KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Trať ze Zábřehu do Šumperka prochází elektrizací

Trať ze Zábřehu do Šumperka prochází elektrizací

Publikováno: 17.6.2008, Aktualizováno: 21.11.2008 23:56
Rubrika: Aktuality

V neděli 15. 6. 2008 začala výluka železniční dopravy v úseku Zábřeh – Šumperk spojená s náhradní autobusovou dopravou. Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (SŽDC), zahájila elektrizaci tohoto úseku. Po jejím dokončení bude umožněno bezpřestupové spojení přímými vlaky do Šumperka ze směru Přerov, Olomouc, případně ze směru Brno, Prostějov a Olomouc. Dosud museli cestující právě v Zábřehu na Moravě přestupovat do motorových souprav nebo čekat na výměnu lokomotiv.

„Elektrizace je cestou nejen ke zvýšení komfortu a bezpečnosti dopravy, ale také ke zkvalitnění životního prostředí v regionu. Postupné elektrizace dalších traťových úseků proto považujeme za významné investiční akce,“ uvedl dnes Ing. Jan Komárek, generální ředitel SŽDC. Během elektrizace dojde nejen k vybudování nového trakčního vedení, ale zároveň bude úsek také kompletně rekonstruován. Úpravy železničního spodku a svršku zvýší traťovou rychlost až na 100 km/h a prostorovou průchodnost trati pro ložnou míru Z-GC.

Úpravami projdou i tři železniční stanice - Šumperk, Bludov a Postřelmov. Nová nástupiště budou mít nástupní hranu ve výšce 550 mm nad kolejí a budou bezbariérově přístupná i méně pohyblivým občanům. V Postřelmově bude vybudován nový podchod k ostrovnímu nástupišti. V železniční stanici Bludov vzniknou dvě a v Šumperku tři nová nástupiště. V rámci stavby budou modernizovány také železniční přejezdy. Jejich konstrukce budou tvořit celopryžové panely, což zvýší plynulost jízdy a sníží hlučnost. Opravami projde také všech 34 mostů a propustků, u kterých budou zlepšeny jejich technické parametry včetně zatížitelnosti. Nová bude měnírna v železniční stanici Šumperk, spínací stanice v Zábřehu a reléové domky v jednotlivých stanicích. Stavba zahrnuje i protihluková opatření - protihlukové stěny a tzv. individuální protihluková opatření, tedy výměny oken v objektech, kde byla potřebnost tohoto řešení prokázána.

Úsek bude zabezpečen automatickými hradly s elektronickými kolejovými obvody. Pro sdělovací zařízení bude v mezistaničních úsecích položen nový traťový kabel. V jednotlivých železničních stanicích budou položeny nové kabely a bude namontován nový rozhlas, sdělovací zařízení a nová dispečerská řídící technika.

Trakční vedení tvoří stejnosměrná trakce 3 kV a je dimenzováno s ohledem možnost budoucí elektrizace odbočujících tratí z Bludova do Hanušovic a ze Šumperka přes Uničov do Olomouce. Hlavní napájecí rozvaděče ve stanicích Postřelmov a Bludov jsou umístěny v samostatné rozvodně nízkého napětí. Výhybky v železničních stanicích budou vybaveny ohřevy výměn, což zajisté ocení provozní zaměstnanci. Stávající rozvodna v Šumperku bude zrekonstruována. Nové osvětlení získají všechny železniční stanice. Vedle tří moderních železničních stanic bude během této stavby zrekonstruována také jedna železniční zastávka, a to Zábřeh na Moravě zastávka.

Investorem stavby, jejíž celkové investiční náklady dosáhnou 1,6 mld. Kč, je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, Stavební správa Olomouc. Projekt je zařazen do seznamu prioritních staveb v rámci Operačního programu Doprava na léta 2007 - 2013. Stavba je financována Státním fondem dopravní infrastruktury a bude spolufinancována i z Fondu soudržnosti EU. Projekt vypracovala firma Moravia Consult Olomouc a zhotovitelem je sdružení firem SSŽ, Skanska CZ a Tchas. Dokončení stavby je plánováno na listopad 2009.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (66x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice