KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2016    SŽDC spustila nový web o železnici na letiště

SŽDC spustila nový web o železnici na letiště

Publikováno: 7.11.2016
Rubrika: 2016

Správa železniční dopravní cesty vytvořila nové webové stránky projektu Modernizace trati Praha - Kladno s připojením Letiště Václava Havla. Na adrese www.zeleznicenaletiste.cz vítá návštěvníky interaktivní mapa, která představuje jednotlivé dílčí stavby a jejich vzájemné vztahy. Nový web vysvětluje cíle a přínosy projektu, podrobně popisuje celkový koncept i detailní řešení v konkrétních lokalitách a informuje o nejčerstvějších aktualitách v rámci investičního záměru. Zároveň uvádí na pravou míru mýty, které se postupně kolem stavby rodí.

Dlouhé čekání, davy lidí, až několik přestupů, běh po schodech – a to všechno s kufrem v ruce. Tolik bariér nám dnes bere čas a energii při cestě na Letiště Václava Havla. SŽDC to chce změnit a konečně posunout Prahu mezi Londýn, Paříž, Barcelonu a další evropská velkoměsta, z nichž se již dávno na letiště cestuje vlakem. Proto pro nový web zvolila motto: Na letiště bez bariér.

Modernizace trati Praha - Kladno s připojením Letiště Václava Havla je rozdělena na několik dílčích staveb, které jsou v různé fázi projektové přípravy. Díky interaktivní mapě se lze seznámit s detailním řešením, aktuálními informacemi a konkrétními přínosy pro danou lokalitu. Například k stavbě Modernizace trati Praha-Výstaviště (mimo) - Praha-Veleslavín (mimo) jsou představeny čtyři varianty vedení trati v úseku Dejvice-Veleslavín, včetně preferované varianty „Střešovice“. 

Součástí webových stránek je i fotogalerie, která představuje nejznámější evropská letiště s napojením na železnici a reálné výhody tohoto řešení. Například na nejrušnější německé letiště ve Frankfurtu nad Mohanem vede železniční trať už od roku 1972 a cesta vlakem do centra zabere pouhých 10 minut. Druhé nejrušnější skandinávské letiště Gardermoen v Oslu je napojeno na železnici od roku 1998 a díky tomu se dnes cestující odsud dostanou do centra města jen za 19 minut.

Správa železniční dopravní cesty pokračuje v přípravě projektu Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla. Rok po schválení definitivní varianty trati věnuje nejvíce času a energie inženýrské činnosti a hledání kompromisních řešení pro nedořešené oblasti. S ohledem na komplikovanost a lokální specifika této důležité infrastrukturní stavby SŽDC rozdělila projekt na dílčí stavby a postupuje v každém úseku trati individuálně.

SŽDC realizuje projektovou přípravu k variantě „R1spěš“, kterou vybrala v červenci 2015 Centrální komise Ministerstva dopravy ČR na základě studie proveditelnosti. Tato varianta spočívá v modernizaci stávající trati mezi pražským Masarykovým nádražím a Kladnem, s vybudováním odbočky na Letiště Václava Havla z železniční stanice Praha-Ruzyně. Trať by měla být v celém úseku dvoukolejná a elektrifikovaná. Ve špičce tak na ni bude možné vypravit z Kladna až 6 párů osobních a spěšných vlaků za hodinu. Stejný počet osobních vlaků by měl spojit ruzyňské letiště s centrem Prahy.

Železnice reprezentuje rychlou, efektivní, kapacitní a komfortní hromadnou dopravní infrastrukturu, proto propojuje s mezinárodními letišti převážnou většinu evropských velkoměst. Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla má dva hlavní cíle: připojit letiště na železnici a zlepšit stávající vlakovou dopravu mezi Prahou a Kladnem, největší středočeskou aglomerací s nejvyšším počtem dojíždějících.

Letiště Václava Havla zaměstnává přes 10 000 lidí, každoročně odbaví přes 10 milionů cestujících a v následujících letech počítá s růstovou prognózou. Železniční spojení je tedy i nezbytnou infrastrukturní odpovědí na předpokládaný rozvoj letecké dopravy v ČR. 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
SŽDC spustila nový web o železnici na letištěSŽDC spustila nový web o železnici na letištěSŽDC spustila nový web o železnici na letištěSŽDC spustila nový web o železnici na letištěSŽDC spustila nový web o železnici na letištěSŽDC spustila nový web o železnici na letištěSŽDC spustila nový web o železnici na letištěSŽDC spustila nový web o železnici na letiště

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Organizační změny ve společnosti AV ENGINEERING (26x)
Ve společnosti AV ENGINEERING nastanou k 1.1.2017 organizační změny. Podstatou těchto změn je převod souboru činností v ...
Brněnská pobočka skupiny KUHN se otevírá!Brněnská pobočka skupiny KUHN se otevírá! (26x)
Brněnská pobočka skupiny KUHN se otevírá zákazníkům! Areál v průmyslové zóně Horní Heršpice, ve kterém budou sídlit spol...
„V českém stavebnictví chybí větší důvěra,“„V českém stavebnictví chybí větší důvěra,“ (25x)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Ing. Ondřej Fuchs, generální ředitel společnosti Subterra. Kvůli nedostatku tunel...

NEJlépe hodnocené související články

Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (5 b.)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...
„Očekávám, že firmy bez zkušeností ze železnice zmizí“„Očekávám, že firmy bez zkušeností ze železnice zmizí“ (5 b.)
říká Ing. Ondřej Novák, předseda představenstva a generální ředitel společnosti STRABAG Rail a. s. V rozhovoru pro Silni...

NEJdiskutovanější související články

Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (1x)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice