investory. Místem, kde se budou potkávat výroba, věda i výzkum.“

Nositelem projektu Dopravního uzlu Pardubice je krajská příspěvková organizace Správa a údržba silnic Pardubického kraje, která se jej ujala podobně jako dalších klíčových rozvojových témat v regionu. Jedná se například o výstavbu přivaděčů k dálnici D35, které se podařilo začlenit do vládního memoranda. „Pardubice a Pardubický kraj ukazují, že kde je vůle, je i cesta. Pokud se totiž podívám na zdejší organizace a úspěšnost čerpání programu Ministerstva dopravy ČR, patří ve srovnání s ostatními kraji mezi nejúspěšnější – a to jak v silniční, tak i v letecké dopravě,“ řekl k tomuto tématu 1. náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Unikátní výstava o Dopravním uzlu Pardubice je k vidění v letištním termináluUnikátní výstava o Dopravním uzlu Pardubice je k vidění v letištním terminálu

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (181x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (116x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (114x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice