KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Spojením společností RONN a MEA vzniká silný hráč na poli odvodňovacích a konstrukčních systémů

Spojením společností RONN a MEA vzniká silný hráč na poli odvodňovacích a konstrukčních systémů

Publikováno: 31.1.2014
Rubrika: Zajímavosti

Společnost RONN Drain Complet působí na českém trhu již 17 let. Dodává profesionální odvodňovací a konstrukční systémy pro stavebnictví. V roce 2013 došlo ke strategickému spojení firmy RONN Drain Complet s německým koncernem MEA , jedním z největších evropských výrobců odvodňovacích žlabů a anglických dvorků. O vysvětlení těchto strategických změn jsme požádali ředitele obou firem, Jana Ochece (RONN Drain Complet) a Christopha Chapata (MEA Water Management, GmbH, MEA Česka Republika, s. r. o.).

Pánové, mohli byste v úvodu představit společnosti RONN a MEA?
Jan Ochec: Ryze česká společnost RONN Drain Complet vznikla v roce 1996 s cílem dodávat na český trh odvodňovací systémy z polymerického betonu. Postupem času rozšířila svůj sortiment o další doplňující produkty, jako jsou odvodňovací liniové systémy z nerezové oceli, PE-HD nebo i sklolaminátové anglické dvorky. Současně zaváděla také zcela nové produkty, jako např. kompozitní rošty a konstrukce, které jsou vhodné převážně pro vodárenský, chemický nebo potravinářský průmysl. Založením dceřiné společnosti RONN SK rozšířila svůj vliv i na slovenský stavební trh. Společnosti RONN se dařilo zvyšovat svůj podíl na trhu i v době ekonomické deprese, a to také díky zvýšenému důrazu na poskytovaný servis pro své zákazníky a obchodní partnery. Ve svém oboru tak patřila a patří mezi přední dodavatele specializovaných produktů na českém i slovenském trhu.

Christophe Chapat: Společnost MEA je rodinným podnikem, který byl založen v roce 1886 v německém městě Aichach. Posledních 10 let je firma řízena profesionálním externím managementem. Zabývá se výrobou stavebních produktů, odvodňovacích systémů a kovovýrobou. V roce 1994 vstoupila MEA také na český trh vybudováním výrobního závodu v Plzni, kde hraje roli významného zaměstnavatele.

Jaké tržní postavení zaujímají firmy RONN resp. MEA na českém stavebním trhu?
Jan Ochec: V průběhu let firma RONN postupně vyrostla až do podoby firmy s významným tržním podílem. Sortiment byl rozdělen na 5 portfoliových sekcí jako například RONN DRAIN, RONN TECH nebo RONN KOMPOZITY. Jednotlivé sekce se navzájem doplňují, využívají synergií a umožňují realizovat ucelené řešení pro odvod dešťových nebo technických vod ze stavebních konstrukcí.

Christophe Chapat: MEA byla třetím nejvýznamnějším hráčem na českém trhu. Přes uspokojivý vnitřní růst jsme si však vědomi důležitosti rychlejšího rozvoje. K tomu by nám měly dopomoci externí akvizice.

Od poloviny roku 2013 se firmy RONN Drain Complet s. r. o. a RONN SK připojily ke skupině MEA. Jaké hlavní důvody vás vedly ke spojení firem a co si od tohoto činu slibujete?
Jan Ochec: Firma MEA oslovila majitele podílů společnosti RONN s nabídkou odkupu a následného začlenění firmy do skupiny MEA AG. Nabídka představovala příležitost stát se členem silné skupiny s výrobním zázemím, které umožňuje realizovat i technicky a finančně náročnější projekty než doposud. Jsme pevně přesvědčeni, že spojením obou firem, tj. MEA Česká Republika a RONN Drain Complet, vznikne na českém trhu silný subjekt, který lépe odolá různým výkyvům stavebního trhu.

Christophe Chapat: Chceme se stát velkým hráčem na trhu v České republice a na Slovensku. Našim zákazníkům dále chceme nabídnout komplexnější nabídku produktů a služeb, kde budeme schopni využít celého našeho výrobního a obchodního potenciálu.

Pod jakou značkou budete nadále vystupovat?
Jan Ochec: To je spíše otázka pro pana Chapata, nicméně společnou dohodou jsme rozhodli, že změna názvu bude spíše kosmetická, protože značka RONN má svou nepopiratelnou hodnotu.

Christophe Chapat: Souhlasím s kolegou. Značka RONN má vysokou hodnotu a chceme na ní dále stavět.

Jak se projeví sloučeni firem navenek? Co mohou očekávat zejména vaši zákazníci a partneři?
Jan Ochec: Naši zákazníci a obchodní partneři mohou očekávat postupné zlepšení služeb a rozšíření produktového portfolia. Zároveň, díky výrobnímu zázemí, lze očekávat kvalitnější zákaznický servis a výrazné rozšíření našich možností při řešení objektových zakázek.

Christophe Chapat: V této otázce se také naprosto shodujeme. Měli bychom být silnější pro naše zákazníky.

O jaké výrobky se firma RONN a MEA navzájem obohatí a které chce prosazovat na českém trhu?
Jan Ochec: Za firmu RONN musím konstatovat, že jsme nadšeni z širokého sortimentu anglických dvorků s řadou výborných technických řešení. Z polymerického betonu budeme určitě prosazovat monolitické Systémy DM1500 a DM2000 určené pro rychlostní komunikace a zátěžové plochy nebo zcela unikátní systém pro parkovací garáže PG1500. Co však rozhodně převezmeme a budeme propagovat, jsou pevné, lehké a inovativní žlaby z vysocepevnostního SMC materiálu se širokou škálou roštů, možností a praktických detailů. Systém MEARIN bude určitě hlavní vlajkovou lodí celého našeho produktového portfolia. 

Christophe Chapat: Také chceme podporovat více odvodňovacích produktů a přinést zákazníkům kompletní řešení mezi střechou a kanalizací.

Jaká je budoucí strategie vašeho firemního uskupeni v rámci ČR resp. SR?
Jan Ochec: V současné době probíhají přípravy pro začlenění firmy RONN Drain Complet a MEA Česká Republika do jednoho subjektu tak, aby od roku 2014 existovala jedna společná firma s jednotnou strategií, jednotnými pod mínkami a jednotnou vizí.

Christophe Chapat: V této integraci rozhodně budeme pokračovat. Získáme tím to nejlepší z obou organizací, a to v konečném důsledku přinese zvýšení kvality servisu pro naše zákazníky.

Co byste chtěli říci závěrem?
Jan Ochec: Stát se součástí silné evropské firmy pro nás znamená možnost dalšího rozvoje s využitím výrobního, technického i reklamního potenciálu naší mateřské firmy. Zároveň i naše firma a naši lidé mohou obohatit svými zkušenostmi a aktivním přístupem zavedené postupy a můžeme tak přispět k růstu celé obchodní skupiny. Těšíme se, že společně upevníme pozici, která firmě MEA na českém i evropském trhu náleží.

Christophe Chapat: Odbornost a přístup k trhu firmy RONN by měly přinést novou kulturu resp. její oživení do skupiny MEA. Tuto kulturu pak chceme rozšířit do dalších zemí, a vylepšit tak naši nabídku a servis tamním zákazníkům.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (179x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (120x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (117x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice