Stavba mýtného systému je v plném proudu; ŘSD ČR očekává nové zdroje na investice do výstavby a rekonstrukcí
Rubrika: Aktuality
Ředitelství silnic a dálnic ČR, správce dálnic, rychlostních silnic a silnic prvních tříd v České republice, spolupracuje společně s vítězným konsorciem na výstavbě mýtného systému. Podle plánů Ministerstva dopravy ČR by měl výběr mýtných poplatků generovat částku kolem 8 miliard ročně.
Od 1. ledna 2007 by mělo být zpoplatněno 970 kilometrů dálnic a rychlostních silnic. Ve druhé fázi, od 1. července 2007, potom zbývající část z celkové délky 2100 kilometrů díky vybraným silnicím první třídy. V uplynulých dnech byla zahájena výstavba mýtných bran. První z nich stojí od soboty 15. července 2006 na 33,7 kilometru dálnice D1 ve směru z Prahy do Brna. 'Ředitelství silnic a dálnic ČR je správce dálniční komunikační sítě a silnic prvních tříd v České republice. Jsme dodavateli mýtného systému plně k dispozici. Na projektu již řadu měsíců intenzivně spolupracujeme a podílíme se na celkové koordinaci,' uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Petr Laušman.
Na celkové délce 970 kilometrů dálnic a rychlostních silnic, na kterých bude mýtný systém provozován, bude stát 178 mýtných bran. To si podle ŘSD ČR vyžádá také stejný počet drobných uzavírek. 'Do konce listopadu 2006 bude na různých místech dálnic a rychlostních silnic probíhat výstavba mýtných bran. Základy mýtné brány mají rozměr přibližně 1,5 metru krychlového, brána samotná bude vysoká přibližně 6 metrů. Omezení dopravy nebude nutné s výjimkou instalace ramene mýtné brány, v takovém případě bude doprava zastavena na přibližně patnáct minut. Tyto operace se budou dít v době nejmenšího provozu, tedy například v noci, za asistence pracovníků ŘSD ČR a Policie. Doufáme, že veřejnost a řidiči tato nutná omezení pochopí.' říká k výstavbě mýtných bran Petr Laušman. Všechny 'mýtné uzavírky' budou mít speciální viditelné označení.
Podle odhadů Ministerstva dopravy ČR a dodavatele by mělo mýto v České republice generovat výnos kolem 8 miliard korun. 'S ohledem na to, že bude tato částka vybírána od nákladních vozů, které nejvíce poškozují silniční komunikace v České republice, pak je logické získané prostředky investovat do oprav a výstavby nové silniční infrastruktury,' vysvětluje Petr Laušman.
V České republice bude ke konci rok 2006 celkem 630 kilometrů dálnic a 330 kilometrů rychlostních silnic. V plánu je dostavět dalších asi 400 kilometrů dálnic a 800 kilometrů rychlostních silnic. 'Dopravní infrastruktura je závislá na vysokých stomiliardových příjmech ze státních prostředků. Tyto příjmy mohou být doplňovány výběrem mýtných poplatků. Věříme, že se také povinnost hradit za dopravu na silnicích rozšíří i o další skupiny řidičů. Více se tak přiblížíme k logickému modelu, kdy budou řidiči spravedlivě platit za užívání komunikace přesně podle intenzity jejího využívání,' doplňuje Petr Laušman.