KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    U Kroměříže roste více než 20 kilometrů dálnic

U Kroměříže roste více než 20 kilometrů dálnic

Publikováno: 20.8.2008, Aktualizováno: 23.11.2008 19:36
Rubrika: Aktuality

Zlínský kraj dohání svůj dálniční „deficit“ stále rychleji. V okolí Kroměříže se nyní pracuje na čtyřech úsecích dálnice D1. Investorem těchto rozsáhlých projektů je Ředitelství silnic a dálnic ČR, finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury a Fond soudržnosti Evropské unie.

Více než 20 kilometrů nově budovaných úseků začne řidičům sloužit postupně. V plném provozu už je dálniční obchvat Kroměříže, který pomáhá zvládnout dopravu v době uzavření mostu Karla Rajnocha v centru města. Koncem září bude zprovozněn úsek mezi Kojetínem a Kroměříží. Silniční specialisté Skanska pracují sedm dní v týdnu jak na zbývajícím úseku mezi Mořicemi a Kojetínem, tak na východ od Kroměříže, na úseku vedoucím na Hulín a Říkovice.

Nový úsek dálnice od Mořic ke Kroměříži bude klíčovou stavbou pro okolní obce i pro celý region. Ze Stříbrnic, Křenovic, Bezměrova a Postoupek díky němu zmizí veškerá tranzitní doprava a hlavně těžké kamiony.

„Úsek od Kojetína do Kroměříže bude zprovozněn koncem září, na trase z Mořic do Kojetína jsme dokončili podkladní vrstvy a těleso dálnice, provádí se odvodnění a kanalizace, jsou rozestavěny všechny mosty a už letos budeme pokládat část cementobetonových povrchů,“ říká Martin Fischer, projektový manažer ze společnosti Skanska DS.

Dominantou úseku Mořice – Kojetín bude mimoúrovňová křižovatka Kojetín, která připojují na dálnici stávající silnici I/47. Kromě ní v tomto úseku vyroste celkem 14 mostů, z toho 11 dálničních a 3 mosty na obslužných komunikacích.

Dálniční obchvat Kroměříže navazuje na předchozí úsek před mimoúrovňovou křižovatkou Kroměříž-západ, odkud vede přes most křížící železniční trať Kojetín – Hulín, dále po mostě přes řeku Moravu až ke křižovatce Kroměříž-východ, kde končí. Využívá přitom stávající část obchvatu Kroměříže, který byl dokončen v roce 1996.

Stavba úseku Kroměříž východ – Říkovice, byla zahájena v letošním roce, nyní se zde provádí zemní práce, do konce roku budou dokončeny násypy a zahájena výstavba mostů. Na trase Kroměříž – Hulín – Říkovice vzniknou tři mimoúrovňové křižovatky, díky kterým se dálnice napojí na okolní komunikační síť, zejména na budoucí rychlostní silnice R55 a R49. „Celý úsek zprovozníme koncem roku 2010, což konečně pomůže odlehčit dopravou zahlcenému Hulínu,“ říká Martin Fischer.

Součástí všech tří úseků je také řada ekologických staveb. Například mezi Mořicemi a Kojetínem vzniklo několik biomostů a přeložek vodních toků, vybudovaných podle nejmodernějších metod tak, aby bylo přirozené prostředí rostlin a živočichů stavbou i provozem dálnice co nejméně narušeno.

Dálnice D1 Skanska Kroměříž Zlín
Po rozkliku se otevře mapka ve formátu pdf.

Základní údaje

Název: Dálnice D1, stavba 0134.1/II Mořice – Kojetín, II. etapa
Lokalita: Zlínský kraj
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Zhotovitel: sdružení firem Skanska DS (vedoucí sdružení), Dálniční stavby Praha, Stavby silnic a železnic
Projektant: HBH Projekt, Brno
Doba výstavby: květen 2007 – listopad 2009
Délka úseku: 6,6 kilometru
Cena: 2,2 miliardy Kč bez DPH

Název: Dálnice D1, stavba 0134.2 Kojetín, - Kroměříž, západ
Lokalita: Zlínský kraj
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Zhotovitel: sdružení firem M-SILNICE (vedoucí), JHP, F. Kirchhoff Silnice
Doba výstavby: květen 2006 – září 2008
Délka úseku: 4 kilometry

Název: Dálnice D1, stavba 0134.3 Kroměříž západ – Kroměříž východ
Lokalita: Zlínský kraj
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Zhotovitel: Skanska DS
Projektant: Viapont
Doba výstavby: únor 2005 – říjen 2008 (zprovoznění srpen 2008)
Délka úseku: 3 kilometry
Cena: 850 milionů Kč bez DPH

Název: Dálnice D1, stavba 0135 Kroměříž východ - Říkovice
Lokalita: Zlínský kraj
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Zhotovitel: sdružení firem Skanska DS (vedoucí), Metrostav, M-silnice a Alpine CZ
Projektant: sdružení Pragoprojekt, Viapont
Doba výstavby: duben 2008 – 10/ 2011; zprůjezdnění 11/2010
Délka úseku: 11,3 kilometru
Cena: 4,9 miliardy Kč bez DPH

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (66x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice