KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Štefánikův most je opět v provozu

Štefánikův most je opět v provozu

Publikováno: 21.8.2007, Aktualizováno: 23.11.2008 21:50
Rubrika: Aktuality

Na Štefánikův most se vrátily automobily i tramvaje. Most, který prošel důkladnou rekonstrukcí, včetně tramvajové trati, slavnostně otevřel pražský primátor Pavel Bém. Oprava mostu byla nezbytná s ohledem na špatný stav, který byl mimo jiné způsoben povodní z roku 2002. Celkové náklady na opravu dosáhly 380 milionů korun.

„Otevíráme most po celkové rekonstrukci, za níž bych chtělvšem zúčastněným poděkovat. Oprava této významné pražské dopravní tepny sepodařila v rekordně krátké době,“ zdůraznil primátor Bém. „Štefánikův most byl první z klíčových investic města, kterými chceme postupně zajistitr ekonstrukce dalších mostů. Začala oprava nejstaršího pražského mostu, Karlova, a na řadě je v příštím roce Libeňský a po něm most Hlávkův.“

Po povodni roku 2002 udělal správce mostu, Technická správakomunikací hl. m. Prahy, zevrubnou prohlídku mostu. V konstrukci byl místy zjištěn špatný až velmi špatný stav, zapříčiněný zejména vodou prosakujícínefunkční hydroizolací a obrovským náporem vody při povodni. Od roku 2003 serekonstrukce připravovala.

Práce byly zahájeny 3. února 2007 kompletní uzávěrou celého mostu. Stav mnohých nosných konstrukcí byl po obnažení či odkrytí mnohem horší, než se původně předpokládalo. Nejprve bylo odstraněno veškeré příslušenství mostu (zábradlí, stožáry veřejného osvětlení, tramvajové koleje, trakce), at aké vozovkové a chodníkové vrstvy až na nosnou desku, na ní byla přibetonována nová zesilující deska, která zvýšila únosnost celého mostu. Teprve pak byla nanesena nová nástřiková izolace. Na poškozených částech konstrukce i v pilířích byly provedeny sanační a injektážní práce, byly přeloženy všechny inženýrské sítě. Opraven byl celý podhled mostu, schodiště okolo něj a rekonstruována vozovky a chodníky celék řižovatky Řásnovka x Revoluční. Původní dlažba mostu byla nahrazena živičným povrchem. Náklady dosáhly 289 mil. korun.

Rekonstrukci tramvajové trati namostě zahájil Dopravní podnik hl. m. Prahy 5. července. Nově položeno bylo přibližně 330 metrů trati, obměnou prošla také kolejová křižovatka před Letenským tunelem a světelná signalizace na křižovatce Revoluční – Řásnovka. Tato část rekonstrukce stála 91 mil. korun.

Dnešní Štefánikův most byl v letech 1949 – 1951 postaven na místě řetězového mostu z roku 1868. Byl pojmenován po dr.Milanu Rastislavu Štefánikovi (1880 – 1919), který byl jedním ze zakladatelů samostatné Československé republiky. Jeho význam pro dopravu v metropoli vzrostl v roce 1953, kdy byl uveden do provozu na most navazující Letenský tunel. Most je 24 m široký a 263 m dlouhý.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice