KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Stavby silnic na Plzeňsku nemusí pokračovat, rozhodne 13. srpen

Stavby silnic na Plzeňsku nemusí pokračovat, rozhodne 13. srpen

Publikováno: 5.8.2010, Aktualizováno: 17.8.2010 13:35
Rubrika: 2010

Zatím ani jedna ze šesti staveb velkých silnic I. třídy v Plzeňském kraji nemá jistotu, že bude v polovině srpna pokračovat v původním tempu. Ministerstvo dopravy o nich rozhodne 13. srpna. Škrty v rozpočtu rezortu zřejmě omezí nejméně dvě akce v Plzni a Plasích, za něž nyní začaly vehementně bojovat radnice. Stavby budou také muset zlevnit. Do pátku předloží šéf plzeňského Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) svému generálnímu řediteli možné úspory na všech stavbách. ČTK to řekl ředitel ŘSD Zdeněk Kuťák.

"Zítra dopoledne doladíme postupně se všemi řediteli deseti stavebních firem možné úspory a ve 12:00 je předložím generálnímu řediteli ŘSD. Spočítáme také škody, které by vznikly zakonzervováním staveb, jejich hlídáním a udržováním a také náklady nutné k tomu, abychom stavby uvedli do stavu, kdy nám nehrozí jejich zničení," dodal. Poté bude na ministrovi dopravy Vítu Bártovi, jaké stavby po celém ČR se zastaví. Veřejnosti by to měl oznámit příští pátek 13. srpna.

Velmi nejistý osud mají v kraji rozestavěný most v Plasích a dálniční přivaděč Tyršův sad - Sukova ulice v Plzni. Obě stavby jsou hotové ze 70 procent. Další akce hrazená ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), plzeňská silnice K Dráze - Jasmínová, by ohrožena být neměla, protože se má zprovoznit už v srpnu.

ŘSD dále věří, že budou pokračovat všechny tři stavby financované z Operačního programu Doprava, na něž dává EU 80 procent a zbytek tvoří úvěr Evropské investiční banky (EIB). "Jejich zastavení zřejmě nehrozí, ale i u nich požaduje pan ministr úspory," dodal Kuťák.

Přivaděče K Dráze - Jasmínová a Tyršův sad - Sukova jsou poslední dva ze sedmi plzeňských přivaděčů k D5, které jsou financovány z úvěrového programu na dálnici D5, tedy z poloviny EIB a z poloviny SFDI; zatím se ale čerpaly jen peníze z EIB.

U Tyršova sadu - Sukovy ulice, stavby za 800 milionů Kč, která měla odlehčit přetížené Klatovské třídě, zbývá prostavět 250 milionů korun. Už loni byla na čtyři měsíce přerušena kvůli nedostatku peněz. Město Plzeň, které je spoluinvestorem, požaduje po ŘSD i po ministerstvu zprovoznit alespoň most na Dobřanskou ulici, kvůli němuž musí už druhým rokem řidiči směřující na Valchu a Dobřany jezdit objízdnou trasou. "Dobřanskou chceme zprovoznit obousměrně do třech měsíců," řekl Kuťák. Chybí předmostí mostu, aby se po něm mohlo jezdit bezpečně oběma pruhy.

Podle ředitele by bylo dále nutné dokončit odvodnění stavby, aby voda nepodmáčela zdi a nezaplavovala staveniště. Podkladní vrstvy silnice by se měly přikrýt alespoň první živičnou vrstvou, protože pokud by do nich přes zimu pršelo, tak by se musely všechny vybagrovat a vybudovat je za desítky milionů korun znovu, dodal.

Na dopravní řešení mostu v Plasích má jít 170 milionů Kč. Letos se měl zprůjezdnit. Akci financuje ŘSD spolu s městem, které čerpá dotaci EU ve 31 milionů Kč. Pokud ji nevyúčtuje do února 2011, bude ji muset vracet. Frekventovaný most na sever Čech, před nějž jezdilo 13 000 aut denně, byl úzký a ve velmi špatném stavu. Starosta poslal v pátek dopisy šéfům rezortu dopravy, SFDI a ŘSD, v nichž upozorňuje, že pokud by se stavba zastavila, bude to mít pro město fatální důsledky.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (34x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (29x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice