KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Strojírenská společnost s historií 23 let v oblasti vývoje a výroby těžební a stavební techniky

Strojírenská společnost s historií 23 let v oblasti vývoje a výroby těžební a stavební techniky

Publikováno: 21.11.2017
Rubrika: Zajímavosti

Ryze česká společnost DAVON s.r.o. již dvacet tři let vyvíjí, vyrábí, inovuje a prodává zařízení pro těžební a stavební průmysl. Za tuto dobu si vybudovala stabilní postavení nejen na tuzemském trhu, ale díky spolupráci s globálními společnostmi má instalována svá zařízení na všech kontinentech světa. V posledních letech je výrazně proexportně orientovanou firmou se stabilním zázemím, profesionálním týmem pracovníků a konkurenceschopnými produkty. Firma se specializuje na tři hlavní skupiny výrobků: hydraulická stacionární rozbíjecí zařízení, hydraulické čelisťové a polypové drapáky a speciální stavební stroje.

HYDRAULICKÁ STACIONÁRNÍ ROZBÍJECÍ ZAŘÍZENÍ

Hydraulická stacionární rozbíjecí zařízení firmy DAVON s. r. o. jsou dlouhodobě hlavním produktem a vývozním artiklem společnosti. Používání stacionárních rozbíjecích zařízení na drticích linkách nahrazuje zastaralé a nebezpečné způsoby uvolňování odtěženého materiálu na primárních drtičích a násypkách, ucpaných vzpříčením velkých balvanů nebo vytvořením klenby v násypce nebo v dopravních cestách. Nasazení rozbíjecích zařízení umožňuje rychlé odstranění příčiny ucpávání drtiče a zajišťuje plynulý tok materiálu, čímž zvyšuje produktivitu a zlepšuje bezpečnost práce a komfort obsluhy.

Rozbíjecí zařízení firmy DAVON s. r. o. lze osadit nejen hydraulickým kladivem odpovídající hmotnosti, tak i dalšími koncovými pracovními nástroji jako jsou lopaty, drapáky, háky nebo další vhodná zařízení pro manipulaci s těženým materiálem. Urychlení výměny pracovních nástrojů a dosažení většího komfortu obsluhy lze dosáhnout použitím rychloupínacího zařízení.

UNIVERZÁLNÍ MOBILNÍ ROZBÍJECÍ ZAŘÍZENÍ – GILOTINA URZ 7000

Firma DAVON s. r. o. v letošním roce dokončila vývoj a výrobu modernizované verze stroje URZ 7000 – motorizované rozbíjecí gilotiny určené k rozrušování cemento-betonových povrchů silnic, letištních a skladovacích ploch.

Stroj je vybaven naftovým motorem Perkins, hydraulickým systémem pojezdu i pracovního ústrojí. Pracovním nástrojem je ocelová deska o hmotnosti 7 tun, opatřená na spodní hraně výměnným břitem. Deska je při provozu stroje opakovaně zvedána do nastavitelné výše, pádem dolů rozbíjí zpevněný povrch a celý pracovní cyklus se opakuje. Ovládací prvky jsou umístěny v kabině řidiče a dále je u stroje možné použít i rádiové dálkové ovládání.

Nastavením pracovního režimu stroje (cyklů zdvihu desky a pojezdu) lze dosáhnout různých způsobů rozbíjení povrchu od vlásečnicových trhlin cemento-betonového krytu a jeho opětovném hutnění silničním válcem, až po úplnou destrukci krytu, kdy se materiál pod údery gilotiny rozpadne. Rozdrcený materiál je odebírán a překládán rypadly na nákladní vozidla a transportován k dalšímu zpracování na zvolené frakce. Drcený materiál je po jeho zpracování znovu vrácen na podloží rekonstruovaných ploch.

Nová gilotina URZ 7000 byla již nasazena do reálného provozu a použita při rekonstrukci modernizovaného úseku dálnice D1 Ostředek – Šternov. Každý úsek dálnice byl takto rozbíjen v režimu 4 pojezdů.

U nové verze stroje lze při maximálním zdvihu rozbíjecí desky dosáhnout 20 úderů za 1 minutu. Rozbíjená hloubka cemento-betonového krytu může být až 250 mm. Reálně ověřenými technickými parametry a vysokou produktivitou stroj URZ 7000 nyní převyšuje svoji konkurenci a je tak připraven splnit náročné požadavky svých uživatelů.

Společnost DAVON s. r. o. je připravena gilotinu URZ 7000 poskytnout do nájmu i s obsluhou stroje a spustit do výroby další nové stroje. Silniční stavitelství je tak pro společnost a její rozvoj dalším potencionálním segmentem trhu.

TECHNICKÉ PARAMETRY

NAFTOVÝ MOTOR Perkins®

  • 1100 Series type: 1204F-E44TA INDUSTRIAL ENGINE
  • Maximální výkon: 110,1 kW při 1 000 – 2 200 ot./min
  • Minimální výkon: 70,0 kW
  • Max. točivý moment: 560,0 Nm při 1 400 ot./min
  • Emise: EU Stage IV/U.S. EPA Tier 4 Final
  • Zdvihový objem: 4,4 litru
  • Aspirace: Přeplňování turbem s následným chlazením

RYCHLOST PŘI PŘEDJÍŽDĚNÍ

  • rychlost I.: 0 ÷7,5 km/h
  • rychlost II.: 0÷15 km/h

RYCHLOST PŘI PRÁCI

  • rychlost I.: 0 ÷12 m/min
  • rychlost II.: 0÷6 m/min

PARAMETRY STROJE

  • Cycklus úderů: max. 20 za min (plný zdvih)
  • Výška stroje v pracovní pozici: 4 300 mm
  • Výška stroje v přepravní pozici: 3 200 mm
  • Šířka stroje: 2 558 mm
  • Délka stroje: 5 370 mm
  • Hmotnost stroje: 22 t

Fotografie: Archiv firmy

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Stacionární hydraulické rozbíjecí zařízení R 6161Univerzální rozbíjecí zařízení (Gilotina) URZ 7000Univerzální rozbíjecí zařízení (Gilotina) URZ 7000

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (189x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (85x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (70x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice