KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Stavba posledního úseku dálnice D47 zahájena

Stavba posledního úseku dálnice D47 zahájena

Publikováno: 8.4.2008, Aktualizováno: 2.12.2008 15:19
Rubrika: Aktuality, Dálnice D1

Včera byla slavnostně zahájena stavba posledního úseku dálnice D47 (po zprovoznění součást D1) z Bohumína na státní hranici s Polskem. Zde bude dálnice v roce 2010 napojena na polskou dálnici A1, směr Katovice.
 

Z regionálního hlediska spočívá význam tohoto 6,13 km dlouhého úseku stavby 47092 zejména v převedení nákladní dopravy na tuto novou komunikaci, čímž se odlehčí dopravnímu zatížení stávajících komunikací přes zastavěné části Bohumína. Mnohem větší význam bude mít dobudovaný úsek ve smyslu tahu D1, čímž dojde ke spojení polské dálniční sítě, Ostravy, Brna a Prahy plnohodnotnou silniční magistrálou,' uvedl generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Z mezinárodního hlediska je dálnice D47 významnou součástí evropské dálniční sítě, umožňující dopravní spojení sever-jih z oblasti baltských přístavů do států Středního východu. Navíc je součástí transevropské dálnice (TEM), a to VI. B multimodálního koridoru vedeného z Gdaňska přes Varšavu, Katovice, Ostravu, Brno, Bratislavu, Budapešť, Bělehrad a Sofii do Istanbulu a odtud dále přes Turecko do Iráku a Íránu. Na území České republiky je dálnice D47 propojena se západoevropskou dálniční sítí dálnicí D1 přes Prahu a dálnicí D5 přes hraniční přechod v Rozvadově.

Stavba začíná na katastrálním území Starý Bohumín za křížením tratě ČD Bohumín-Chalupki a končí na katastrálním území Věřňovice na státní hranici navázáním na projektovanou polskou dálnici A1. V rovinatém území Bohumína povede dálnice spolu se souběžnými přeložkami silnic I/67, III/46813 a okružní křižovatkou těsně nad terénem nad úrovní hladiny stoleté vody. Podél souběhu dálnice a silnic dojde v délce více než 4 kilometry k vybudování protihlukových stěn a zemních valů. Na území Dolní Lutyně dálnice pokračuje na násypu výšky 2-6 m, poté překoná řeku Olši mostem délky 180 m a skončí na státní hranici na násypu kolem 11 m.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE

  • Název stavby: Dálnice D47, stavba 47092 Bohumín - státní hranice ČR/PR
  • Místo stavby: Moravskoslezský kraj
  • Katastrální území: Pudlov, Starý Bohumín, Nový Bohumín, Skřečoň
  • Objednatel a investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR, Na Pankráci 56, 145 05, Praha 4
  • Délka úseku: 6.113 m
  • Protihlukové stěny: 4.220 m
  • Mimoúrovňové křižovatky: 1
  • Mostní objekty: 22
  • Zahájení stavby: 04/2008
  • Uvedení stavby do provozu: 05/2010
  • Cena stavby dle smlouvy bez daně: 2.934.000.128 Kč

Zdroj: ŘSD.cz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (60x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (47x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (38x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice