KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Stavba obchvatu Opavy byla zahájena

Stavba obchvatu Opavy byla zahájena

Publikováno: 24.4.2008, Aktualizováno: 29.11.2008 23:35
Rubrika: Aktuality

Konkrétní obrysy začíná získávat dlouho očekávaný obchvat města Opavy, který ulehčí centru města od tranzitní dopravy. V těchto dnech byly zahájeny práce na vybudování bezmála dva kilometry dlouhé spojky silnic I/11 a I/56, která je jeho první částí. Stavbu v ceně více než 775 milionů korun vybuduje sdružení společností Skanska DS a Bögl a Krýsl od dubna 2008 do října 2010. Investorem stavby je Ředitelství silnic a dálnic ČR, financování bude zajištěno ze Státního fondu dopravní infrastruktury a Operačního programu dopravy.

„Jedná se o první, východní část obchvatu, který odvede z centra Opavy auta mířící hlavně do Ostravy a na sever do Polska. Zprovozněná bude do 22 měsíců. Na ni bezprostředně naváže stavba severovýchodního úseku. Již první část městského okruhu by přitom měla výrazně snížit počet automobilů a hlavně kamionů, které denně projedou centrem města,“ říká hlavní stavbyvedoucí Pavel Beránek ze společnosti Skanska DS.

První etapa obchvatu povede od kruhového objezdu u hypermarketu Globus v Těšínské ulici, východně podél Opavy a bude ukončena v plánované velké křižovatce na rozhraní Kateřinek a Malých Hoštic. Propojí přitom dvě frekventované silnice první třídy mezi Opavou a zhruba třicet kilometrů vzdálenou Ostravou. Úsek bude uvedený do provozu během 22 měsíců, do října 2010 zde budou probíhat vegetační úpravy a další dokončovací práce. Součástí výstavby jsou také protihlukové stěny.

Na dvoukilometrovém úseku vznikne hned několik mostů. Kromě místních komunikací trasa budoucího obchvatu kříží železniční trať, řeku Opavu a Kateřinský potok. Součástí stavby je také první část velké okružní křižovatky, tzv. kateřinského dopravního uzlu. Dále budou vybudovány přeložky dotčených komunikací a inženýrských sítí, silniční kanalizace a v neposlední řadě bude také přestavěna zastávka MHD u hypermarketu Globus.

V současné době probíhají přípravné práce a první terénní úpravy. V této fázi nebudou stavbu okruhu doprovázet žádná dopravní omezení.

Základní údaje:
Název: Propojení silnic I/11 a I/56, spojka S1 v Opavě
Lokalita: Moravskoslezský kraj
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Zhotovitel: sdružení firem Skanska DS (vedoucí sdružení) a Bögl a Krýsl
Projektant: Dopravoprojekt Ostrava
Doba výstavby: duben 2008 – říjen 2010
Délka úseku: 1,75 kilometru

Mapu obchvatu naleznete ZDE.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (53x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (45x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (37x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice