KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Technické zázemí a rozšíření pohybových ploch letiště Pardubice

Technické zázemí a rozšíření pohybových ploch letiště Pardubice

Publikováno: 12.11.2012
Rubrika: Zajímavosti

Hlavním cílem projektu byla modernizace zázemí letiště Pardubice, která umožní rozšíření a zkvalitnění technických a servisních služeb poskytovaných letištěm s výhledem na budoucí rozvoj letiště a plánovanou výstavbu nového terminálu se separací budov a zařízení stávající civilní části letiště od části vojenské. Po rozšíření pohybových ploch, může letiště přijímat i odbavovat velká letadla, např. typu Ruslan.

Výstavba Technického zázemí civilní části letiště Pardubice a rozšíření pohybových ploch byla zahájena dne 2. 5. 2011. Po provedeném archeologickém průzkumu se naplno rozběhly přípravné práce, jako demolice stávajících objektů a hrubé terénní úpravy pro výstavbu technického zázemí. V rámci těchto terénních úprav bylo odtěženo a přemístěno téměř 100 000 m3 zeminy, která byla potom použita pro založení objektů v nových výškových niveletách.

Před i během výstavby se provedlo velké množství přeložek inženýrských sítí, byl vybudován nový vodovod, kanalizace s výtlakem a retenčními nádržemi, plynovod a nové elektro připojení včetně dvou trafostanic. Vybudovaly se rozvody inženýrských sítí i do stávajících budov letiště včetně sdělovací a zabezpečovací techniky.

Samotné rozšíření pohybových ploch proběhlo od července do listopadu 2011, v podstatě za plného provozu. Jen pro práce bezprostředně navazující na runway byl v říjnu 2011 na tři týdny letový provoz z hlediska bezpečnosti plánovaně zastaven. Stávající plochy jako stojánka a spojovací dráhy TWY C a TWY D se rozšířily o betonovou a živičnou část, tzv. shouldry, které umožňují i průjezd letadel s velkým rozpětím křídel. Celkem se jednalo o plochy cca 28 000 m2 včetně letištního světelného vybavení a vybudování nových osvětlovacích stožárů.

Na podzim roku 2011 se rovněž zahájily práce na založení objektů technického zázemí tak, aby se do zimy tyto objekty daly tzv. pod střechu. Jednalo se o výstavbu hal a budovy areálu skladování a výdeje leteckých pohonných hmot se dvěmi velkými nádržemi o objemu 100 000 l a dvěma menšími o celkovém objemu 40 000 l. Dále byla vybudována podzemní záchytná nádrž o objemu 50 000 l, provozní objekt a objekty s parkováním pro cisterny. Dalším objektem byl areál pozemních služeb s provozním objektem, garážemi, sklady a místem pro mytí letištní mechanizace. Tento areál byl spolu s novými komunikacemi, osvětlením a sadovými úpravami dokončen v červenci 2012.

Protože prakticky veškerá činnost probíhala za běžného provozu pardubického letiště, bylo prvořadým úkolem provést kvalitní, perfektně odvedenou práci, ale i při všech pracovních činnostech tzv. nebránit leteckému provozu a to jak civilnímu nebo vojenskému. Kladlo to vysoké nároky na koordinaci prací a spolupráci s provozovatelem civilní části EBA(East Bohemian Airport), AČR a CLV(Centrum leteckého výcviku). I přes všechna tato úskalí byl termín výstavby úspěšně splněn. Za výbornou spolupráci patří poděkování všem.

Základní údaje o stavbě

  • Investor: EAST BOHEMIAN AIRPORT a. s. Letiště Pardubice
  • Projektant: AGA – Letiště s. r. o., Praha
  • Generální dodavatel: Chládek a Tintěra, Pardubice a. s.
  • Termín: 2. 5. 2011 – 1. 7. 2012 2011
    • rozšíření pohybových ploch
    • hrubé stavby technického zázemí
    • inženýrské sítě
    • dílčí terénní a sadové úpravy 2012
    • dokončení staveb technického zázemí
    • komunikace a zpevněné plochy
    • terénní a sadové úpravy – dokončení

Technical Background and Movement Areas of Pardubice Airport
The main objective of the project was modernization of Pardubice airport background which will help diversify and enhance the quality of technical and customer services provided by the airport with a view of a future development of the airport and planned construction of a new terminal with separated buildings and facilities of the future airport civil areas from the military ones. After widening of movement areas the airport can accept and check in big airplanes such as, for instance, Ruslan type.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Stav na počátku října 2011Technické zázemí letiště v dubnu 2012Většina stavby probíhala za provozu letištěČerveně je zakresleno rozšíření pohybových ploch a technického zázemíKonečná podoba letiště i se zázemímKonečná podoba letiště i se zázemímKonečná podoba letiště i se zázemímLetecký pohled

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (191x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (90x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (74x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice