KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Startuje modernizace nádraží v Sokolově

Startuje modernizace nádraží v Sokolově

Publikováno: 28.2.2008, Aktualizováno: 22.11.2008 00:39
Rubrika: Aktuality

Modernizace železniční stanice Sokolov, která leží na trati Chomutov – Cheb, byla slavnostně zahájena dne 27. února 2008. Tato stavba navazuje na již v roce 2006 dokončenou elektrizaci trati Kadaň – Karlovy Vary. „Modernizace železniční stanice Sokolov zajistí celkové zvýšení jejích technických parametrů, zkvalitní úroveň železniční dopravy a výrazně přispěje ke zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti železničního provozu,“ řekl dnes Miroslav Konečný, náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty, státní organizace.

Stávající úroveň železniční infrastruktury ve stanici neodpovídá důležitosti Sokolova jako významného dopravního centra nejen osobní, ale také nákladní dopravy. „Jedná se o velmi důležitý projekt, protože modernizovaná stanice Sokolov umožní zavedení pravostranného provozu v celém traťovém úseku až do Chebu,“ řekl dnes zástupce zhotovitele Ondřej Novák, předseda představenstva Viamont DSP. Zásadní změnu pro občany Sokolova přinese prodloužení podchodu až do městské části Šenvert. Do podchodu povedou boční schodiště a pro občany se sníženou schopností pohybu budou vybudovány výtahy. Cestujícím ve směru na Kraslice bude sloužit nové jednostranné nástupiště dlouhé 100 m.

Během modernizace bude změněna konfigurace kolejiště, zvýší se rychlost v hlavních kolejích na 80 km/h a bude odvodněn železniční spodek. V místě stávající koleje č. 2 vyroste zastřešené ostrovní nástupiště s šířkou 6 m a délkou 250 m. Výška nástupní hrany bude 550 mm nad temenem kolejnice. Koleje č. 1 a 2 (v nové poloze) budou kompletně zrekonstruovány tak, že v místě ostrovního nástupiště bude jejich osová vzdálenost 9,5 m. Celkově bude kolejové řešení stanice po modernizaci podstatně jednodušší, protože bude zrušena řada výhybek. Mimo rekonstrukce hlavních kolejí včetně návazných úprav na obou zhlavích bude opraven také železniční most přes Svatavu v km 208,664.

Nové bude rovněž staniční zabezpečovací zařízení, a to elektronické ústřední stavědlo ESA 11 s jednotným obslužným pracovištěm a počítačovým ovládáním. Jako předpoklad budoucího dálkového ovládání železniční stanice Citice budou v rámci modernizace vybudovány také úvazky traťového zabezpečovacího zařízení a nová budou rovněž návěstidla a přestavníky. Součástí sdělovacího zařízení budou kromě dorozumívacích systémů nová informační technologie a monitorovací kamerový systém osobního nádraží. Modernizace zahrnuje také trakční vedení, elektroinstalace, osvětlení, elektrický ohřev výhybek a kabelové rozvody.

Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, Stavební správa Plzeň. Celková investice dosáhne 495,3 mil. Kč bez DPH a prostředky jsou čerpány ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Příspěvek ve výši 9 mil. Kč poskytne rovněž město Sokolov. Projekt zpracoval Sudop Praha a zhotovitelem je „Sdružení sokolovské nádraží“, jehož členy jsou akciové společnosti Viamont DSP a Subterra. Hlavní stavební práce budou zahájeny v březnu 2008 a dokončení modernizace je plánováno na srpen 2009.


Základní informace:

  • Název stavby: „Modernizace žst. Sokolov“
  • Investor: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
  • Projektant: SUDOP Praha
  • Termíny realizace: 02/2008 – 08/2009
  • Začátek stavby: km 207,060
  • Začátek stavebních úprav: km 207,391
  • Konec stavebních úprav: km 208,835
  • Konec stavby: železniční stanice Citice (pouze kabelizace)

Technické specifikace:

  • Výhybky: - vyjmutí 30
    - vložení nových 22
    - vložení užitých 3
    - rušení 12
  • Koleje: - vyjmutí 2.792 m
    - vložení včetně přípojných polí 4.418 m
  • Rozsah sanace železničního spodku 27.384 m2
  • Nástupiště: - ostrovní 250 m
    - jednostranné 100 m
  • Podchod (délka): 17,985 m
  • Prodloužení podchodu (město) 17,870 m
  • Rekonstrukce mostu 1
  • Úpravy propustků 3
  • Montáž trakčního vedení 1.800 m
  • Staniční zabezpečovací zařízení 3. kategorie 1
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (52x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (43x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (36x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice