KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2015    Společnost HOCHTIEF CZ dokončila a předala Praze nový kus metra

Společnost HOCHTIEF CZ dokončila a předala Praze nový kus metra

Publikováno: 8.4.2015
Rubrika: 2015

O Velikonočním pondělí bylo završeno pětileté úsilí stavbařů pracujících na prodloužení nového úseku trasy metra A. V rámci dodavatelského sdružení společnost HOCHTIEF CZ na trase realizovala dvě nové stanice (Bořislavka a Nemocnice Motol) a části přilehlých tunelů. Na úspěšnou realizaci by společnost HOCHTIEF CZ ráda navázala v nadcházejících projektech obdobného charakteru. 

„Tento projekt byl pro nás jedním z nejdůležitějších projektů v novodobé historii společnosti. Vzhledem k tomu, že realizace spadala do let krize ve stavebnictví, tak celkový objem i kladný hospodářský výsledek měly zásadní stabilizující vliv na celou společnost. Výsledná vysoká kvalita provedených prací a mimořádné pracovní nasazení pro nás byly prioritou. Na přípravě a realizaci projektu se podíleli naši nejlepší odborníci, nejmodernější technologie a využívali jsme i zkušeností zahraničních specialistů z naší mateřské společnosti,“ uvedl člen představenstva HOCHTIEF CZ Ing. Tomáš Koranda.

Stanice Bořislavka
Původní úsek trasy A končil dlouhých 37 let ve stanici Dejvická, dříve Leninova. Po průjezdu Dejvickou následuje první stanice na novém úseku – Bořislavka. Stanice, která dlouho nesla název Červený Vrch, je však z pohledu stavbařů stanicí poslední. Nový úsek se totiž razil opačně, tj. směrem od nové konečné stanice k té původní. Trojlodní Bořislavka tak byla vyražena a dokončena jako poslední z nových stanic. Stanice, jíž dominují výrazné odstíny červené, se nachází bezmála 27 metrů pod úrovní Evropské ulice a její délka je 193 metrů.

Stanice Nemocnice Motol
Nemocnice Motol je naprosto odlišná od ostatních nově vybudovaných stanic. Je jedinou hloubenou stanicí na novém úseku a jako jediná je osvícena denním světlem. Vestibul této 160 metrů dlouhé stanice se nachází pod úrovní nástupiště a podchodem spojuje stanici s největší českou nemocnicí v Motole. Kombinace 39 železobetonových střešních nosníků vyrobených v naší betonárně v Plané nad Lužnicí, velkoformátových obkladů a prosvětleného a vzdušného interiéru činí z této stanice architektonický klenot. Vzhledem k navazujícím dvojkolejným tunelům nemá stanice tzv. ostrovní nástupiště, nýbrž nástupiště, které má podobně jako ve stanicích Vyšehrad či Hlavní nádraží kolejiště uprostřed.

Tunely
Před a za stanicí Nemocnice Motol realizovala společnost HOCHTIEF CZ stovky metrů tunelů prováděných tzv. Novou rakouskou tunelovací metodou (NRTM). Nejdelší byl 750 metrů dlouhý tunel v úseku Vypich – Nemocnice Motol. Unikátní je tím, že se jedná o jediný dvojkolejný tunel na celé trase A. Z tohoto tunelu navíc odbočuje 160 metrů dlouhá vzduchotechnická štola. V úseku za stanicí Nemocnice Motol, ve směru na Ruzyň, jsme realizovali tzv. obratový tunel o délce 410 metrů, do kterého se vejdou 2 soupravy – každá o délce 96 metrů. Tento tunel měl být původně ražen po celé své délce, ale z důvodu nízkého nadloží bylo 190 metrů hloubeno a až zbývajících 220 metrů raženo.   

„Prodloužená trasa metra A je projekt, který významně přispívá k rozvoji moderní hromadné dopravy hlavního města, což je veřejností i zástupci Prahy vnímáno velmi pozitivně, čehož si velmi vážíme. Skupina HOCHTIEF má rozsáhlé zkušenosti s výstavbou projektů metra po celém světě – v Kodani, Norimberku, Hamburku, Aténách, New Yorku či katarském Dauhá. Jsme připraveni tyto zkušenosti získané zde i po celém světě nabídnout a zužitkovat při získání nových dopravních projektů, mezi které v současnosti prioritně řadíme oznámenou výstavbu trasy metra D,“ uzavřel Ing. Tomáš Koranda.  

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“ (26x)
říká jen v lehké nadsázce Ing. Mojmír Nejezchleb. S náměstkem generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy jsme se ba...
Protinámrazové a protismykové úpravy vozovekProtinámrazové a protismykové úpravy vozovek (26x)
Společnost Značky Morava a. s. se věnuje inovacím ve všech oblastech svého působení. Reagujeme na aktuální problematická...
Malá vodní elektrárna Štětí je ojedinělý projekt sociálního podnikání Malá vodní elektrárna Štětí je ojedinělý projekt sociálního podnikání (26x)
První gigawatthodiny elektrické energie vyrobily dvě turbíny s těmito ženskými jmény v elektrárně Štětí z labské vody. T...

NEJlépe hodnocené související články

REPONT s. r. o.: 10 let práce na dopravních a inženýrských stavbáchREPONT s. r. o.: 10 let práce na dopravních a inženýrských stavbách (5 b.)
Firma REPONT s. r. o. v letošním roce oslavila desetileté výročí působení na trhu dopravních a inženýrských staveb. Její...
Varšava chválí stavbaře z Metrostavu (5 b.)
Předáním modernizované části okruhu S8 a mostu Generála Stefana Grota-Roweckiego přes Vislu ve Varšavě investorovi završ...
Trojský most získal v tvrdé konkurenci mezinárodní oceněníTrojský most získal v tvrdé konkurenci mezinárodní ocenění (5 b.)
Významného ocenění na mezinárodním poli se dostalo stavbě Trojského mostu v Praze. Evropské sdružení ocelových konstrukc...

NEJdiskutovanější související články

„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“ (1x)
říká jen v lehké nadsázce Ing. Mojmír Nejezchleb. S náměstkem generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy jsme se ba...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice