KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Stavbě silnice z Hradce do Pardubic brání vlastník pozemku

Stavbě silnice z Hradce do Pardubic brání vlastník pozemku

Publikováno: 22.1.2008, Aktualizováno: 15.12.2008 16:59
Rubrika: Aktuality

Zahájení výstavby čtyřproudové silnice z Hradce Králové do Pardubic v úseku z Březhradu do Opatovic nad Labem nabere výrazné zpoždění. Postaral se o ně Jan Tikal z Opatovic, který chce stavbě za každou cenu zabránit. Svým pozemkem o rozloze pouhých 41 m2 blokuje veškeré práce, informuje dnešní Mladá fronta Dnes (MfD) v příloze pro Pardubický kraj.

'Původně, než se tento problém vyskytl, jsme měli zahájit stavbu silnice už letos, ale určitě to nestihneme,' řekl deníku Jiří Jedlička z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Silničáři se s bývalým opatovickým starostou Tikalem nemohou domluvit. Pozemek od něj chtěli odkoupit, na jejich návrh kupní smlouvy však odpověděl nesouhlasným dopisem. 'Ta silnice zničí deset hektarů půdy. Stavba nové silnice bude stát miliardu korun. Nejde mi o peníze, ale o princip,' uvedl Tikal. ŘSD nyní nezbývá než pozemek vyvlastnit. Tikal, který malý pozemek koupil v roce 2004, se chce bránit u soudu.

Současný opatovický starosta Pavel Kohout se obává vyššího dopravního zatížení vesnice. Podle silničářů během několika let doprava v obci opravdu prudce naroste. Podle posledního sčítání z roku 2005 projede denně mezi Hradcem a Opatovicemi 21.000 aut. Je to kapacita, která vyžaduje čtyřproudovou silnici. 'Předpokládáme, že v roce 2010 jich zde bude jezdit o 13 % víc. Do roku 2020 vzroste provoz až o čtvrtinu,' uvedl Jedlička.

Na rozdíl od odborníků se Tikal domnívá, že stavět novou silnici je zbytečné. 'Tahle silnice dopravu nezachrání. Až bude zprovozněna velká křižovatka v Opatovicích, tak doprava odpadne,' míní odpůrce stavby.

Tři a půl kilometrů dlouhý úsek čtyřproudové silnice z Opatovic do Březhradu by chtělo ŘSD začít stavět již letos. Stavba by měla být dokončena v roce 2010. Náklady se vyšplhají na jednu miliardu korun.

Kvůli asi 15 let trvajícím sporům o pozemky stále není dostavěna také dálnice D11 do Hradce Králové. Silničáři se nedokázali dohodnout s farmářkou Ludmilou Havránkovou o směně půdy, definitivní rozhodnutí dosud nepadlo.

Zdroj: financninoviny.cz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (61x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (50x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (38x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice