KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    U Ratiboře vyrostly dva nové mosty a kruhová křižovatka

U Ratiboře vyrostly dva nové mosty a kruhová křižovatka

Publikováno: 5.8.2008, Aktualizováno: 23.11.2008 19:38
Rubrika: Aktuality

U obce Ratiboř na Vsetínsku byla v těchto dnech dokončena stavba mimoúrovňového křížení silnic I/57 a II/437, která výrazně zvýší bezpečnost a plynulost dopravy. Provoz je nyní veden po stávající silnici I/57 a řidiči cestující do Ratiboře po silnici druhé třídy využijí dva nově vybudované mosty a okružní křižovatku. Za necelý rok starou a kapacitně nevyhovující silnici nahradí moderní čtyřpruhová komunikace.

Křižovatku i více než dvoukilometrový úsek hlavní silnice vybuduje Sdružení pro výstavbu Silnice I/57 Semetín – Bystřička pod vedením společnosti Skanska DS do července 2009. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic, na stavbu přispěl Státní fond dopravní infrastruktury a Evropský fond pro regionální rozvoj.

„Silnice první třídy číslo 57 je noční můrou řidičů i obyvatel obcí, kterými prochází. Vznik nové mimoúrovňové křižovatky a kruhového objezdu představuje výrazné zlepšení zdejší dopravní situace. Tím ovšem práce v úseku nekončí a již za necelý rok tu bude nová čtyřproudá silnice s dostatečnou kapacitou,“ říká Jiří Škubna ze společnosti Skanska DS.

Vybudování nové mimoúrovňové křižovatky u Ratiboře tak představuje pouze jednu ze součástí rozsáhlého projektu nové čtyřpruhové silnice. Její vznik je nutný hned z několika důvodů. Tím hlavním je zcela nedostatečná kapacita stávající silnice I/57, dále pak několik velice nebezpečných úseků, které se na této velice frekventované silnici nachází, jako například železniční přejezd nebo úseky v blízkosti řeky Bečvy. Vybudování nové silnice mezi Semetínem a Bystřičkou bude od července 2009 prvním dokončeným úsekem nové silnice I/57, která v budoucnu umožní pohodlné a bezpečné cestování ze Vsetína do Valašského Meziříčí a dále do Opavy a Ostravy.

Práce na křižovatce probíhaly kvůli zajištění veřejné dopravy v několika etapách. Nejprve byla uzavřena silnice do Ratiboře, po vybudování nájezdů pak byly zahájeny práce na mostních objektech a okružní křižovatce. Po dokončení obou mostů, které tvoří páteř křižovatky, a zbývající silniční části je nyní doprava definitivně převedena na novou komunikaci. Na závěr pak bude odstraněna objízdná trasa, která se nachází v místě budoucí čtyřpruhové silnice.

Technické údaje:
Název projektu: Silnice I/57 Semetín – Bystřička, I. stavba (MÚK Ratiboř)
Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Místo: Ratiboř (Zlínský kraj)
Zhotovitel: Sdružení pro výstavbu Silnice I/57 Semetín – Bystřička Skanska DS a.s., Alpine Mayreder s.r.o, Colas CZ a.s.
Projektant: Sdružení Moraviaconsult Olomouc a.s. a Sudop Praha a.s.
Doba výstavby MÚK: říjen 2005 až srpen 2008
Doba výstavby silnice I/57: říjen 2005 až červenec 2009
Cena MÚK Ratiboř: 156 milionů korun
Celková cena projektu: 1,4 miliardy Kč

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (66x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice