KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Spolupráce ARCADIS Geotechnika na stavbách oceněných v soutěži Česká dopravní stavba

Spolupráce ARCADIS Geotechnika na stavbách oceněných v soutěži Česká dopravní stavba

Publikováno: 2.1.2013
Rubrika: Zajímavosti

Specialisté i řadoví pracovníci společnosti ARCADIS Geotechnika a.s. se často podílejí na stavbách, které pak získají ocenění v celostátní soutěži „Česká dopravní stavba, technologie a inovace” vypisované Ministerstvem dopravy ČR společně se Státním fondem dopravní infrastruktury a organizované společností TO P EXPO CZ.

V loňském, již 9. ročníku soutěže, spolupracovala naše společnost na těchto oceněných stavbách:

Dálnice D1, stavba 0135 Kroměříž východ – Říkovice
Titul Česká dopravní stavba (ČDS) roku 2011

Optimalizace trati Stříbro – Planá u Mariánských lázní
Titul Česká dopravní stavba roku 2011

Stavba 0053 Vysočanská radiála
Cena poroty v soutěži ČDS 2011

Plavební komora České Vrbné včetně horní a dolní rejdy
Titul Česká dopravní stavba roku 2011

Stavba SO 201.1 most na silnici I/67 v km 0,360 přes Bohumínskou stružku, trať ČD a ulici Jana Palacha
Cena předsedy ČKAIT pro projektanta a Cena časopisu Silnice Železnice v soutěži ČDS 2011

Z významných staveb, které byly oceněny v 8. ročníku soutěže v roce 2010 a na nichž naše společnost spolupracovala, lze jmenovat tyto:

Optimalizace trati Planá u Mariánských Lázní – Cheb
Titul Česká dopravní stavba roku 2010

Přístaviště Lannova loděnice
Titul Česká dopravní stavba roku 2010

Silnice I/34 Česká Bělá – obchvat
Cena ministra dopravy v soutěži Česká dopravní stavba roku 2010

Silniční okruh kolem Prahy – Stavba 514
Cena předsedy ČKAIT a Cena primátora HMP v soutěži ČDS 2010

Silnice I/56 Ostrava, prodloužená Místecká, I. stavba
Cena prezidenta SPS ČR a Cena Asociace krajů ČR v soutěži ČDS roku
2010

Zaměstnanci společnosti ARCADIS Geotechnika na těchto stavbách prováděli především geotechnické průzkumy, technický dozor investora, geotechnické a stavební dozory (včetně dozoru nad sanací skalních svahů), geotechnický monitoring, konzultační a posudkovou činnost pro investory, posuzování geotechnických částí projektové dokumentace. Ze speciálních prací naši odborníci prováděli průzkum kontaminace, posuzovali základové spáry a vhodnost použití zemin, prováděli numerické modelování, geofyzikální průzkumy, georadarová, dynamická a seismická měření, pasportizaci, kontrolní laboratorní i terénní zkoušky apod.

Kromě staveb, na kterých ARCADIS Geotechnika v různé míře spolupracovala, byly v soutěži Česká dopravní stavba úspěšné také stavby, na nichž se naše společnost  velmi významně podílela a které sama do soutěže přihlásila.

Při své první účasti v této prestižní soutěži v roce 2007 společnost do soutěže přihlásila stavbu „Silnice I/35 – sanace sesuvu u tunelu Hřebeč“, kterou zrealizovala společně se Skanska DS a. s. (zhotovitel) a SG – Geoprojekt, spol. s r. o. (generální projektant). Jednalo se o komplexní sanaci a monitoring rozsáhlého sesuvu u východního portálu tunelu Hřebeč na silnici I/35. Sanace byla provedena podle návrhu pracovníků ARCADIS Geotechnika a. s. kombinací odvodňovacích žeber, přitěžovací lavice z vyztužené zeminy, lehkého násypu z keramického kameniva, zasíťováním a ukotvením skalního výchozu. Sanace sesuvu byla náročným technickým dílem, při jehož realizaci byly ve značné míře použity ojedinělé moderní technologie a díky kombinaci netradičních technologií a postupů byla také velmi ekonomická. Kvalitní stavba získala nejen nominaci na titul Dopravní stavba roku 2006, ale také Čestné uznání odborné poroty.

V roce 2011 ARCADIS Geotechnika a. s. do 8. ročníku soutěže přihlásila stavbu „Vylehčená zemní konstrukce na rychlostní silnici R6 v úseku Jenišov – Nové Sedlo“, kterou v roce 2010 úspěšně zrealizovala společně s EUROVIA CS, a. s. (zhotovitel) a PRAGOPROJEKT, a. s. (projektant).

Stavba rychlostní komunikace R6 v úseku Jenišov – Nové Sedlo je významná hlavně netradičním řešením přechodu málo únosného podloží unikátní vylehčenou zemní konstrukcí (násypem) podle návrhu ARCADIS Geotechnika a. s. Jedná se o největší vylehčený násyp postavený nejen v ČR, ale podle dostupných informací i v celé Evropě. Tímto moderním řešením, s využitím lehkého keramického kameniva, bylo významně omezeno celkové sedání násypu a zkrácena doba výstavby. Navíc se snížily i celkové náklady stavby. Konstrukce je zdařilým příkladem propojení technické a užitné hodnoty stavebního díla s příznivým finančním aspektem.

I proto tato stavba odbornou porotu zaujala a v náročné konkurenci získala nominaci na titul Česká dopravní stavba, projekt a inovace roku 2010. Nominační diplom byl nejen významným oceněním kvalitní práce širokého realizačního týmu, ale zvýšil také prestiž celého oboru geotechnika.


Fotografie: Robert Černohlávek,

Ing. Milan Novák, Ing. Stanislav Štábl

Cooperation of ARCADIS Geotechnika on Constructions Awarded in the Competition Czech Transport Construction
Experts and rank and file employees of the company ARCADIS Geotechnika a. s. often cooperate on constructions which are subsequently awarded in a competition “Czech Transport Construction, Technology and Innovation” traditionally announced by the Ministry of Transport together with State Transport Infrastructure Fund and organised by the company TOP EXPO CZ.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Sanace skalních svahů na trati Stříbro – Planá u Mariánských lázníSilniční okruh kolem Prahy – Radotínský mostSilnice I/35 – sanace sesuvu u tunelu HřebečRychlostní silnice R6, úsek Jenišov – Nové Sedlo – vylehčená zemní konstrukce

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (181x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (116x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (114x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice