KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    SSŽ zahajuje výstavbu dálnice na Slovensku

SSŽ zahajuje výstavbu dálnice na Slovensku

Publikováno: 26.2.2008, Aktualizováno: 30.11.2008 10:08
Rubrika: Aktuality

Společnost Stavby silnic a železnic (SSŽ) dnes zahájila výstavbu první etapy obchvatu středoslovenského Žiáru nad Hronom v úseku Žarnovica – Šášovské Podhradie.

Jedná se o první etapu výstavby projektu, který po svém dokončení spojí již existující hotové úseky dálnice na trase Hronský Beňadik – Žarnovica a Šášovské Podhradie – Zvolen. V rámci této první etapy bude postavena čtyřproudá rychlostní komunikace mezi obchvatem města Žarnovica a nově vybudovanou mimoúrovňovou křižovatkou Lehotka. Celková délka této první etapy výstavby bude 9.675 m. Tato trasa z velké míry respektuje území v údolní nivě Hronu v souběhu se železniční tratí Levice – Zvolen a územní plán obcí Bzenice a Hliník nad Hronom. Začátek stavby je napojený na již provozovaný úsek rychlostní komunikace R1 Rudno nad Hronom – Žarnovica. Končí nově vybudovanou mimoúrovňovou křižovatkou Lehotka, kde se napojí na komunikační systém za obcí Lehotka pod Brehmi.

„Pro naši společnost je významné, že se podílíme na stavbě tohoto důležitého úseku, který z technologického hlediska představuje pro stavaře obrovskou výzvu. Věřím, že v náš prospěch hovoří rozsáhlé zkušenosti s výstavbou dopravních cest ve složitých terénech,” uvádí generální ředitel SSŽ Martin Borovka a dodává: „Nejdůležitějším přínosem nového úseku bude určitě snížení nehodovosti a dopravní zátěže, která je v této oblasti enormní.”

Jedná se o projekt s velkým počtem stavebních objektů, komunikací, mostů a inženýrských sítí. Zahrnovat bude dvě mimoúrovňové křižovatky, osm mostů na rychlostní silnici, dva mosty na vedlejších komunikacích a lávku pro pěší. Dále čtyři opěrné zdi a čtyři úpravy toků včetně úpravy koryta řeky Hron. V rámci ochrany životního prostředí bude stavba vybavena odlučovači ropných látek a sedmi protihlukovými stěnami v celkové délce 6,5 kilometru.

Realizátorem výstavby je sdružení R1 SSŽ - Eurovia, jehož členy jsou Stavby silnic a železnic a Eurovia – cesty. Lhůta výstavby první etapy je 730 dní od předání staveniště objednatelem zhotoviteli. Samotné zahájení stavby je předpokládáno na 4. března 2008. Ve 2. etapě výstavby, která bude vypsána následně, bude vybudován úsek v délce dalších 8.373 m.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (52x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (43x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (36x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice