KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Stavba olomouckého obchvatu vstupuje do závěrečné fáze

Stavba olomouckého obchvatu vstupuje do závěrečné fáze

Publikováno: 27.6.2007, Aktualizováno: 27.11.2008 23:23
Rubrika: Aktuality

Na stavbě rychlostní silnice R35 mezi Křelovem a Slavonínem, která vytvoří západní obchvat Olomouce a výrazně ulehčí městu od tranzitní dopravy, se v těchto dnech dokončuje pokládka betonového povrchu. Projekt tak vstupuje do závěrečné fáze a do zprovoznění tohoto důležitého úseku zbývají čtyři měsíce. Stavbu provádí sdružení firem vedené společností Skanska DS od listopadu roku 2004. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR.


Mapa obchvatu Olomouce

„V těchto dnech jsme položili betonový povrch na hlavní trase v délce 2,23 kilometru. Nyní jsme zahájili pokládku asfaltového krytu, instalujeme veřejné osvětlení, systém SOS, protihlukové stěny, provádíme vegetační úpravy a dokončovací práce tak, aby celá stavba byla zprovozněna již na konci října 2007. V květnu jsme uvedli do provozu přeložku silnice druhé třídy Olomouc – Konice včetně nového mostu právě přes vznikající rychlostní komunikaci,“ uvádí hlavní stavbyvedoucí Zdeněk Luža ze společnosti Skanska DS.


Do zprovoznění tohoto důležitého úseku zbývají
čtyři měsíce.

Rychlostní silnice R35 v příštích letech nabídne přímé spojení větších měst na trase mezi Olomoucí a Libercem. Stavba úseku R3508 z Křelova do Slavonína má celkovou délku 4,75 kilometru, hlavní trasa měří 2,75 km (podíl betonové vozovky představuje 2,23 km) a přivaděč je dlouhý 2,0 km. Úsek začíná u rondelu I/35 u obchodního centra Globus a končí napojením na MÚK Slavonín. Stavba se skládá ze 75 stavebních objektů, mimo jiné zahrnuje 4 mosty, 2 protihlukové stěny a 1 opěrnou stěnu. Její součástí je i přeložka silnice II/448 Olomouc – Konice.

Základní údaje:
Název: silnice R3508 Křelov – Slavonín
Lokalita: Olomouc
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Zhotovitel: Sdružení pro výstavbu R 3508 Křelov – Slavonín
Vedoucí člen sdružení Skanska DS, závod Olomouc
Členové sdružení Strabag a DSP Praha
Projektant: HBH Projekt, Brno
Doba výstavby: listopad 2004 – červen 2008
Zprovoznění: říjen 2007

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (46x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice