SŽDC dokončila rekonstrukci trati z Benešova do Strančic
Rubrika: 2010
Na železniční trati z Benešova do Strančic u Prahy skončila čtyři roky trvající rekonstrukce, která má umožnit výrazné zrychlení příměstské vlakové dopravy. Náklady na vylepšení úseku o délce zhruba 24 kilometrů představují 3,8 miliardy korun bez DPH. Z toho 2,8 miliardy zaplatila Evropská unie, sdělil dnes ČTK mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Halla.
Trať mezi Benešovem a Strančicemi je důležitou součástí IV. tranzitního železničního koridoru od státní hranice s Rakouskem do Prahy. "Díky optimalizaci úseku tudy mohou osobní vlaky projíždět rychlostí až 135 kilometrů v hodině," uvedl při dnešním slavnostním odhalení pamětní plakety za SŽDC Pavel Habarta. Zvýšila se podle něj i kapacita potřebná pro příměstskou osobní dopravu. Úsek nyní splňuje podmínky pro převedení nákladní dopravy z přetížených silnic na železnici, dodal.
V rámci projektu bylo rekonstruováno 47 mostů, 40 propustků a jedna lávka pro pěší. Dominantou trati je nový železniční most v Čerčanech přes řeku Sázavu. Délka mostu je téměř 182 metrů, šířka 12,3 a výška 14,3 metru.
Modernizováno bylo i sdělovací zabezpečovací zařízení, v Benešově byla místo staré nevyhovující měnírny vybudována zcela nová trakční měnírna a transformovna. V železničních stanicích byl rovněž zřízen nový elektrický ohřev výhybek.
Cestující mohou počítat s větším komfortem, konstrukce nových nástupišť umožňují pohodlnější nastupování a vystupování. Zároveň splňují požadavky na bezpečný pohyb slabozrakých a tělesně postižených. Přístup na nástupiště je zabezpečen bezbariérově, bez přecházení přes hlavní dopravní kolej.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.