KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Svatá Barbora ochraňuje stavbu tunelu na Pražském okruhu

Svatá Barbora ochraňuje stavbu tunelu na Pražském okruhu

Publikováno: 11.11.2007, Aktualizováno: 23.11.2008 21:48
Rubrika: Aktuality

U portálu nového tunelu na stavbě Pražského okruhu byla v těchto dnech podle staré tradice uložena soška svaté Barbory, patronky všech horníků. Bezmála dvoukilometrový tunel, který vzniká v úseku mezi Vestcem a Lahovicemi, byl také slavnostně vysvěcen. Stavbu v ceně 5,9 miliardy korun vybuduje sdružení dodavatelů pod vedením společnosti Skanska DS do roku 2010. Investorem projektu je Ředitelství silnic a dálnic, na financování se podílí Evropská investiční banka a Státní fond dopravní infrastruktury.

V těchto dnech probíhají práce na ražbě jižní, třípruhové tunelové roury ve směru od Komořan. K přístupu do tunelu používají pracovníci Skanska průzkumnou štolu, takže málokdo tuší, že z celkové délky 1.937 m již bylo více než 800 m vyraženo. Plocha výrubu přitom činí místy až 138 m2. „V příportálových úsecích, kde malá výška nadloží neumožňuje ražbu tunelů, probíhá jejich výstavba v otevřených stavebních jámách. Komořanská stavební jáma dosahuje úctyhodných rozměrů: je 170 m dlouhá a téměř 30 m hluboká,“ uvádí Karel Fulík ze společnosti Skanska DS.


Uložení sošky sv. Barbory (patronky horníků)

Silniční tunel je součástí nového 8,5 km dlouhého úseku Pražského okruhu, který odvede tranzitní automobilovou dopravu z metropole. Trasa R513 začíná u rozsáhlé křižovatky v Lahovicích, přes 236 m dlouhý most překonává Vltavu, dvěma směrově rozdělenými tunely v délce 1.924 (severní) a 1.937 m (jižní) vystoupá k Cholupicům, odkud bude pokračovat v hlubokém zářezu k dálničnímu přivaděči Vestec a bude doplněná mnoha silničními nadjezdy a biomosty, které budou sloužit k migraci živočichů.

Při ražbě tunelu používá společnost Skanska takzvanou Novou rakouskou tunelovací metodu, která na základě výsledků měření a sledování chování horninového masivu přizpůsobí technologický postup ražby skutečně zastiženým podmínkám. To umožňuje vynakládat jen nezbytně nutné finanční prostředky na zajištění bezpečnosti a stability výrubu.

Silniční okruh kolem Prahy, tedy takzvaná rychlostní silnice R1, jíž je tunel součástí, doplní stávající vnitřní okruh a plynule odvede tranzitní dopravu tak, aby nezatěžovala obytné čtvrti metropole. Celková délka vnějšího okruhu bude činit 83 km. V součastné době jsou v provozu již dvě souvislé části Pražského okruhu: na západě úsek Ruzyně – Slivenec, na který se napojují D5, R7 a budoucí R6, a na východě potom úsek Satalice – Běchovice spojující dálnice D11 a R10. Celková délka těchto úseků přitom činí 17 km.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (46x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice