KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Třípatrová křižovatka vyrůstá u Opatovic nad Labem

Třípatrová křižovatka vyrůstá u Opatovic nad Labem

Publikováno: 30.3.2009
Rubrika: Zajímavosti

Mimoúrovňová křižovatka, která spojí budoucí rychlostní komunikaci R35 se silnicí I/37, vyroste u obce Opatovice nad Labem mezi Hradcem Králové a Pardubicemi. Její výstavba je součástí rozsáhlého projektu silnice R35 v úseku Hradec Králové (Sedlice) – Opatovice, jehož částí je také nutné rozšíření spojnice I/37 z Hradce Králové do Pardubic v úseku Opatovice – Hrobice. Stavbu v ceně 1,7 miliardy korun buduje od května 2007 do června 2010 společnost Skanska DS a. s. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR, finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.

Silnice R35 je velmi potřebná jak pro východočeský region, tak i pro Hradec Králové a okolní obce. Dokončením tohoto úseku se uleví zejména obyvatelům podél staré silnice I/11 v úseku Nové Město – Hradec Králové a také podél silnice I/37, kudy denně projede zhruba 25 tisíc aut.
Více než tři kilometry dlouhý úsek Sedlice – Opatovice propojí dálnici D11 se silnicí první třídy I/37. Jeho dominantou bude unikátní mimoúrovňová křižovatka u Opatovic spojující R35 s modernizovanou I/37 a ostatními místními komunikacemi. „Mimoúrovňová křižovatka bude mít výhledově tři podlaží. Nyní probíhají práce na 1. podlaží, tedy silnici I/37 známé jako Hradubická. Ta přitom bude mít nově čtyři pruhy. Nad ní vznikne kruhový objezd s rozpletem (2. podlaží), který umožní bezpečné napojení sedmatřicítky s rychlostní silnicí R35 včetně všech přilehlých komunikací.
Vlastní R35 v budoucnu povede v nejvyšším, třetím poschodí a vytvoří ji téměř kilometr dlouhá estakáda. Ta ovšem není součástí této stavby,“ popisuje Milan Zeman, projektový manažer společnosti Skanska DS a. s. Stavba probíhá po etapách za plného provozu s minimálním dopravním omezením. To znamená, že odkláněná doprava je vedena po nově zbudovaných komunikacích, které se stanou v budoucnu součástí celého dopravního řešení této stavby. Rok 2009 bude pro stavbu velice náročný, termín zprovoznění 30. 11. je již za devět měsíců. Projekt vzniká v několika etapách. Momentálně je rozpracována 3. fáze výstavby opatovické křižovatky a druhá etapa MÚK Hrobice. V zimním období se pracovalo dle klimatických podmínek na sedmi mostních objektech, dalších sedm mostů je ve fázi před dokončením. Šest mostů je dokončeno, z toho čtyři v provozu. Zemní práce jsou provedeny zhruba v 90% objemu, vozovky v 15%. Tzn., že stavbu letos čeká kromě dokončení čtrnácti mostů ještě zhotovení vozovek včetně veškerého vybavení. Z celkového finančního objemu stavby je odčerpáno 60 %.
Rychlostní silnice R35 spojí v budoucnu Liberec s Olomoucí a Lipníkem nad Bečvou. Celková předpokládaná délka silnice bude 252 kilometrů, z toho je 67 kilometrů v provozu, 3,2 kilometru ve výstavbě a zbytek v různém stádiu příprav.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE O STAVBĚ
Název: R35 Hradec Králové (Sedlice) – Opatovice
Lokalita: Pardubický kraj
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Zhotovitel: Skanska DS a. s., direkce Čechy východ
Projektant: PRAGOPROJEKT a. s., ateliér Liberec
Doba výstavby: 36 měsíců
Délka úseku: 3 + 4 kilometry
Cena: 1.682.579.793 Kč vč. DPH

DŮLEŽITÁ DATA

  • 31. 5. 2008 zprovoznění I. etapy výstavby v prostoru MÚK Opatovice
  • 28. 7. 2008 zprovoznění I. etapy výstavby v prostoru MÚK Hrobice
  • 1. 9. 2008 zprovoznění II. etapy MÚK Opatovice
  • 31. 10. 2009 dokončení II. etapy MÚK Hrobice (úplné zprovoznění)
  • 30. 11. 2009 zprovoznění III. etapy MÚK Opatovice – zprovoznění rondelu, uvedení do provozu 95 % celé stavby
  • 30. 6. 2010 dokončení IV. etapy MÚK Opatovice (ukončení stavby)

HLAVNÍ ČÁSTI STAVBY

  • Rychlostní silnice R35
    v kat. R24,5/120 v úseku od křižovatky s dálnicí D11
    (MÚK Sedlice) po křižovatku se silnicí I/37
    (MÚK Opatovice) v délce cca 3,0 km v nové trase
  • Přeložka silnice I/37
    v kat. S24,5/100 v úseku od fotbalového hřiště Opatovice po křižovatku MÚK Hrobice v délce cca 4 km souběžně se stávající silnicí I/37
  • Mimoúrovňová křižovatka silnic R35 a I/37 MÚK Opatovice s napojením přilehlých komunikací
    – 20 mostů včetně dvou ramp estakády na R35,
    – vyvolané objekty (přeložky ostatních komunikací, sítí, tech. vybavení, demolice),
    – objekty (odvodnění včetně DUN, osvětlení, protihlukové stěny), dálniční systém SOS, vegetační úpravy, úpravy trakčních vedení atd.

Three-level crossing is Originating near Opatovice nad Labem
The elevated crossing which shall connect the planned speedway R35 with the road I/37 shall originate near the municipality Opatovice nad Labem between Hradec Králové and Pardubice. Its construction is part of extensive project of the road R35 in the section Hradec Králové (Sedlice) – Opatovice, and its parts need to be widened in the connecting line I/37 from Hradec Králové to Pardubice in the section Opatovice – Hrobice. The construction worth CZK 1.7 billion has been built by the company Skanska DS a. s. since may 2007 until November 2009. The investor is the Road and Motorway Directorate of the Czech Republic, the finance is provided from the State Fund for Transport Infrastructure.

Bookmark
Ohodnoďte článek:
Diskuse

Třípatrová křižovatka vyrůstá u Opatovic nad Labem

Teorie je krásná
Všichni výme jakou ma důležitost tato dopravní tepna, ale proč se nedbá na její funkčnost, například precizním stavebním dozorem. Výtvor projektanta by se dal zařadit spí...
počet příspěvků: 1 | poslední příspěvek: 25.7.2010 12:23vstup do diskuse >>

Fotogalerie
Podrobný plán křižovatky silnic R35 a I/37Situace v oblasti rondelu v srpnu 2008Betonáž nosné konstrukce nadjezdu do Čeperky přes I/37.Betonáž rámového mostu přes horkovod v MÚK Hrobice.Vizualizace včetně 3. patra

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (181x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (112x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (112x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice