KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    TRANSPORT i nadále podporuje rozvojové záměry Moravskoslezského kraje

TRANSPORT i nadále podporuje rozvojové záměry Moravskoslezského kraje

Publikováno: 20.4.2010
Rubrika: Zajímavosti

Konference TRANSPORT, jejíž třináctý ročník se uskutečnil v listopadu 2009 v Ostravě, se zabývá širšími návaznostmi dopravy, což potvrzují záštity nad konferencí a její projednávaný program. K hlavním tématům patřily dopravní priority států na trase VI. panevropského dopravního koridoru (PETC VI) a návaznost regionální dopravní infrastruktury na PETC VI.

Konference dlouhodobě prezentuje Moravskoslezský kraj jako perspektivní a investičně významnou oblast s infrastrukturními projekty, které svým rozsahem přesahují rámec kraje i České republiky.

U příležitosti konference TRANSPORT:

  • se uskutečňují mezinárodní a jiná pracovní jednání,
  • byla připravena a podepsána řada mezinárodních smluv a dohod,
  • probíhá odborná výstava a prezentace významných společností,
  • jsou představovány rozvojové záměry ČR a okolních států.

Záštitu nad akcí poskytlo mnoho význačných osobností: ministr dopravy ČR Ing. Gustav Slamečka, MBA, ministr dopravy, pošt a telekomunikácií SR Ing. Ľubomír Vážny, ministr infrastruktury Polska Cezary Grabarczyk, spolková ministryně dopravy, inovace a technologie Rakouska Doris Bures, předseda Evropského parlamentu prof. Jerzy Buzek a další.

Ministr dopravy ČR Ing. Gustav Slamečka hovořil o významu VI. multimodálního koridoru pro Moravskoslezský kraj. Moravskoslezský kraj má podle Slamečky strategickou pozici na pomezí tří států a na historické cestě mezi Jadranem a Baltem. Je důležitým tranzitním územím a vhodným výchozím bodem pro dopravní spojení na východ. Ing. Gustav Slamečka se dále věnoval výstavbě dálnice D47 a rychlostní silnice R48, které jsou součástí VI. koridoru a současně páteřními komunikacemi tohoto kraje. Hovořil o II. transevropském železničním koridoru, součásti prioritního evropského projektu č. 23.

Zabýval se rovněž propojením Ostravy s českou dálniční sítí – slavnostním otevřením úseku D47 mezi Lipníkem nad Bečvou, které proběhlo 25. listopadu 2009. Výstavba silnice R48 je podle Ing. Slamečky „během na delší trať“. „Slabým článkom je západno-východné prepojenie medzi Ostravou a štátnou hranicou so Slovenskom. Toto prepojenie bude patriť medzi priority rozvoja dopravné infraštruktúry,“ řekl dále ministr dopravy ČR. K problematice II. tranzitního železničního koridoru doplnil, že vzhledem k jeho velkému vytížení se uvažuje o vybudování vysokorychlostní trati, která by spojila Českou republiku s Polskem a Rakouskem.

Ing. Milan Mojš, státní tajemník Ministerstva dopravy, pošt a telekomunikácií SR ve svém projevu zdůraznil, že: „Globálnym cielom Operačného programu Doprava na Slovensku v rokoch 2007 – 2013 je predovšetkým podpora a údržba modality.“ Co se týká budoucí výstavby v Moravskoslezském regionu, Ing. Alfred Brunclík, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR prohlásil: „Uděláme vše pro to, abychom dodrželi plynulost výstavby.“ A dodal: „Jestliže se začíná v poslední době rozvíjet financování dopravní výstavby i v ostatních regionech České republiky, je to jedině díky plošnému působení Operačního programu Doprava.“

Podle Ing. Igora Chomy, generálního ředitele Národnej Diaľničnej společnosti a.s. je pro Slovensko nejdůležitější dobudování slovenské dálnice D1 – a od toho se odvíjí vše ostatní. K významu konference Ing. Choma sdělil: „Konference TRANSPORT přináší zlepšování komunikace mezi jednotlivými zeměmi a zároveň přispívá k efektivnějšímu řešení problémů vyplývajících ze společného cíle, napojení regionů zúčastněných zemí na celoevropskou síť.“

Ewa Borucka−Tomala, zástupkyně ředitele, Generální ředitelství státních silnic a dálnic, závod Katovice mezi nejdůležitější investice, které zajišťuje závod Katowice, řadí výstavbu dálnice A 1 a rychlostní komunikace S 1 a S 69. „ Ukončení těchto projektů bude mít zásadní vliv na zlepšení dopravy ve Slezsku a také mezi Polskem (A−1 a S−1), Českou republikou a Slovenskem (S−69),“ řekla Borucka.

Ing. Miroslav Konečný ze SŽDC s. o. sdělil: „Fondy EU se stanou v příštím roce největší částí investic do železniční infrastruktury.“ A dále: „V projektech financovaných formou PPP se nyní vzhledem k jejich vysokým finančním nákladům nepokračuje.“ Ze závěrů konference TRANSPORT vyplývá, že její účastníci nadále potvrzují podporu:

  • Urychlení výstavby komunikací D1, R55 a koridorové spojnice R49 se zařazením do sítě TEN v případě Zlínského kraje.
  • Urychlení výstavby komunikací R35 a D11 v případě Olomouckého, Královéhradeckého a Pardubického kraje.
  • Urychlení výstavby významných komunikací Jihomoravského kraje s důrazem na kvalitní napojení vídeňské oblasti.
  • Spolupráci krajů s cílem systémového rozvoje regionálních letišť.
  • Zpracování regionální koncepce dopravní obslužnosti a logistiky s příhraničním přesahem směrem na Slovensko, Polsko a kraje další.
  • Vzniku a činnosti Centra bezpečné jízdy v Ostravě a jeho zapojení do příslušného evropského systému s cílem zlepšit chování účastníků silničního provozu a bezpečnost dětí.

Letošní ročník konference TRANSPORT se uskuteční 9. a 10. listopadu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (148x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (114x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (96x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice