KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Swietelsky stavební otevřel v Lipníku nad Bečvou šestnáctou obalovnu asfaltových směsí

Swietelsky stavební otevřel v Lipníku nad Bečvou šestnáctou obalovnu asfaltových směsí

Publikováno: 13.9.2018
Rubrika: Zajímavosti

Nová obalovna živičných směsí společnosti Swietelsky stavební v Lipníku nad Bečvou na Přerovsku byla slavnostně otevřena v červnu. Roční zkušební provoz zahájila už loni v říjnu.

„Je to čas, který slouží k ověření deklarovaných parametrů obalovny, tedy hlavně kvality produkce, dodržení všech ustanovení určených stavebním povolením. Pro nás je důležité, že dosavadní výsledky jsou velmi dobré a že se nová, moderní technologie chová, jak dodavatel deklaroval,“ říká Jakub Hříva, ředitel oblasti Olomouc, Dopravní stavby Morava, společnosti Swietelsky stavební.

Obalovna vznikla v průmyslové zóně na severovýchodě města v prostoru mezi silnicí I/47 a železniční tratí Přerov – Bohumín. Součástí areálu je také řada objektů, které zajišťují její provoz. Jde o společný projekt s firmou Metrostav, která se na něm podílí 50 procenty.

„Obecně platí, že zavedená stavební firma s výrazným zaměřením na silnice potřebuje pokrýt území, aby měla asfaltové směsi pro stavby i opravy silnic doslova po ruce. A tato část Moravy, kde chceme být i do budoucna velmi aktivní prostřednictvím našich oblastí Olomouc, Zlín a Ostrava, nám na mapě našich obaloven dosud chyběla,“ vysvětluje František Fryš, jednatel Swietelsky stavební, proč volba padla právě na tento region.

Předcházela tomu několikaletá příprava, na níž se vedle firemního vedení podílel rovněž investiční úsek a odštěpný závod Morava. Druhý společník, Metrostav, přistoupil po dohodě až před vlastní realizací. Tehdy byl také založen společný podnik Obalovna Lipník, s. r. o.

„Vhodné místo jsme hledali mnoho let. Zvažovali jsme Odry, Valašské Meziříčí a řadu dalších lokalit. Výběr a jednotlivé kroky, vedoucí až k samotnému vybudování obalovny, jsou vždy velmi složité. To už jsme mnohokrát zažili,“ dodává František Fryš. V pořadí už jde o šestnáctou obalovnu, v níž má firma v Česku podíl.

Obalovna v Lipníku nad Bečvou má kapacitu 160 tun směsí za hodinu. Je vybavena zcela novou technologií, s maximálním omezením negativních vlivů na okolí. A jak ukázalo posuzování vlivu stavby na životní prostředí, splňuje všechny požadavky EIA.

Technologii dodala firma Bennighoven. Jedná se o moderní věžovou obalovací soupravu Concept, typ TBA 3000 U C, uplatňující a využívající nejmodernější trendy ve výrobě obalovaných živičných směsí.

Společnost Swietelsky stavební má v České republice celkem 16 obaloven s vlastnickým podílem od 20 do 100 procent. Rozmístěny jsou na území většiny krajů a slouží nejen společníkům jako zdroj kvalitních asfaltových směsí pro jejich stavby a finišery, ale prodávají se také dalším firmám, stavebním společnostem, obcím, městům, správcům komunikací, správám a údržbám silnic nebo ŘSD na jejich zakázky.

Rozloženy jsou od západu po východ v katastrech měst a obcí Cheb, Koterov u Plzně, Louny, Středokluky u Prahy, Sousedovice u Strakonic, Tábor, Kájov u Českého Krumlova, Libodřice u Kolína, Týniště nad Orlicí, Onšovice u Humpolce, Jindřichův Hradec, Brno – Chrlice, Brněnské Ivanovice, Hrušky u Břeclavi, Lipník nad Bečvou a Ostrava.

OBALOVNY S PODÍLEM SPOLEČNOSTI SWIETELSKY STAVEBNÍ

  • Obalovna Kájov (160 t/h) – podíl 100 %
  • Obalovna Jindřichův Hradec (100 t/h) – podíl 100 %
  • Obalovna Tábor (160 t/h) – podíl 50 %
  • Strakonická obalovna (160 t/h) – podíl 51 %
  • Západočeská obalovna (120 t/h) – podíl 50 %
  • Chebská obalovna (60 t/h) – podíl 1/3
  • Obalovna Louny (160 t/h) – podíl 1/3
  • SČO (160 t/h) – podíl 50 %
  • Obalovna Středokluky (160 t/h) – podíl 50 %
  • Obalovna Vysočina (160 t/h) – podíl 100 %
  • Obalovna Týniště (160 t/h) – podíl 1/3
  • Brněnská obalovna – Brněnské Ivanovice (120 t/h) – podíl 25 %
  • Brněnská obalovna – Chrlice (240 t/h) – podíl 25 %
  • Hrušecká obalovna (135 t/h) – podíl 20 %
  • Obalovna Ostrava (160 t/h) – podíl 50 %
  • Obalovna Lipník (160 t/h) – podíl 50 %

František Fryš, jednatel společnosti Swietelsky stavební, o letošních investicích říká:

„Chceme být komplexnější a pružněji reagovat na požadavky trhu“

Během letošního roku jste už zřídili závod speciálních staveb a závod mostů, koupili brněnskou firmu JB Stavební a otevřeli další obalovnu. Je to časová shoda nebo výsledek dlouhodobých příprav?
Samozřejmě jsme tyto kroky dlouhodobě zvažovali, analyzovali a připravovali. Začali jsme s nimi ještě v době, kdy bylo stavebnictví v hluboké recesi a je výborné, že teď, kdy se snad situace konečně zlepšuje, jsme je uvedli do života. Posílení výrobních kapacit by mělo upevnit naše postavení na trhu. Za stejně důležité ale pokládám i to, že díky novým závodům speciálních staveb a mostů jsme schopni lépe vyhovět požadavkům investorů.

Znamená to, že potřebuje firma růst?
Rozhodně ne za každou cenu, i když s postupným růstem tržeb počítáme. Hlavně se ale chceme dál zlepšovat, být odborně zdatnější. Tedy ve stavebních činnostech komplexnější a schopnější reagovat na růst trhu.

Jedním z důležitých předpokladů je přitom i co nejlepší pokrytí území České republiky napříč stavebními „podobory“, což se v našem případě týká hlavně Moravy. S tím souvisí i trvalé posilování důvěryhodnosti a schopnosti zakázky zvládat v daných termínech, kvalitě a ceně. A přirozeně chceme být ekonomicky úspěšní. To se nevylučuje.

Co pokládáte za prioritu?
Těch je víc a už jsme o nich mluvili. Ale nelze přehlédnout, že stavební trh klade stále větší důraz na kvalitu. A na to musíme umět reagovat. Stejně jako na mzdový vývoj v Česku, protože se pokládáme za významného a stabilního zaměstnavatele a chceme si naše spolupracovníky udržet.

Chystáte další investice?
Samozřejmě máme další možnosti a přemýšlíme o nich. Momentálně za důležitější než nové akvizice ale pokládáme stabilizaci nových organizačních jednotek, včetně té personální, a jejich adaptaci na koncernová pravidla a strategii.

Jak jste vůbec zatím spokojen s letošním vývojem firmy? Naplňují se vaše očekávání?
Letošní rok se jeví zatím velice dobře ve všech oblastech, kde se pohybujeme. Tedy na stavbách dopravních, pozemních i sportovních. Řekl bych, že jsme mírnými optimisty.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Obalovací souprava Benninghoven, Concept, typ TBA 3000 U CPohled na skládky a násypky kamenivaPohled na dopravníky kameniva, R-materiálu a sušící buben kameniva

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (184x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (117x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (98x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice