KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    U Moravské Třebové silnici chrání 3D panely. V Česku se na strmých svazích použily poprvé

U Moravské Třebové silnici chrání 3D panely. V Česku se na strmých svazích použily poprvé

Publikováno: 7.11.2019
Rubrika: Aktuality

Vytíženou silnici I/35 u Moravské Třebové před uvolněnou zeminou a kameny ze skalního svahu chrání poprvé v Česku systém 3D panelů, ochranných sítí a dřevěných palisád. Zakázku za zhruba 15 milionů korun na ploše asi 2000 m2 dokončil závod Speciální stavby společnosti Swietelsky stavební. 

Nová technologie od rakouské firmy Krismer spočívá v pokrytí svahu kotvenými 3D panely, vyplněnými kamenivem. Její výhodou je, že ji lze pokládat i na svahy tvořené nesoudržným materiálem, které se sypou. 

„Při použití tradičních ocelových ochranných sítí s georohoží často dochází k vyplavování sypkého materiálu do sítě a dole ve svahu se pak tvoří „napěchované měchy“. U 3D panelů se to nestane. Tato technologie však vyžaduje rovný podklad. To je její nevýhoda,“ vysvětluje Lukáš Svrčina, vedoucí projektu závodu Speciální stavby Swietelsky stavební, který na projektu pracoval od června.

Systém tvoří ocelové prolisované plechy opatřené protikorozní ochranou. Ty se uloží na svah a upevní pomocí hřebíků vrtaných v pravidelném rastru, podložek a matek. Vše jistí ocelová lana. Takto připravený systém se vyplní kamenivem frakce 32/63. To se ukládá jak strojně, tak ručně pomocí lezecké techniky. U Moravské Třebové je vše ještě překryto geomříží a hydroosevem.

Swietelsky stavební zde nasadil také unikátní speciální stroj, který dovede dělat vrty až na vzdálenost 35 metrů. Firma si ho nechala postavit na zpevněném podvozku Mercedes-Benz Arocs 8x6 a vybavit dálkově ovládanou hydraulickou rukou Palfinger a vrtací soupravou Sandvik. Vozidlo za zhruba 14 milionů korun umí manipulovat i s těžkými břemeny a jeho extrémní dosah umožňuje, aby při práci stálo mimo vozovku a neomezovalo dopravu v místě prací.

„Poptávka po zpevňování skalních bloků u veřejných komunikací v Česku i na Slovensku stále roste a my jsme chtěli mít speciální stroj, který omezí náročnou práci lezců se speciální technikou. Práce je nyní rychlejší a bezpečnější,“ dodal.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
U Moravské Třebové silnici chrání 3D panely. V Česku se na strmých svazích použily poprvé

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (63x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (47x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
SŽDC spouští interaktivní mapu staveb (38x)
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) má od dnešního dne novou interaktivní mapu staveb na české železniční síti. Dost...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice