KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Společnost SaZ slaví 65. výročí

Společnost SaZ slaví 65. výročí

Publikováno: 10.7.2019
Rubrika: Zajímavosti

V letošním roce společnost SaZ s. r. o. slaví již 65 let od založení výrobního areálu v Sázavě, kde v roce 1954 vzniklo zkušební středisko Železničního vojska a posléze strojírenský závod specializovaný na výrobu železniční techniky.

Společnost SaZ s. r. o. se specializuje na oblast vývoje, výroby a oprav speciální silniční a železniční techniky, dvoucestných vozidel s nástavbami, izolovaných a neizolovaných nůžkových, ramenových a teleskopických pracovních plošin, strojů pro odporové sváření kolejnic, pokladačů kolejových polí a dalších zařízení určených pro údržbu železničních a tramvajových tratí a trolejových vedení. Součástí výrobního sortimentu jsou železniční vozíky a přepravníky, železniční podvozky, karosériové nástavby i najížděcí rampy.

V prvním čtvrtletí tohoto roku společnost předala speciální dvoucestné vozidlo IT DUOLINER, které vyrobila na míru požadavkům maďarského zákazníka. Jednalo se o přestavbu, kde požadavky zákazníka na kompaktnost vyústily ve velmi zajímavý výsledek v podobě multifunkčního vozidla pro výstavbu, údržbu a opravy trakčního vedení, kde základním vozidlem je IVECO s pohonem všech čtyř kol a celkovou hmotnosti do 18 000 kg. Dvoucestné vozidlo je vybaveno izolovanou nůžkovou pracovní plošinou pro provádění údržbových prací na železnici, kde boční dosah, velikost a nosnost dvoučinné pracovní plošiny splňují náročné požadavky pro práci na údržbě trolejového vedení a umožňuje neomezené otáčení kolem své osy. Plošina je ovládána rádiově, k dispozici je rovněž nouzové ovládání jako záložní systém. Nosnost pracovního koše je konstruována v tomto případě na 400 kg (je možná verze s vyšší nosností). Vozidlo je dále vybaveno měřícím pantografem, který slouží k měření výšky a klikatosti troleje. Zdvih pantografu je regulován stlačeným vzduchem a ovládán z kabiny řidiče. Na zádi je vozidlo vybavenou hydraulickým jeřábem se zdvihovým momentem 11,4 tm. Součásti jeřábu je také pracovní koš a naviják. Jízda vozidla po koleji je zajištěna hydrostaticky pomocí čerpadla a hydromotorů. Kromě výše uvedeného vozidlo pracuje jako tahač železničních vagónů.

Společnost SaZ je rovněž aktivní na tuzemském a slovenském trhu, kde pro dopravní podniky koncem minulého a začátkem tohoto roku dodala jak dvoucestné, tak speciální silniční vozidla. Jako základní vozidla byla většinou zvolena vozidla RENAULT v provedení s dvojkabinou pro 6 člennou posádku s pohonem 4 × 2 a 4 × 4.

Dalším projektem, na kterém se v Sázavě pracuje, je dodání dalších dvou záchranářských dvoucestných vozidel pro státní polské železnice. Jedná se o záchranářské speciály vybavené dvojkabinou s 6 místy, bubnovým dvoucestným systémem a skříňovou nástavbou pro vyprošťovací hydraulické nářadí určeného k záchranářským činnostem a odstraňování následků nehod na železničních tratích.

Společnost SaZ neustále pracuje na vývoji nových konstrukčních řešení a inovacích stávajících výrobků. Cílem společnosti je držet krok s novými trendy, neustále zlepšovat kvalitu a spolehlivost výrobků za všech podmínek a zároveň uspokojit požadavky stávajících i nových zákazníků.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

www.saz.cz


Fotogalerie
IT DUOLINERR DUOTRAM HRENAULT NPRENAULT 2NPUNIROLLER-S 4 × 4

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (180x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (120x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (113x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice