KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Termín dostavby odstavného nádraží v Brně ohrožen kvůli pozemkům

Termín dostavby odstavného nádraží v Brně ohrožen kvůli pozemkům

Publikováno: 20.3.2008, Aktualizováno: 22.11.2008 00:37
Rubrika: Aktuality

Dokončení nově budovaného podjezdu v Sokolově ulici, který je součástí stavby brněnského odstavného nádraží, se může až o půl roku opozdit. Firma Solid Brno, jejíž sídlo se nachází v ústí plánované silnice, se zřejmě nestihne včas vystěhovat, přestože na přesídlení získala od investora finanční kompenzaci ve výši 23 milionů korun. Zpozdila se projektová dokumentace a stavební povolení, řekl ČTK Karel Janků ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Podjezd má být podle projektu v provozu už letos v květnu, celé odstavné nádraží pak na jaře 2009.

Pro stávající železniční přejezd v ulici Sokolova je uzavírka platná do října tohoto roku. 'Pokud dojde k posunutí termínu otevření podjezdu, budeme muset požádat o prodloužení uzavírky. Případné zpoždění by nám také ztížilo vybudování nákladního železničního průtahu, který je součástí výstavby odstavného nádraží. Zatím ale stále počítáme s původním termínem dokončení v květnu příštího roku,' řekl Janků, který nevyloučil ani případné právní kroky proti firmě.

Podle Aleše Pazderky ze Solidu Brno zpoždění nezpůsobila firma, ale druhá strana. 'My jsme od počátku souhlasili s vystěhováním, ale za podmínky dvouletého období na vybudování nového areálu firmy. Peníze od SŽDC jsme přitom dostali teprve vloni v dubnu a pozemky dokonce až v září,' řekl Pazderka.

Stavební povolení by firma mohla získat ještě do konce března, jak dlouho potrvá stavba haly ale Pazderka nechtěl odhadovat. Společnost Solid Brno se zabývá výrobou přesných zámečnických součástek a materiálů pro elektrotechnický průmysl. V areálu kromě ní působí také další firmy, celkem se tak bude stěhovat asi padesát pracovníků.

Projekt stavby původně počítal s tím, že auta budou i nadále jezdit přes koleje a pod tratí povede jen chodník pro pěší a úzká komunikace pro sanitní a hasičské vozy. Po jednáních s představiteli města a Jihomoravského kraje ale SŽDC projekt upravila. Ulice Sokolova by měla v budoucnu fungovat jako náhradní cesta do Brna v případě zablokování dálnice D1. Magistrát na stavbu podjezdu přispěje částkou 188 milionů korun, dalších 270 milionů korun zaplatí SŽDC prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury.

Starosta městské části Brno-jih Josef Haluza se obává, že se po odstranění závor a převedení silnice pod trať zvýší dopravní zátěž ulice, podél které bydlí lidé v rodinných domech. 'Silnice začne plnit funkci vnějšího městského okruhu. Dnes tudy řada řidičů nejezdí, protože jsou si vědomi toho, že tam jsou velmi často spadlé závory a při přejezdu Brna využívají raději dálnici. Obávám se, že až se dostaví podjezd a řidičům nebude hrozit žádné přerušení v plynulosti , budou při jízdě do Bohunic nebo Lískovce využívat právě ulici Sokolovu,' řekl Haluza.

Odstavné nádraží, jehož stavba začala vloni v říjnu, je součástí rozsáhlé rekonstrukce brněnského železničního uzlu. Nejdůležitější částí nového odstavného nádraží bude moderní myčka vagonů. Stávající brněnská linka je uzpůsobena pouze pro letní provoz a v zimě se železniční vozy mohou mýt pouze ručně. Myčky s celoročním provozem jsou v zemi pouze tři. Nejstarší se nachází v Hradci Králové, další je v Bohumíně a vloni byla dokončena třetí v Praze. Brněnskou myčku bude vlastnit SŽDC, která ji bude pronajímat. 'Myčka bude přístupná všem dopravcům na železnici,' dodal Janků.

Stavba odstavného nádraží bude stát přibližně 2,9 miliardy korun. Poté se začne stavět budova nového osobního nádraží a modernizace průjezdu. Celkové náklady se pohybují kolem 20 miliard korun, asi sedm miliard korun by SŽDC chtělo získat z fondů EU. V současné době se přepracovává studie proveditelnosti, po jejímž posouzení podá investor žádost o evropské dotace. Poslední částí projektu je rekonstrukce městské infrastruktury, která začne už letos. Na nákladech kolem 3,5 miliardy korun se podělí město Brno a Jihomoravský kraj.

Zdroj: ČTK

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (51x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (43x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (36x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice