KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Společnost Mittal Steel Ostrava vyvinula nový typ svodidel pro zahraniční trh

Společnost Mittal Steel Ostrava vyvinula nový typ svodidel pro zahraniční trh

Publikováno: 12.10.2006, Aktualizováno: 21.3.2010 23:55
Rubrika: Aktuality

Česká ocelářská společnost Mittal Steel Ostrava vyvinula nový typ silničního svodidla pro zahraniční trh a s úspěchem jej podrobila náročným bariérovým zkouškám. Mittal Steel Ostrava se tak stala jediným vlastníkem a držitelem certifikátu pro záchytný systém označovaný JS3A/N2. Tím získává další výhodu pro upevnění svého výjimečného postavení na náročných trzích a pro rozšíření na trhy nové.

Společnost Mittal Steel Ostrava je hlavním dodavatelem ocelových silničních svodidel na český trh a slovenský trh. „Stejně úspěšní jsme se svým produktem i v zahraničí např. ve Španělsku, Polsku, Německu, Litvě, Estonsku a jiných Evropských státech. Naše svodidla jednoznačně vítězí ve všech technických parametrech před konkurencí“ uvedl Ivo Chmelík, ředitel závodu Minihuť pásová.

Jak na domácí půdě tak i v zahraničí musíme svodidla, která uvádíme na trh, podrobovat náročným nárazovým zkouškám. Jaké zkoušky a testy se mají provést, určuje evropská norma EN 1317-1,2. Trasové ocelové svodidlo pod označením JS3A/N2, které kompletně navrhli technici provozu Svodidla závodu Minihuť pásová, bylo odzkoušeno letos v červnu. Úroveň zadržení N2 specifikuje typy nárazových zkoušek, kterým testované svodidlo musí vyhovět. Je zde také definována rychlost, hmotnost a úhel nárazu vozidla, které musí být svodidlem vyvedeno po nárazu zpět do jízdního pruhu.

Zkouška proběhla na bývalém vojenském letišti v Hradčanech u Mimoně a skládala se ze dvou nárazů (vozidlem o hmotnosti 900 kg v rychlosti 100 km/hod. a vozidlem o hmotnosti 1.500 kg v rychlosti 110 km/hod.) Záchytný systém zafungoval přesně tak, jak byl navržen, vozidla byla vyvedena zpět do jízdní dráhy. Obě zkoušky dopadly na výbornou, index prudkosti nárazu byl naměřen velmi nízký a svodidlo bylo zařazeno do kategorie A – nejlepší. Pokud bychom náš záchytný systém navrhli příliš tuhý, index nárazu měřený v kabině vozidla ve třech osách by výrazně vzrostl a překročil mez, která je již pro posádku vozidla životu nebezpečná.

Kompletní záchytný systém kromě spojovacího materiálů je složen z dílů, které se vyrábějí v Mittal Steel Ostrava, stejně jako vstupní polotovar pro tyto díly. Profilování, lisování i povrchová ochrana žárovým zinkem je kompletně prováděna na závodě Minihuť pásová.

Mittal Steel Ostrava je jediným českým výrobcem ocelových silničních svodidel, vyrábí každoročně zhruba 50 000 tun svodidel. „I přes velkou konkurenci na náročných trzích, zůstávají naši odběratelé u nás a své objemy navyšují a to z důvodu vysoké kvality našich výrobků,“ dodává Ing. Jana Šrubařová, vedoucí Prodeje strojírenské výroby.

Dlouholetý výrobce silničních ocelových svodidel typu NH4

Výroba ocelových silničních svodidel typu NH4 začala již v roce 1969. Již od počátku se svodnice vyráběly moderním a progresivním způsobena na kontinuální profilovací lince. Vstupní materiál pro tuto linku je za tepla válcovaný ocelový pás ve svitku, který se na profilovací lince vyprofiluje a ustřihne na patřičnou délku.


Po té je polotovar svodnice převezen na druhou linku, kde se provede děrování, značení a kalibrace konce svodnice. Protikorozní ochrana v dřívějších létech se prováděla nátěry, ale od roku 1971, kdy byla zprovozněna žárová zinkovna se protikorozní ochrana silničních ocelových svodidel provádí pouze žárovým zinkem. U některých mostních dílů svodidel se navíc na žárový zinek nanáší barva. Celková tloušťka protikorozní ochrany je dána stupněm agresivního prostředí, ve kterém budou svodidla zabudována.

Počátkem 70. a v průběhu 80. let se vyráběly pouze dva typy svodidel a to jednostranné trasové svodidlo a oboustranné trasové svodidlo do středního dělícího pásu. Další typy svodidel byly pouze tzv. modifikací trasových svodidel pro mosty. Všechny tyto typy svodidel v tehdejší době byly navrhovány pouze na základě výpočtů a zkušeností odborníků v silniční dopravě. Na konci 90. let tyto dva typy nejpoužívanějších trasových svodidel prošly modernizací a úpravami a byly úspěšně odzkoušeny nárazovými zkouškami dle ČSN EN 1317-1,2 ve zkušebním ústavu v Lyonu ve Francii. Jednalo se o jednostranné trasové svodidlo s roztečí sloupků ã 4m pod názvem JSNH4/N2 pro úroveň zadržení N2 a oboustranné trasové svodidlo s roztečí sloupků ã 4m pod názvem OSNH4/H1 pro úroveň zadržení H1. Jejich tzv. modifikace na mostní svodidla byla zrušena. Náhradou za tyto mostní modifikace bylo navrženo zcela nové zábradelní svodidlo pro mosty typ ZSNH4/H2 pro úroveň zadržení H2. Toto svodidlo bylo taktéž odzkoušeno nárazovými zkouškami dle  ČSN EN 1317-1,2, ale již ne ve Franci ale V České republice v Technickém a zkušebním ústavu stavebním PRAHA, který má akreditaci pro provádění takových to zkoušek.

Jelikož se klade čím dál větší důraz na bezpečnost v silniční dopravě a poptávka po nových typech silničních svodidel neustále roste, byly na základě těchto požadavků vyvíjeny a odzkoušeny další typy svodidel a to jednostranné trasové svodidlo typ JSNH4/H1 pro úroveň zadržení H1 a oboustranné trasové svodidlo OSNH4/H2 pro úroveň zadržení H2.

V současné době probíhají zkoušky dvou nových typů svodidel. Jedná se vlastně o modifikaci oboustranných trasových svodidel na svodidla pro použití na most s betonovým prahem (přejízdný obrubník) o výšce max. 70 mm. Nové typy oboustranných mostních svodidel OSPNH4/H1 a OSPNH4/H2 budou pro úroveň zadržení H1 a H2. V letošním roce na požadavek ŘSD ČR a projektantů jsme vyvinuli a ještě letos odzkoušíme nárazovými zkouškami dle CSN EN 1317-1,2 na mostní římse výšky 150 mm nový typ mostního svodidla JSMNH4/H2 pro úroveň zadržení H2. Nejedná se v tomto případě o zábradelní svodidlo, ale o podobné jednostranné svodidlo jako je použito na trase.

I přesto, že ke konci roku 2006 Mittal Steel Ostrava bude již mít ucelenou škálu typů svodidel bude i v následujících létech vyvíjet nové typy dle požadavků ŘSD ČR, Ministerstva dopravy a projekčních organizací.

Na všechny typy svodidel které Mittal Steel Ostrava a. s. vyrábí jsou zpracovány a schváleny Ministerstvem dopravy technické podmínky TP 167. Tyto technické podmínky TP 167 se skládají ze dvou částí. Hlavní část pod názvem Prostorové uspořádání a druhá část je formou přílohy pod názvem konstrukční díly. V těchto technických podmínkách je uvedeno vše jak a za jakých podmínek lze svodidla NH4 instalovat na pozemních komunikacích. Tyto technické podmínky TP 167 (pro Českou republiku) a TP 167/SK (pro Slovenskou republiku) včetně montážního návodu lze prohlédnout a stáhnout z internetových stránek www.mittalsteelostrava.com v sekci výrobky – svodidla, nebo si je přes obchodní oddělení objednat zdarma v tištěné podobě. V rámci komplexní nabídky nabízíme i technickou pomoc při navrhování, úpravách a montáži svodidel.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice