KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Slovensko zatím nezačne stavět úsek dálnice D1, uvedl ministr

Slovensko zatím nezačne stavět úsek dálnice D1, uvedl ministr

Publikováno: 12.5.2010, Aktualizováno: 17.5.2010 10:35
Rubrika: 2010

Stavba 75 kilometrů dálnice D1 na severu Slovenska zatím nezačne. Na čerpání úvěru Evropské investiční banky (EIB) nestačí podmínečný souhlas Evropské komise, uvedl slovenský ministr dopravy Ľubomír Vážny (Směr-SD) po dnešním jednání vlády.

Na financování akce je potřebný příslib půjčky EIB, uzavření projektu se chystá na 18. května. EK zatím souhlasila jen s poskytnutím části úvěru, a to na stavbu úseků, které nejsou v blízkosti chráněných území.

Banka podle Vážného sice schválila, že Slovensku poskytne celou slíbenou miliardu, souhlas Evropské komise se ale vztahuje jen na její část. Jakékoli práce, které by mohly mít vliv na chráněné lokality oblastí Natura 2000, je nutné odložit, dokud komise nebude konstatovat soulad projektu s evropskými pravidly. Komise to potvrdila ČTK.
Částečným souhlasem by se však podle Vážného celý projekt otevřel, což by mohlo zbrzdit začátek prací o několik měsíců. Ministr proto chce příští týden v Bruselu zajistit konečný souhlas komise.

O tom, že výstavba úseků dálnice D1 od severoslovenské obce Dubná Skala na východ země může po opakovaných odkladech začít, dnes psaly slovenské Hospodářské noviny. Dálniční úseky v celkové délce 75 kilometrů postaví soukromé firmy, stát bude investici splácet 30 let.

Vážny míní, že se finanční uzávěrka projektu stihne v termínu. "Problémové jsou metry, ne kilometry. Ale podle mého názoru máme ta opatření dostatečně přijatá, jen to ještě musíme vyjednat s komisí," řekl ministr.

Dodal, že se jedná o rašeliništích, kde se navrhovaná trasa blíží chráněnému území Natura 2000. Věc se týká také pilířů, které mají stát ve Váhu a mohly by narušit biotopy.
Stát by za postavení a provoz dálnice měl konsorciu pod vedením francouzské společnosti Bouygues postupně zaplatit 9,13 miliardy eur (téměř 232 miliard Kč). Opozice vládu kritizovala za to, že je podle ní výstavba silnic v partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP) předražená.

Vláda chce takovými projekty urychlit výstavbu silniční infrastruktury. Jako první začala výstavba chybějících úseků rychlostní cesty R1 mezi Nitrou a Banskou Bystricou. Prostřednictvím PPP by se mělo stavět i 29 kilometrů dálnice u Žiliny.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (123x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (34x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (29x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice