KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Tři dny v kůži vysokoškoláka na Fakultě stavební ČVUT v Praze

Tři dny v kůži vysokoškoláka na Fakultě stavební ČVUT v Praze

Publikováno: 4.5.2011, Aktualizováno: 5.5.2011 09:16
Rubrika: Zajímavosti

Vstup středoškoláka na vysokou školu je velký krok do neznáma. Na Fakultě stavební Českého vysokého učení technického v Praze (ČVUT FSv) si ale zájemci mohou na tři dny vyzkoušet studium v kůži vysokoškoláka. Prostředí fakulty mohou poznat také na dnech otevřených dveří nebo prostřednictvím soutěží.

„Stáže – tak se pobytům středoškoláků „na zkušené“ na ČVUT říká – nabízíme z jednoduchého důvodu,“ osvětluje jejich význam organizátorka Ing. Eva Kokešová a pokračuje: „Pro studenty středních škol je někdy těžké si představit, jak tady studium vypadá. Někteří vůbec nevědí, co od vysokoškolského prostředí očekávat.“ Studenti, kteří na ČVUT zavítají, jsou pak často velice překvapeni. „Porovnat si informace od rodičů a učitelů s realitou bývá zajímavé. Představy se často velmi liší,“ dodává Kokešová.

Stáže probíhají po třech dnech po dobu šesti týdnů na jaře i na podzim. Stážisté se nejprve společně setkají a seznámí se se svými průvodci – stávajícími studenty FSv ČVUT. „Jejich úkolem je přiblížit studentům prostředí fakulty během běžného dne svůj obor studia,“ vysvětluje Kokešová. Během stáže účastníci navštěvují s průvodci přednášky a cvičení, jako by byli studenty fakulty a na tři dny se zapojují do veškerého života fakulty.

Stáž studentům pomáhá ujasnit si, jaký obor chtějí studovat a zda je technika opravdu tak náročná, jak se o ní říká. Většina studentů se totiž před nástupem na ČVUT obává, že studium nezvládne. „Stážisté často dále váhají mezi obory Architektura a stavitelství a Konstrukce pozemních staveb. Studentům oba obory přijdou blízké a nevědí, pro který se rozhodnout,“ doplňuje Kokešová. Pro jarní stážisty chystají na ČVUT FSv navíc exkurzi do tunelového komplexu Blanka.

Účastníci stáží jsou často z daleka – pro mimopražské je proto zdarma připraveno ubytování na strahovské koleji, kde mohou strávit dvě a po domluvě i tři noci. Mezi stážisty jsou stejně zastoupeni gymnazisté i studenti stavebních průmyslovek, také poměr mezi chlapci a dívkami je vyrovnaný. Každoročně se studenty „stavebky“ splyne více než stovka středoškoláků. „Stážisté jsou obyčejně překvapeni odlišným systémem výuky, líbí se jim vysoká míra svobody a odpovědnosti,“ shrnuje Kokešová. A co na svou zkušenost říkají samotní účastníci?

Daniel Mudra z Kladna si pochvaluje, že učitelé jsou často charakterní a vůdčí osobnosti. „Zaujalo mě také, že studenti spolu normálně komunikují, i když se neznají,“ píše Daniel ve svém závěrečném hodnocení, které každý stážista vyplňuje. Miroslava Moce z Hradce Králové zase potěšil „pocit, že sem patřím.“ Stážisté také často chválí moderní zázemí školy. A nejsou sami – unikátní výukové prostředí nedávno postaveného Ateliéru D získalo prestižní cenu Grand Prix obce architektů 2009 a v lednu letošního roku hlavní cenu celosvětové přehlídky Contractworld award v Hannoveru. V kampusu školy se nachází také nově postavená budova Národní technické knihovny, taktéž několikrát oceněná.

Prostředí fakulty včetně Ateliéru D si veřejnost může každoročně prohlédnout ve dnech otevřených dveří v lednu a říjnu. Studenti mají dále možnost účastnit se soutěží o ceny, které FSv ČVUT organizuje. Těmi jsou fotografická soutěž Tvýma očima a modelářská soutěž Hala Roku Junior. Ve druhé jmenované akci soutěžící ze zadaných materiálů staví model halové konstrukce, kterou potom mladí konstruktéři a konstruktérky v rámci lednového dne otevřených dveří na fakultě podrobují veřejným zátěžovým zkouškám. Veškeré informace o stážích i soutěžích pořádaných fakultou hledejte na webu www.fsv.cvut.cz/pr.

Three Days in the University Student´s Shoes at the Faculty of Civil Engineering of the CTU in Prague
At the Faculty of Civil Engineering of the Czech Technical University in Prague (ČCTU, FoCE), the applicants may try the studies in the shoes of a university student for three days. The faculty environment may be known also on the open days or through competitions.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Na Den otevřených dveří každoročně zavítají stovky studentůAteliér D získal za své unikátní řešení několik cen.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (183x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (116x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (98x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice