KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2018    SŽDC připravuje obnovení provozu na části Posázavského pacifiku z Kácova do Zruče nad Sázavou

SŽDC připravuje obnovení provozu na části Posázavského pacifiku z Kácova do Zruče nad Sázavou

Publikováno: 16.5.2018
Rubrika: 2018, Železniční infrastruktura

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v těchto dnech finalizuje zadávací dokumentaci k veřejné zakázce na obnovení provozu na trati 212, která spojuje Čerčany, Ledečko, Kácov, Zruč nad Sázavou a Světlou nad Sázavou. Se zahájením opravných prací na populárním Posázavském pacifiku se počítá letos na podzim. Jejich ukončení se plánuje do června příštího roku tak, aby se vlaky mohly vrátit na trať se začátkem hlavní turistické sezóny. Předpokládané náklady spojené s obnovením provozu by neměly přesáhnout 600 milionů Kč, přesná částka vzejde z výběrového řízení na zhotovitele.

Na trati z roku 1901 došlo v loňském roce k omezení dopravy a v úseku Kácov – Zruč nad Sázavou pak k úplnému zastavení provozu vlaků. Stěžejním důvodem byl zvýšený výskyt defektoskopických vad kolejnic, které není možné odstranit prostou údržbou a opravami. Také větší počet pražců dosáhl hranice své životnosti, což má přímý vliv na stabilitu a kvalitu geometrické polohy koleje. Dalším důvodem mimořádných výluk byly nestabilní skalní stěny v bezprostřední blízkosti trati, z nichž docházelo k uvolňování částí skalního masivu, který ohrožoval železniční provoz.

„Centrální komise Ministerstva dopravy již schválila záměr projektu této akce, můžeme již proto vypsat příslušnou veřejnou zakázku tak, aby oprava mohla začít v předpokládaných termínech. Stavba začne sanací a zabezpečením skal a opravou mostních objektů a opěrných zdí. Největší rozsah prací proběhne v příštím roce, kdy se stavbaři zaměří především na železniční svršek a přejezdové konstrukce,“ uvádí generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Trať prošla za dobu své více než stoleté existence mnoha dílčími opravami, nikoliv však souvislou obnovou. Přes veškeré vložené prostředky v posledních letech se bohužel nepodařilo tímto systémem údržby a oprav provoz udržet. Po loňském omezení provozu bylo zřejmé, že si trať vyžádá rozsáhlejší zásah. Správce infrastruktury provedl detailní zjištění stavu celého úseku trati v délce 30 km, a to jak s ohledem na železniční svršek a přejezdové konstrukce, tak z hlediska železničního spodku a stavu skalních stěn v bezprostřední blízkosti trati. Z geotechnických posudků bylo zřejmé, že vybrané skalní stěny a svahy jsou nestabilní a na tuto skutečnost je nutno reagovat a zajistit bezpečný železniční provoz. 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (86x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Vysokorychlostní trať Praha – Benešov – BrnoVysokorychlostní trať Praha – Benešov – Brno (77x)
Ministerstvo dopravy České republiky společně se Správou železniční dopravní cesty zahájilo aktivní přípravu projektu Ry...
Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad LabemModernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad Labem (66x)
Navzdory odvěké rivalitě města mechu a města perníku, jak se Hradec Králové a Pardubice vzájemně mírně hanlivě nazývají,...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice