KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Slovenský SkyToll zkoušel svůj mýtný systém na českých silnicích

Slovenský SkyToll zkoušel svůj mýtný systém na českých silnicích

Publikováno: 7.12.2010, Aktualizováno: 8.12.2010 10:32
Rubrika: 2010

Slovenská společnost SkyToll vyzkoušela počátkem prosince svůj satelitní mýtný systém na trase z Bratislavy do Prahy, využila přitom dálnice i silnice nižších tříd. Na dnešní tiskové konferenci to uvedl ředitel firmy Matej Okáli. SkyToll se snaží proniknout na český trh v rámci snahy ministerstva dopravy o rozšíření mýtného systému.

"Připravili jsme to za 16 dní bez toho, že by se musela postavit jedna jediná mýtná brána," uvedl Okáli. Zkušební jízdu dodávky, vybavené mýtnou jednotkou společnosti Siemens, označil ředitel za demonstraci pružnosti systému, který lze rychle přizpůsobit novým zpoplatněným úsekům.

V rámci svých aktivit v ČR se SkyToll dostal nedávno do sporu s tuzemským provozovatelem mýta, firmou Kapsch. SkyToll se chlubí tím, že nabídl státu levnější řešení než Kapsch. Naopak Kapsch považuje nabídku slovenské konkurence za nereálnou.

SkyToll poslal českému ministerstvu dopravy návrh na zpoplatnění více než 9000 kilometrů silnic první a nižších tříd satelitní technologií za 3,6 miliardy korun. Kapsch za svůj mikrovlnný systém na 2500 kilometrů "jedniček" chce 4,8 miliardy korun. "My si myslíme, že naše řešení by bylo pro Českou republiku vhodnější," uvedl dnes Okáli.

Podle šéfa Kapsche Karla Feixe je ale zadání z MD příliš obecné a skutečně srovnatelné nabídky by vzešly až z přesně zadaného tendru. Kapsch provozuje na dálnicích a vybraných "jedničkách" mikrovlnný systém, který vyžaduje stavbu ocelových bran.

Kapsch ale také už přes dva roky testuje takzvaný hybrid, který by propojil mikrovlny na dálnicích s družicovým signálem na silnicích nižších tříd. Při testování využívá Kapsch 5000 vlastních hybridních jednotek.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (48x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku  Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku (28x)
Titulem Stavba roku Kolínska se může pyšnit lávka pro pěší přes kolejiště v zastávce Kolín. Mostek je součástí stavby &b...
Nové trendy v kombinované dopravěNové trendy v kombinované dopravě (26x)
Sdružení silničních dopravců ČESMAD BOHEMIA, železniční dopravce ČD Cargo a operátor linek kombinované dopravy BOHEMIAKO...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

 
otočit obrázek o 90 stupnů dolevapředchozíspustit prezentacidalšíotočit obrázek o 90 stupnů doprava
loading
zavřít
zastavit prezentacispustit prezentaci