KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Tunel Marie byl proražen

Tunel Marie byl proražen

Publikováno: 16.12.2007, Aktualizováno: 23.11.2008 21:28
Rubrika: Aktuality

Společnost Hochtief, která realizuje tunel Marie, dne 13. prosince 2007 slavnostně prorazila jeho třípruhový tubus. Jde o tunel na trase stavby 514 pražského vnějšího okruhu v úseku Slivenec – Lahovice. Proražení tunelu v celé jeho délce se v tunelářském jazyce říká „prorážka“. Jde o akt stejného významu jako „glajcha“ u pozemních staveb.

Roura je proražena v celé délce horní části profilu, v tzv. kalotě. Tím byla dokončena první etapa výstavby uvedeného tubusu, která s sebou vždy přináší zvýšené riziko havárie ostění nebo úrazu z důvodu změny stability horninového prostředí, kterým tunel prochází. K žádným takovým problémům ale nedošlo. Patronka horníků, dělostřelců a pracovníků s trhavinami Sv. Barbora, jejíž soška je umístěna na protějším lochkovksém portálu tunelu, držela ochranou ruku nad dílem a prací tunelářů.


Ještě neproražený tunel Marie

V únoru roku 2008 by měla být proražena také kalota v druhé tunelové troubě – v dvoupruhovém tunelu. Tím však ražby v celém tunelu nebudou hotovy. Tuneláře ještě by v celém tunelu nebudou hotovy. Tuneláře ještě čeká dokončit ražby spodních částí obou tunelových rour, tzv. jádra. K tomu dojde v průběhu května příštího roku.

Ražbou vytvořený podzemní prostor zaujme každého návštěvníka svými impozantním rozměry a objemem. Následné práce, kterými se do podzemí vkládají definitivní konstrukce železobetonového ostění tunelu a vozovky, již prostor budou zmenšovat.


Již proražený tunel Marie

Část vnějšího pražského silničního okruhu mezi Slivencem a Lahovicemi realizuje Sdružení stavebních společností Strabag, Hochtief a Max Bögl a Josef Krýsl. Investorem projektu je Ředitelství silnic a dálnic ČR. Uvedená část bude jedním z úseků jihozápadní části okruhu Prahy mez D1 a D5.

V systému značení staveb Pražského okruhu má název „Stavba č. 514 Lahovice Slivenec“ a je prvním z úseků chystaného propojení dálnice D1 (ve směru na Brno) a D5 (ve směru na Plzeň). Celé propojení dále tvoří připravované stavby č. 512 „Dálnice D1 – Vestec, stavba č. 513 „Vestec – Lahovice“ a již provozovaný úsek, stavba č. 515 mezi Slivencem a Třebonicemi.


Ohňostroj na počest proražení tunelu Marie

Stavba tunelů mezi Lochkovem a Radotínem byla zahájena v červnu roku 2006 a jejich dokončení je plánováno na závěr roku 2008. Po ní bude následovat instalace technologie, která by měla trvat do října roku 2009. Samotná ražba tunelu Marie, který je pojmenován podle své patronky Marie Nádvorníkové z Ředitelství silnic a dálnic ČR, byla zahájena 4. prosince 2006.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (58x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (50x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (39x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice