KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Stavbou Moravskoslezského kraje v kategorii Dopravní stavby je Silnice I/56 Ostrava – prodloužená Místecká I.

Stavbou Moravskoslezského kraje v kategorii Dopravní stavby je Silnice I/56 Ostrava – prodloužená Místecká I.

Publikováno: 19.7.2011
Rubrika: Zajímavosti

V podvečer 13. června 2011 proběhlo ve zcela zaplněném sále Divadla Antonína Dvořáka v Ostravě slavnostní vyhlášení vítězů již pátého ročníku soutěže Stavba Moravskoslezského kraje 2010. Na stanovení podmínek soutěže a na samotné organizaci se podílejí Svaz podnikatelů ve stavebnictví v ČR, Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků, Obec architektů a Moravskoslezský kraj. V těsném hodnocení nakonec zvítězilo Integrované bezpečnostní centrum Moravskoslezského kraje, jehož zhotovitelem je sdružení firem IBC MSK VÍTKOVICE REVMONT a VOKD. IBC se tak stalo držitelem ceny nejvyšší – ceny GRAND PRIX, která je udělována jednomu z vítězů všech oceňovaných kategorií.

Jubilejní pátý ročník soutěže zaznamenal rekordní počet účastníků, přihlášeno bylo celkem čtyřicet staveb v kategoriích: Bytové domy, Rodinné domy, Stavby občanské vybavenosti, Dopravní, inženýrské a vodohospodářské stavby a Průmyslové stavby. Klání o vítězství v prestižní soutěži se zúčastnil celý moravskoslezský region od Karlovy Studánky až po Třinec. Kvalita přihlášených staveb byla velmi vyrovnaná a porotci při svém rozhodování mnohdy zažívali těžké chvíle. V těsném hodnocení nakonec zvítězilo Integrované bezpečnostní centrum Moravskoslezského kraje, které obdrželo cenu Grand Prix a stalo se tak vítěznou stavbou roku 2010.

Již tradičně byl nejvyšší počet přihlášených staveb v kategorii Stavby občanské vybavenosti, a proto se porota letos poprvé rozhodla tuto kategorii rozdělit na dvě samostatné kategorie, a to novostavby a rekonstrukce, a tyto podkategorie i ocenit hlavní cenou a čestnými uznáními. Početné zastoupení v soutěži měly také bytové domy, což svědčí o zřejmém zájmu developerů o tento region.

Rekonstrukce Regionální knihovny v Karviné získala hlavní cenu v kategorii Stavby občanské vybavenosti – rekonstrukce. Vítěznou stavbou v podkategorii novostavby získalo Integrované bezpečnostní centrum MSK. Nejlepším bytovým domem je letos Dům s pečovatelskou službou v Ostravě‑Porubě, mezi rodinnými domy se na první příčce umístil RD Brušperk.

Hlavní cenu v kategorii Průmyslové stavby získala budova společnosti IVAX PHARMACEUTICALS‑TEVA v Opavě. Silnice I/56 Ostrava – prodloužená Místecká I. stavba získala nejvyšší příčku v kategorii Dopravních staveb.

Soutěž Stavba Moravskoslezského kraje probíhá pod záštitou hejtmana Ing. Jaroslava Palase a jejím cílem je přiblížit odborné i laické veřejnosti zajímavé stavby vzniklé v regionu v současné době. Zároveň se snaží zviditelnit projekční a dodavatelské subjekty se sídlem v Moravskoslezském kraji a upozornit na architektonicky výrazné projekty, které se v kraji realizují.

Z podkladů PULARY

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Silnice I/56 Ostrava – prodloužená Místecká

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (113x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (76x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (70x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice