KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Stavba silnice mezi Ostravou a Opavou by mohla začít v roce 2012

Stavba silnice mezi Ostravou a Opavou by mohla začít v roce 2012

Publikováno: 7.10.2010, Aktualizováno: 8.10.2010 09:47
Rubrika: 2010

Výstavba silnice I/11 mezi Ostravou a Opavou, kterou v srpnu zastavilo ministerstvo dopravy, by mohla v úseku u Mokrých Lazců pokračovat v roce 2012. Na obnovu stavebních prací v tomto roce plánuje ministerstvo uvolnit kolem 1,5 miliardy korun. Rozestavěná část hlavního tahu z Ostravy na západ Moravskoslezského kraje by tak mohla být dokončena v závěru roku 2014. ČTK to řekl mluvčí resortu Karel Hanzelka. Je to o dva roky později oproti původnímu termínu před přerušením výstavby.

Kvůli nutným úsporám zastavil ministr dopravy Vít Bárta (VV) stavební práce na I/11 do konce roku 2011. Západní část silnice I/11 včetně příprav stavby takzvané prodloužené Rudné je tak jedinou moravskoslezskou stavbou na Bártově "černém seznamu", v níž se letos ani příští rok nebude pokračovat.

Ministerstvo sice plánuje v příštím roce investovat do přípravných prací na silnici I/11 30 milionů korun, stavební práce se na její západní části výrazněji obnoví až od roku 2012. Vychází to ze střednědobého plánu ministerstva dopravy, který by měl získat definitivní podobu do konce letošního roku.

"V letech 2012, 2013 a 2014 plánujeme investovat do celé trasy silnice I/11 tři miliardy korun ročně," řekl Hanzelka. Částka zahrnuje také řešení přetížené východní části silnice I/11 z Ostravy směrem na Slovensko, kde je do dubna příštího roku nutné dokončit výkupy pozemků. Pokud se to stihne, má stavba přeložky I/11 na Frýdecko-Místecku také naději na zahájení v roce 2012.

Na silnici I/11 mezi Ostravou a Opavou, jejíž stavba začala loni v březnu, se doposud prostavělo zhruba 460 milionů korun. Je nutné investovat další 4,3 miliardy korun. Podle Krajského úřadu Ostrava si konzervace rozestavěné silnice vyžádá přes 250 milionů Kč.

Náměstek opavského primátora a předseda Sdružení pro výstavbu komunikace I/11 - I/57 Pavel Mališ považuje peníze na konzervaci "za vyhozené". Ministerstvo by je podle něho mělo použít na zpomalené pokračování stavby, nikoli její zakonzervování. "Během příštího roku by se pak k této částce měly přidat další peníze, které zbudou," řekl ČTK Mališ.

Sdružení, jehož členové - města, obce i firmy - investovaly do projektové přípravy rozestavěné silnice miliony korun, s ministrovým rozhodnutím zásadně nesouhlasilo. Vlna nevole se zvedla i mezi obyvateli kraje, petici proti zastavení stavby na I/11 podepsalo téměř 25 000 lidí.

"Příští týden chceme podpisy sumarizovat a petici předat. Zároveň jsme připraveni oslovit všechny poslance za Moravskoslezský kraj," popsal další kroky sdružení Mališ. Na otázku ČTK, zda sdružení připravuje nějaké protesty v podobě blokád dopravy na I/11, odpověděl: "Je potřeba racionálně argumentovat než vytvářet populistické kroky."
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (34x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (33x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice