KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Stavba dálnice D47 z Lipníka do Bělotína finišuje

Stavba dálnice D47 z Lipníka do Bělotína finišuje

Publikováno: 18.8.2008, Aktualizováno: 2.12.2008 15:15
Rubrika: Aktuality, Dálnice D1

Pouhé dva měsíce dělí od otevření nový, více než patnáct kilometrů dlouhý úsek dálnice D47 z Lipníku nad Bečvou do Bělotína. Na stavbě, která významně ulehčí provozu na stávajících silnicích, jsou již dokončené veškeré nosné mostní konstrukce, v těchto dnech probíhá pokládání povrchu vozovky. Stavbu za sedm miliard korun provádí sdružení vedené společností Skanska DS od listopadu roku 2004 do listopadu 2008. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR, finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.

„Celý úsek šestipruhové dálnice odvede tranzitní dopravu z přetížených Hranic, oddychnou si i obce Drahouše a Slavíč. V tuto chvíli stavíme zhruba šest kilometrů protihlukových stěn a máme hotové cementobetonové povrchy asi na 80 procentech vozovky. Pro řidiče dálnici zprovozníme v listopadu,“ říká manažer projektu Aleš Novák ze Skanska DS. Cementobetonové povrchy pokládají pracovníci Skansky DS za pomoci německého stavebního stroje Wirtgen. Na tomto úseku, za příznivých podmínek, dokážou položit denně až 400 metrů povrchu o šířce 14,5 metru a výšce 30 centimetrů.

Projekt v celkové délce 15,4 km začíná na sever od Lipníku nad Bečvou, pokračuje mezi obcemi Milenov a Hrabůvka, severně míjí město Hranice a napojuje se na obchvat Bělotína, odkud motoristé budou pokračovat po rychlostní silnici R48 na Frýdek Místek a Český Těšín nebo po silnici I/47 na Fulnek. Na trase vzniká 25 mostů, tři dálniční mimoúrovňové křižovatky Lipník nad Bečvou, Hranice a Bělotín a zhruba 2,5 km dlouhý přivaděč Bělotín, kterým je D47 napojena na rychlostní silnici R48 do Českého Těšína. Nejvýznamnějšími inženýrskými objekty jsou dvě mostní estakády a zahloubený přesypaný dálniční podjezd u obce Hrabůvka, který převádí přes dálnici Uhřínovský potok a silnici III. třídy.
„Do listopadu musíme také dokončit dopravní značení, kladení monolitických příkopů kolem vozovek, terénní a vegetační úpravy a zatravnění,“ dodává Aleš Novák ze Skanska DS.

























Základní údaje:
Název projektu: Dálnice D 47, stavba 4704 Lipník nad Bečvou – Bělotín
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Místo: Olomoucký kraj
Zhotovitel: Sdružení D4704, vedoucí Skanska DS a.s., člen Strabag a.s.
Projektant: SHB a.s.
Doba výstavby: listopad 2004 (zahájení přípravných prací) – listopad 2008
Cena projektu: 7,01 miliardy korun bez DPH

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (42x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (41x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Zásadní zvrat čekat nemůžeme (33x)
Mobilita, pohyb, rychlost a další faktory rozhodují o úspěšnosti podnikání. Pohyb a rychlost v dopravě nedílně souvisejí...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice