KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2015    Huť ArcelorMittal Ostrava představila vysokopecní strusku jako výhodný stavební materiál

Huť ArcelorMittal Ostrava představila vysokopecní strusku jako výhodný stavební materiál

Publikováno: 28.1.2015
Rubrika: 2015, Materiály

Ostravská huť představila jeden ze svých vedlejších produktů. Vysokopecní struska vzniká jako odpad při výrobě surového železa, ale dá se dále využívat. Je to kvalitní materiál používaný mimo jiné ve stavebnictví či v silničním stavitelství. Bohužel se vysokopecní struska v posledních letech vnímá spíše negativně. Tato skutečnost je důsledkem mediálních kauz o špatném stavu některých nově otevřených dálnic, který však bývá způsoben použitím nevhodných materiálů, např. ocelárenské strusky. Ta je méně kvalitní, levnější a není pro podobně náročné účely vhodná.

Vysokopecní struska je vedlejší produkt výroby surového železa, ve vysokých pecích. Ve vysoké peci při výrobě surového železa na sebe struska naváže veškeré neželezné části železné rudy. Během takzvaného odpichu vysoké pece vytéká finální vysokopecní struska společně se surovým železem o teplotě 1 450°C. Oba materiály odděluje odlišná hustota. Množství strusky, které z pece vytéká, závisí na různých faktorech, ale průměrně jí vyteče kolem 400 kg na jednu tunu surového železa.

„Vysokopecní struska je vedlejším produktem, který vzniká při výrobě surového železa. Její další využití je vhodné i s ohledem na životní prostředí. Naším cílem je ukázat potencionálním zákazníkům vysokopecní strusku jako výhodný materiál a také zlepšit její vnímání v očích veřejnosti,“ uvádí Jan Krupička z oddělení vedlejších produktů ArcelorMittal Ostrava.

„Vysokopecní struska má široké využití ve stavebnictví. Jednou z možností je její použití jako násypového materiálu nebo jako kameniva v konstrukčních vrstvách. Podmínkou je stejně, jako u jiných stavebních materiálů, splnění požadovaných ukazatelů určených normami a předpisy pro danou aplikaci. Vysokopecní struska jako násypový materiál stejně jako kamenivo z ní vyrobené je vhodným alternativním zdrojem sypaniny nebo kameniva. Deformace konstrukcí (zvlněné vozovky, poškozené podlahy) nejsou způsobeny použitím vysokopecní strusky,“ dodal František Kresta, odborník na dopravní stavitelství ze společnosti ARCADIS CZ.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Huť ArcelorMittal Ostrava představila vysokopecní strusku jako výhodný stavební materiál

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (135x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Asfaltové směsi a vrstvy mostních vozovek – revize ČSN 73 6242 (132x)
V oblasti mostních asfaltových konstrukčních vrstev, které zahrnují ochranné vrstvy izolací a kryt vozovky musela být no...
Geopolymery: budoucnost mostního stavitelství?Geopolymery: budoucnost mostního stavitelství? (69x)
Velký obdiv zcela jednoznačně patří stavitelům z dob minulých, jejichž důmyslné a propracované stavby po staletí zdobí k...

NEJlépe hodnocené související články

Ověření konstrukce pražcového podloží s využitím asfaltové směsi se 70 % R-materiáluOvěření konstrukce pražcového podloží s využitím asfaltové směsi se 70 % R-materiálu (5 b.)
Příspěvek se zabývá alternativním uplatněním R-materiálu vzniklého z konstrukčních vrstev asfaltového betonu. Je uveden ...
Příhradové vibrační lišty Atlas Copco umožňují hutnit až 25 m široké pásyPříhradové vibrační lišty Atlas Copco umožňují hutnit až 25 m široké pásy (5 b.)
Vibrační lišty na beton z dílny švédské firmy Atlas Copco patří ke světové špičce. Nejen proto, že nabízí řešení pro kaž...
REPONT s. r. o.: 10 let práce na dopravních a inženýrských stavbáchREPONT s. r. o.: 10 let práce na dopravních a inženýrských stavbách (5 b.)
Firma REPONT s. r. o. v letošním roce oslavila desetileté výročí působení na trhu dopravních a inženýrských staveb. Její...

NEJdiskutovanější související články

Mýty a realita chování patinující oceli při jejím použití na mostních konstrukcích v České republiceMýty a realita chování patinující oceli při jejím použití na mostních konstrukcích v České republice (4x)
Příspěvek se zabývá hodnocením výsledků tvorby ochranné vrstvy patinujících ocelí u ocelových konstrukcí, které byly umí...
„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“ (1x)
říká jen v lehké nadsázce Ing. Mojmír Nejezchleb. S náměstkem generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy jsme se ba...
Současné problémy provádění diagnostického průzkumu netuhých vozovek a jejich možné řešeníSoučasné problémy provádění diagnostického průzkumu netuhých vozovek a jejich možné řešení (1x)
Špatný stav našich silnic, často prezentovaný v médiích, není způsoben tím, že bychom silnice neuměli stavět. Hlavní pří...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice