KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Stavební jámu tunelového komplexu Blanka si prohlédl exprimátor Berlína

Stavební jámu tunelového komplexu Blanka si prohlédl exprimátor Berlína

Publikováno: 1.4.2009, Aktualizováno: 10.4.2009 13:14
Rubrika: Tunely, 2009

Primátor hlavního města Prahy Pavel Bém si spolu s bývalým primátorem Berlína Eberhardem Diepgenem a radním HMP pro oblast dopravy Radovanem Šteinerem prohlédl stavební jámu tunelového komplexu Blanka. Na tiskové konferenci koncem března v Informačním centru Tunelu Blanka bývalý primátor Berlína přiblížil své zkušenosti s dopravním propojením Západního a Východního Berlína po jejich spojení v roce 1989.

Primátor hlavního města Prahy Pavel Bém navštívil stavební jámu tunelového komplexu Blanka na Letné. Spolu s ním se na staveniště největší stavby tohoto typu v Evropě podívali také bývalý primátor Berlína Eberhard Diepgen a radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy Radovan Šteiner.

Eberhard Diepgen na tiskové konferenci o aktuální situaci výstavby tunelu Blanka promluvil o svých zkušenostech s dopravním řešením komplikované situace v Berlíně po pádu Berlínské zdi. Diepgen ocenil snahu pražského magistrátu o vybudování moderní a efektivní infrastruktury v hlavním městě Praze. Berlínský exprimátor vidí v situaci Berlína a Prahy jeden zásadní rozdíl: „Praha disponovala postupně se vyvíjející dopravní infrastrukturou, zatímco Berlín byl 40 let nejen z hlediska dopravy spravován jako dvě odlišná města,“ popsal své srovnání dvou evropských metropolí. Pražskou dopravní infrastrukturu nicméně významně zbrzdil komunistický režim, s jehož následky se Praha vyrovnává dodnes.

„Projekt Blanka, který má být dokončen v roce 2011, připomíná v mnoha ohledech stavby, které jsme před určitou dobou zahájili v Berlíně,“ konstatoval bývalý berlínský primátor a dodal: „Tyto stavby jsou takového rozsahu, že jejich dokončení lze očekávat kolem roku 2015. Výhody pro občany v daných oblastech ale budou značné“.

Eberhard Diepgen navštívil při své krátké návštěvě Prahy také výstavu Vize dopravy pro Prahu, na níž se seznámil s plány budoucí infrastruktury a městské dopravy v hlavním městě České republiky.
Návštěva bývalého berlínského primátora dokumentuje zájem o Tunel Blanka mezi zahraničními oborníky, jako je například delegace japonských techniků, kteří si v rámci svého putování po nejvýznamnějších infrastrukturních stavbách v Evropě prohlédli staveniště Tunelu Blanka v polovině března.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Bývalý primátor Berlína Eberhard Diepgen (vpravo) společně s radním hlavního města Prahy Radovanem ŠteineremPo tiskové konferenci se uskutečnila exkurze v tunelu Blanka.Zástupci společnosti Metrostav poskytli odpovědi na mnoho odborných otázek.Pohled na staveniště tunelu Blanka.Stav výstavby tunelu koncem března.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (123x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Nejdelší železniční tunel Březno v provozu (90x)
Zhruba před rokem byla zprovozněna na železniční trati Praha – Chomutov v traťovém úseku Březno u Chomutova &ndash...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (46x)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Děti Země u soudu neuspěly, dostavba dálnice D8 pokračuje! (18x)
Občanské sdružení Děti Země již několik měsíců soudně napadá dostavbu dálnice D8. Ministerstvo dopravy tak již několikrá...
Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Platnost dálničních známek (6x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice