KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Spojnice mezi pražskou Blankou a Malovankou

Spojnice mezi pražskou Blankou a Malovankou

Publikováno: 2.2.2011
Rubrika: 2011

Při cestě po Městském okruhu ze Smíchova vyjíždějí auta ze Strahovského tunelu na mimoúrovňovou křižovatku Malovanka, kterou pod názvem SAT 2A dokončuje tým Ing. Tomáše Kohouta z divize 5. Aby řidiči mohli po okruhu v budoucnosti pokračovat směrem do Troji, je kromě tunelového komplexu Blanka zapotřebí dokončit i asi 400 m dlouhý úsek tunelů pod Patočkovou ulicí. Jeho stavbu – SAT 2B – řídí sdružení společností EUROVIA CS a Energie – stavební a báňská. Pro první dodává tým Ing. Kohouta železobetonové konstrukce.

„Mezi MÚK Malovanka a tunely Blanka, budovanými z jámy Myslbekova, je výstavba hloubených tunelů SAT 2B navržena dvěma různými způsoby,“ popisuje Ing. Kohout. „Jejich delší část pod Patočkovou třídou vznikne čelním odtěžováním pomocí modifikované milánské metody. O něco kratší úsek vytvoří v křižovatce s Myslbekovou ulicí klenbové tunely, prováděné v otevřené jámě. Zde se budou navíc oba třípruhové tubusy, samostatné pro každý směr, rozšiřovat ještě o jednu jízdní dráhu.“

Naši pracovníci na stavbu SAT 2B nastoupili vloni v březnu. Převzali zajištěnou stavební jámu, vyhloubenou až pět metrů pod terén na úroveň budoucího stropu tunelů. Pracovníci firmy Zakládání staveb v ní dnes budují milánské stěny (foto č. 1), které vytvoří svislé konstrukce tubusů. Vzhledem k nepříznivým geologickým poměrům jsou hluboké i víc než 15 m, aby prošly vrstvami navážek a naplavenin v původním údolí potoka Brusnice a mohly být vetknuty do únosného podloží letenských břidlic.

Na zeminu mezi milánskými stěnami zaměstnanci divize 5 betonují stropy tubusů. Až bude pod nimi odtěžena hornina (foto č. 2), vrátí se do jižní a pak i do severní trouby, aby vybetonovali jejich spodní desky včetně kanálů.

„Tímto způsobem bychom měli vybudovat všech osm dilatačních celků,“ pokračuje v popisu Ing. Kohout. „Práci nám však komplikuje skutečnost, že v pátém z nich archeologové nečekaně objevili staré vojenské hroby. Možná pocházejí z roku 1741, kdy Prahu obsadila francouzsko-bavorská vojska. Mohou však být ještě o 100 let starší, z doby švédského obléhání na konci třicetileté války. Naše práce se proto přizpůsobí postupu archeologů.“

Aby divize 5 umožnila odtěžování zeminy pod stropem tubusů, odstranila odřezáním a pomocí neexplozivních hydraulických klínů DARDA provizorní železobetonová zaslepení mezi stavbami SAT 2A a 2B. Klenbové tunely v jámě na staveništi Myslbekova ještě betonovat nezačala. Její východní část totiž slouží pro ražbu tunelů Blanka a západní není zcela odtěžena. Svou práci na stavbě SAT 2B by měla divize 5 skončit příští rok v červnu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Spojnice mezi pražskou Blankou a Malovankou (foto 1)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (39x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice