KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    „Své bydliště nyní vnímám jako bezpečnější místo,“

„Své bydliště nyní vnímám jako bezpečnější místo,“

Publikováno: 18.8.2010
Rubrika: Zajímavosti

řekl v rozhovoru pro časopis SILNICE ŽELEZNICE Mgr. Dalibor Mlejnský, starosta MČ Praha 11.

Jak byste zhodnotil první kroky řešení dopravy v klidu v městské části Praha 11 očima občana?
Jsem obyvatelem této lokality, která byla zařazena do pilotního projektu obytných zón, a tak mohu posoudit jejich zřízení ze své každodenní zkušenosti. Jsem velmi mile překvapen, jak se zde situace zlepšila. Ulice jsou nyní průjezdné a jako občan nemusím mít obavy, že by kvůli špatně zaparkovaným vozidlům nedojeli včas například hasiči. Své bydliště nyní vnímám jako bezpečnější místo, kde dostali větší přednost lidé před automobily.

Jak se představitelé této části Prahy zasloužili o úspěšnost tohoto řešení?
V první řadě jsme měli odvahu začít tento dlouhodobě opomíjený problém řešit. Nechali jsme zpracovat studii, která zmapovala a analyzovala stávající stav a nastartovali jsme další kroky k řešení situace. Úspěchem je zajisté i spolupráce s občany, kteří svými názory a podněty výrazně přispívají, za což jim velmi děkuji.

Co bylo podle Vás nejobtížnější?
K nejobtížnějším krokům patřilo objasnění významu potřebných opatření občanům. Většina z nich chápala nutnost zajištění průjezdnosti komunikací, ale jakákoliv změna v prostředí, kde žijeme, je přijímána s určitými rozpaky a s obavou z možných negativních dopadů. Jak se říká, nic není jen černé nebo bílé a my hledáme to nejlepší řešení na základě různých úhlů pohledu široké laické i odborné veřejnosti.

Doporučil byste toto řešení i jiným částem Prahy nebo i jiným městům či oblastem?
Ano, jedná se o cestu, kterou jsou schopny jít všechny pražské městské části bez přílišné vazby na Magistrát hl. m. Prahy. Každé území je ovšem jiné, a proto je potřeba vycházet z lokálních specifik. Co se týče doporučení pro ostatní města, doporučení obecného charakteru je jediné – nečekat na kolaps dopravy v klidu, začít řešit problematiku včas a koncepčně. Pak je město připraveno zvládnout situaci tak, že je možno ji řešit s výhledem do budoucnosti a ne “hasit až požár“.

Interview with Mgr. Dalibor Mlejnský, Mayor of the Prague 11 City District.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Mgr. Dalibor Mlejnský

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (109x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (70x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (68x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice