KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Správa železnic chce peníze na údržbu přejezdů od obcí a sedláků

Správa železnic chce peníze na údržbu přejezdů od obcí a sedláků

Publikováno: 24.2.2010, Aktualizováno: 25.2.2010 10:02
Rubrika: 2010

Správa železniční dopravní cesty chce část peněz na údržbu železničních přejezdů získat od samosprávy a soukromých majitelů přilehlých pozemků. ČTK to včera řekl mluvčí SŽDC Pavel Halla. Údržba jednoho přejezdu podle něj stojí v průměru zhruba 50 000 korun ročně, na českých kolejích jich je přitom přes 8 000.

"Umožňuje nám to evropské nařízení, takže to musí jít," řekl Halla. Podle něj je nelogické, že se o přejezdy starají pouze železničáři, ačkoliv jde o křížení kolejí a silnic. Správa železnic přitom udržuje přejezdy do šířky čtyř metrů od osy kolejnice. Majitelé silnic a cest by se proto měli podle SŽDC podílet na nákladech polovinou.

Halla zároveň přiznává, že finanční nároky mají posloužit také jako páka na samosprávy a sedláky, aby souhlasili s rušením přejezdů. "Dokud nepoužijeme spoluúčast, tak je nedonutíme," uvedl mluvčí. Podle něj je v malých obcích, na polích či v lesích řada nadbytečných přejezdů. "Kde jsou tři vedle sebe, stačil by jeden," řekl.

Není prý přitom pravda, že by přejezd na polní cestě nevyžadoval údržbu. Je třeba se starat například o svršek přejezdu, zajištění výhledu řidiče nebo kolejové obvody zabezpečovacích zařízení.

Podobný postup, jaký plánuje česká SŽDC, zvolili nedávno v Německu. Dva sedláci se například dohodli, že místo dvou přejezdů budou mít jeden společný, což je vyjde levněji. Během roku tak bylo zrušeno na 1 200 přejezdů.

Železniční přejezdy se v lednu dostaly do centra pozornosti také kvůli tragické bilanci nehod. Začátkem roku zemřelo na železničních přejezdech deset lidí, tedy zhruba čtvrtina celkového počtu takových obětí za celý loňský rok.

Vybavení všech přejezdů světelnou signalizací a závorami by vyšlo na 40 miliard korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (48x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku  Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku (28x)
Titulem Stavba roku Kolínska se může pyšnit lávka pro pěší přes kolejiště v zastávce Kolín. Mostek je součástí stavby &b...
Nové trendy v kombinované dopravěNové trendy v kombinované dopravě (26x)
Sdružení silničních dopravců ČESMAD BOHEMIA, železniční dopravce ČD Cargo a operátor linek kombinované dopravy BOHEMIAKO...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

 
otočit obrázek o 90 stupnů dolevapředchozíspustit prezentacidalšíotočit obrázek o 90 stupnů doprava
loading
zavřít
zastavit prezentacispustit prezentaci