KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Strojní závod je nejrychleji rostoucí částí Swietelsky Rail CZ. „Cítíme velký tlak na rychlost oprav a zkrácení výluk,“ říká jeho ředitel Lukáš Vostrý.

Strojní závod je nejrychleji rostoucí částí Swietelsky Rail CZ. „Cítíme velký tlak na rychlost oprav a zkrácení výluk,“ říká jeho ředitel Lukáš Vostrý.

Publikováno: 24.6.2019
Rubrika: Aktuality

Po moderních strojích a technologiích, zrychlujících železniční stavby, je poptávka. Díky tomu je také Závod stroje a mechanizace nejrychleji rostoucí částí společnosti Swietelsky Rail CZ. Během necelých tří let závod své tržby posunul z nuly na zhruba 50 milionů korun a počet zaměstnanců na 17. Jejich jádro tvoří strojníci a svářeči. Sama firma, působící na trhu teprve čtvrtým rokem, letošní hospodářský rok ukončila s tržbami 1,7 miliardy korun a poprvé zdolala miliardovou hranici.

„Efektivita a kvalita prací je dnes naprosto klíčová. Cítíme velký tlak na rychlost oprav a zkrácení výluk. A moderní technologie jsou řešením. Nejvíc mě ale těší, že se na nás partneři obracejí především jako na spolehlivého a výkonného zhotovitele,“ říká Lukáš Vostrý, ředitel strojního závodu. Ten špičkové stroje zajišťuje i pro externí zákazníky. Významně přitom spolupracuje s rakouským mateřským koncernem Swietelsky, jehož železniční divize je evropským lídrem trhu.

Strojní závod tak může nasadit jak obnovovací vlaky pro rekonstrukci železničního svršku, tak strojní linky pro sanaci železničního spodku. A také všechny další obvyklé technologie jako jsou kolejové jeřáby, čištění/těžení štěrkového lože, směrová a výšková úprava kolejí, jejich svařování nebo broušení.

Jeho stroje bylo v květnu možné třeba vidět na stavbách Swietelsky Rail CZ ve Šlapanicích a Hrubé Vodě, kde se uplatnila bruska Speno RR16 a podbíječka Unimat. Tu si pronajaly i další firmy pro stavby v Úžicích a v Kostelci u Jihlavy. Kolejový jeřáb Gottwald byl nasazen v Plzni, Teplicích, Hostivaři a Kostelci, čistička RM 85 na trati Bělá pod Radbuzou – Bor u Tachova. V červnu se zase podbíječka 4X Dynamic objeví na trati Úvaly – Český Brod (23. 6.) a jeden z unikátních velkých strojů SMD 80 spolu s čističkou RM 85 na trati Pilníkov – Trutnov (26. a 27. 6.).

„Je znát, že sezona železničních dopravních staveb běží naplno. Podle objednávek lze soudit, že především obnovovací vlaky pro rekonstrukci kolejového roštu budou vytížené na maximum,“ dodává Lukáš Vostrý.

V Česku je společnost Swietelsky Rail CZ aktivní od roku 2015. Subdodávky strojů zpočátku tvořily velkou část jejího obratu. S příchodem nových odborníků se firma začala ucházet o zakázky i jako přímý dodavatel a dnes patří mezi lídry domácího trhu. Aktuálně má 120 zaměstnanců v šesti závodech. Mezi její největší zakázky patří optimalizace pražského traťového úseku z Hostivaře na hlavní nádraží a modernizace přesmyku domažlické trati v Plzni.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Podbíječka 4X Dynamic byla v neděli 23. června nasazena na trati Úvaly – Český Brod.Podbíječka 4X Dynamic byla v neděli 23. června nasazena na trati Úvaly – Český Brod.Podbíječka 4X Dynamic byla v neděli 23. června nasazena na trati Úvaly – Český Brod.Podbíječka 4X Dynamic byla v neděli 23. června nasazena na trati Úvaly – Český Brod.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (61x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (47x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (38x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice