Slovenský SkyToll zkoušel svůj mýtný systém na českých silnicích
Rubrika: 2010
Slovenská společnost SkyToll vyzkoušela počátkem prosince svůj satelitní mýtný systém na trase z Bratislavy do Prahy, využila přitom dálnice i silnice nižších tříd. Na dnešní tiskové konferenci to uvedl ředitel firmy Matej Okáli. SkyToll se snaží proniknout na český trh v rámci snahy ministerstva dopravy o rozšíření mýtného systému.
"Připravili jsme to za 16 dní bez toho, že by se musela postavit jedna jediná mýtná brána," uvedl Okáli. Zkušební jízdu dodávky, vybavené mýtnou jednotkou společnosti Siemens, označil ředitel za demonstraci pružnosti systému, který lze rychle přizpůsobit novým zpoplatněným úsekům.
V rámci svých aktivit v ČR se SkyToll dostal nedávno do sporu s tuzemským provozovatelem mýta, firmou Kapsch. SkyToll se chlubí tím, že nabídl státu levnější řešení než Kapsch. Naopak Kapsch považuje nabídku slovenské konkurence za nereálnou.
SkyToll poslal českému ministerstvu dopravy návrh na zpoplatnění více než 9000 kilometrů silnic první a nižších tříd satelitní technologií za 3,6 miliardy korun. Kapsch za svůj mikrovlnný systém na 2500 kilometrů "jedniček" chce 4,8 miliardy korun. "My si myslíme, že naše řešení by bylo pro Českou republiku vhodnější," uvedl dnes Okáli.
Podle šéfa Kapsche Karla Feixe je ale zadání z MD příliš obecné a skutečně srovnatelné nabídky by vzešly až z přesně zadaného tendru. Kapsch provozuje na dálnicích a vybraných "jedničkách" mikrovlnný systém, který vyžaduje stavbu ocelových bran.
Kapsch ale také už přes dva roky testuje takzvaný hybrid, který by propojil mikrovlny na dálnicích s družicovým signálem na silnicích nižších tříd. Při testování využívá Kapsch 5000 vlastních hybridních jednotek.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.