KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Třípatrová křižovatka vyroste u Opatovic nad Labem

Třípatrová křižovatka vyroste u Opatovic nad Labem

Publikováno: 12.8.2008, Aktualizováno: 23.11.2008 19:35
Rubrika: Aktuality

Unikátní mimoúrovňová křižovatka, která spojí budoucí rychlostní komunikaci R35 se silnicí I/37, vyrůstá u obce Opatovice nad Labem mezi Hradcem Králové a Pardubicemi. Její výstavba je součástí rozsáhlého projektu silnice R35 v úseku Hradec Králové (Sedlice) – Opatovice, na jehož dokončení netrpělivě čekají řidiči i okolní obyvatelé. Součástí projektu je také nutné rozšíření spojnice I/37 z Hradce Králové do Pardubic v úseku Opatovice - Hrobice. Stavbu v ceně 1,7 miliardy korun vybuduje společnost Skanska DS od května 2007 do listopadu roku 2009. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR, finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.

„Silnici R35 potřebuje východočeský region nutně a Hradec Králové a okolní obce více než akutně. Dokončením tohoto úseku se uleví zejména obyvatelům podél staré silnice I/11 v úseku Nové Město – Hradec Králové. Podobným problémem je také silnice I/37, kudy denně projede zhruba 25 tisíc aut, na což její stávající kapacita absolutně nestačí,“ říká projektový manažer Milan Zeman ze společnosti Skanska DS.

Více než tři kilometry dlouhý úsek Sedlice - Opatovice propojí dálnici D11 se silnicí první třídy I/37. Jeho dominantou bude unikátní mimoúrovňová křižovatka u Opatovic spojující R35 s modernizovanou I/37 a ostatními místními komunikacemi

„Mimoúrovňová křižovatka bude mít výhledově tři podlaží. Nyní probíhají práce na 1. podlaží, tedy silnici I/37 známé jako Hradubická. Ta přitom bude mít nově čtyři pruhy. Nad ní vznikne kruhový objezd s rozpletem, který umožní bezpečné napojení sedmatřicítky s rychlostní silnicí R35 včetně všech přilehlých komunikací. Vlastní R35 v budoucnu povede v nejvyšším, třetím poschodí a vytvoří ji téměř kilometr dlouhá estakáda. Ta ovšem není součástí této stavby,“ popisuje Milan Zeman ze společnosti Skanska DS.

Projekt vzniká v několika etapách. Nyní je dokončována druhá etapa výstavby opatovické křižovatky a 28. července byla dokončena první etapa MÚK Hrobice. Intenzivně se pracuje na vybudování náspů. V současné době také probíhají práce na patnácti mostech z celkových dvaceti. Tři mosty jsou přitom již dokončeny, na posledních dvou se začne pracovat v září po zprovoznění II.etapy MÚK Opatovice. Celkově jsou práce, jejichž dokončení je naplánováno na konec příštího roku, ze třetiny dokončené.

Rychlostní silnice R35 spojí v budoucnu Liberec s Olomoucí a Lipníkem nad Bečvou. Celková předpokládaná délka silnice bude 252 kilometrů, z toho je 67 kilometrů v provozu, 3,2 kilometru ve výstavbě a zbytek v různém stadiu příprav.

Základní údaje:
Název: R35 Hradec Králové (Sedlice) – Opatovice
Lokalita: Pardubický kraj
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Zhotovitel: Skanska DS
Projektant: Pragoprojekt Liberec
Doba výstavby: 30 měsíců
Délka úseku: 3 + 4 kilometry
Cena: 1.682.579.793,- Kč vč. DPH

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (66x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice